Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

İkinci el alışverişe olan ilgi her geçen gün büyüyor

13.07.2023 - 21:21, Güncelleme: 13.07.2023 - 21:21 5603+ kez okundu.
 

İkinci el alışverişe olan ilgi her geçen gün büyüyor

Doğal kaynakların azalması ve sürdürülebilir yaşam tarzına yönelim, sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakmasın da beraberinde getiriyor. Marka garantili ikinci el ürünlere ilgi her geçen gün artarken markalar da iş modellerinde değişime gidiyor.
Doğal kaynakların azalması ve sürdürülebilir yaşam tarzına yönelim, sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakmasın da beraberinde getiriyor. Marka garantili ikinci el ürünlere ilgi her geçen gün artarken markalar da iş modellerinde değişime gidiyor.   Çevrim içi yollarla kiralama platformlarının artması, tüketicilerdeki sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakması marka garantili ikinci el ürünlere ilgiyi de artırıyor.   Sürdürülebilir yaşam tarzı, özellikle de doğal kaynakların azalması sebebiyle tüm dünya üzerinde hakim olmaya başladı.   Kullanıcıların ikinci el pazarında lüks tüketim ürünlerine de çevrim içi yollarla ve kiralama platformlarıyla ulaşabilmesi ise tüketimin yeni biçimlerini ortaya koyuyor. Sahip olma kavramı yerini kullanım değerine bırakırken marka garantili ikinci el ürünlere de ilgi her geçen gün artıyor.   2021 yılında Resale Report’un yaptığı araştırmalara göre, 2020 yılında 33 milyon tüketicinin ilk defa ikinci el ürün aldı. Araştırmaya katılanların yüzde 76’sı önümüzdeki yıllarda ikinci el satışların büyüyeceğini düşünüyor.   Günümüzde ikinci el lüks ürünlere yönelik artan talebin yanı sıra, çevrim içi ikinci el ve lüks kiralama platformlarının yükselişi nedeniyle lüks tüketimin yeni biçimlerine olan ilgi de artıyor. İş modellerinde değişime giden markalar, ‘’kullandıkça öde ve kiralanabilir lüks’’ ile ürünleri erişilebilir ve sürdürülebilir tüketime açma yoluna gidiyor.   İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Alpaslan Kelleci, kullanıcıların değer yapılarının değiştiğini söyleyerek, "Eskiden bir başkasından kullanılmış eşya veya kıyafet alıp kullanmak pek de hoş karşılanmazdı. Ancak değişen değer yapıları hem markaları zamansız tasarıma sahip ürünler yapmaya yöneltiyor hem de tüketicileri sürdürülebilirliğe yönlendiriyor." değerlendirmesini yaptı.   Dünyada doğal kaynakların azalmasının, tüketimin de daha bilinçli hale gelmesini zorunlu kıldığına işaret eden Alpaslan Kelleci, şunları aktardı:   "Bilinçli tüketimin artırılması ikinci el ürünlerin tekrar kullanıma kazandırılması için talep oluşturdu. Giyimden mobilyaya ve hatta elektronik sektörüne kadar uzanan ikinci el pazarı, iş modellerinin teknolojik unsurlarla uyarlanarak, tüketici beklentilerine göre yeniden güncellenmesini sağladı. Özellikle de markaların kendi bünyelerinde açtıkları ikinci el ürün mağazalarında, bu ürünlere garanti veriyor olması hem tüketicilere güven veriyor hem de markaların daha fazla kabul görmelerini sağlıyor."
Doğal kaynakların azalması ve sürdürülebilir yaşam tarzına yönelim, sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakmasın da beraberinde getiriyor. Marka garantili ikinci el ürünlere ilgi her geçen gün artarken markalar da iş modellerinde değişime gidiyor.

Doğal kaynakların azalması ve sürdürülebilir yaşam tarzına yönelim, sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakmasın da beraberinde getiriyor. Marka garantili ikinci el ürünlere ilgi her geçen gün artarken markalar da iş modellerinde değişime gidiyor.


 
Çevrim içi yollarla kiralama platformlarının artması, tüketicilerdeki sahip olma kavramının yerini kullanım değerine bırakması marka garantili ikinci el ürünlere ilgiyi de artırıyor.
 
Sürdürülebilir yaşam tarzı, özellikle de doğal kaynakların azalması sebebiyle tüm dünya üzerinde hakim olmaya başladı.
 
Kullanıcıların ikinci el pazarında lüks tüketim ürünlerine de çevrim içi yollarla ve kiralama platformlarıyla ulaşabilmesi ise tüketimin yeni biçimlerini ortaya koyuyor. Sahip olma kavramı yerini kullanım değerine bırakırken marka garantili ikinci el ürünlere de ilgi her geçen gün artıyor.
 
2021 yılında Resale Report’un yaptığı araştırmalara göre, 2020 yılında 33 milyon tüketicinin ilk defa ikinci el ürün aldı. Araştırmaya katılanların yüzde 76’sı önümüzdeki yıllarda ikinci el satışların büyüyeceğini düşünüyor.
 
Günümüzde ikinci el lüks ürünlere yönelik artan talebin yanı sıra, çevrim içi ikinci el ve lüks kiralama platformlarının yükselişi nedeniyle lüks tüketimin yeni biçimlerine olan ilgi de artıyor. İş modellerinde değişime giden markalar, ‘’kullandıkça öde ve kiralanabilir lüks’’ ile ürünleri erişilebilir ve sürdürülebilir tüketime açma yoluna gidiyor.
 
İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Alpaslan Kelleci, kullanıcıların değer yapılarının değiştiğini söyleyerek, "Eskiden bir başkasından kullanılmış eşya veya kıyafet alıp kullanmak pek de hoş karşılanmazdı. Ancak değişen değer yapıları hem markaları zamansız tasarıma sahip ürünler yapmaya yöneltiyor hem de tüketicileri sürdürülebilirliğe yönlendiriyor." değerlendirmesini yaptı.
 
Dünyada doğal kaynakların azalmasının, tüketimin de daha bilinçli hale gelmesini zorunlu kıldığına işaret eden Alpaslan Kelleci, şunları aktardı:
 
"Bilinçli tüketimin artırılması ikinci el ürünlerin tekrar kullanıma kazandırılması için talep oluşturdu. Giyimden mobilyaya ve hatta elektronik sektörüne kadar uzanan ikinci el pazarı, iş modellerinin teknolojik unsurlarla uyarlanarak, tüketici beklentilerine göre yeniden güncellenmesini sağladı. Özellikle de markaların kendi bünyelerinde açtıkları ikinci el ürün mağazalarında, bu ürünlere garanti veriyor olması hem tüketicilere güven veriyor hem de markaların daha fazla kabul görmelerini sağlıyor."

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.