Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Gaysan Dünya Markası Olma Yolunda İnovatif Hikayesine Devam Ediyor

24.08.2020 - 11:19, Güncelleme: 07.07.2023 - 19:59 11286+ kez okundu.
 

Gaysan Dünya Markası Olma Yolunda İnovatif Hikayesine Devam Ediyor

Döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle zaten arzı yetersiz olan hammadde, bir de fiyat belirsizliği nedeni ile erişilemez hale gelebiliyor.
2021’de döviz bazında yüzde 60 büyüme yakalayan Gaysan’ın, Avustralya ve Kanada bayilikleri 2022’nin ilk çeyreğinde mağazalarını açacak. ABD’de var olan online ve fiziksel satış kanallarına ek olarak Los Angeles’ta kendi showroom ve operasyonuna başlamak üzere olan Gaysan, yurt içi satışlarda ise e-ticaret faaliyetlerine ağırlık veriyor.   Keşfettiği amortisörlü mobilya sistemlerini Türkiye’de ilk defa üreterek, kurumsal hikayesini inovasyonla yazmaya başlayan Gaysan, giderek küçülen yaşam alanlarında maksimum tasarruf sağlayan ürünler üretiyor.   Mekanizma üretimini ahşapla entegre ederek mobilyaya hareket kazandıran Gaysan, multifonksiyonel yatak, koltuk, masa modelleri ile 36 yıldır sektöründe fark yaratıyor. Farklı ürün ve çözümler ortaya koymak için hareketli mobilya sistemlerini elektronik detayları da içerecek biçimde şekillendiren Gaysan’ın, inovasyon ve Ar-Ge tabanlı tasarımları hem yurt içi hem de yurt dışında birçok ödül aldı.   İhracat odaklı bir büyüme sergileyen Gaysan, yurt dışındaki müşterilerine Multimo markası ile ulaşıyor. Sahip olduğu dünyanın en geniş, mekanizmalı ve fonksiyonel mobilya ürün gamı ile Türkiye'nin lider, dünyanın ise en büyük 5 üreticisinden biri olan Gaysan’ın Genel Müdürü Can Özdemir, “Alanımızda dünya markası olmak oldukça gerçekçi ve ulaşılabilir bir hedef olarak odağımız durumunda.” diyerek, sorularımızı yanıtladı.   Gaysan Mobilya’nın kurumsal hikayesi ve sektörel konumu nasıl?   Grubun otomotiv sektöründe başlayan büyüme süreci, inovasyon uygulamalarını 35 yıl önce mobilya sektörüne yansıtması sonucu ortaya çıkan nitelikli ve farklı ürünler ile gelen başarı hikayesine dönüştü. Bugün odaklanmış olduğumuz mekanizmalı, çok fonksiyonlu, hareketli mobilya sistemleri çeşidi ve kalitesi ile ülkemizde lider konumdayız. Dünyada ise en büyük 5 üreticiden biriyiz.   MOBİLYAYA KAZANDIRDIĞI HAREKETLE FARK YARATIYOR   Şirketiniz hangi ürün ve çözümlerle rakiplerinden ayrışıyor?   Asıl uzmanlığımız olan mekanizma üretimini ahşap ile entegre ederek mobilyaya hareket kazandırmamız bizi farklı bir konumda tutuyor. Bu zorlu üretim sürecinin sonunda ortaya çıkan ekstra yaşam alanı oluşturan multifonksiyonel yatak, koltuk, masa modelleri ile daha rahat ve konforlu bir hayat sunuyoruz.     Çözüm ortaklığı yaptığınız başlıca sektörler neler?   Özellikle konut üreten inşaat firmaları. Yaşam alanı son derece kısıtlı olan stüdyo daireler için geliştirdiğimiz çözümlerle bu tip dairelerin benzerlerinden farklılaşması ve daha yaşanabilir bir hale gelmesi sayesinde satış hızlarında çok belirgin bir artış gözlemleniyor.   Ayrıca öğrenci yurtlarında verimli projeler gerçekleştiriyoruz. Fonksiyonel ürünlerimiz ile projelendirdiğimiz birçok yurtta sıfır inşaat maliyeti ile yüzde 40’a kadar kapasite artışı sağlarken öğrencilere de daha ferah bir ortam kazandırmış oluyoruz.   Otellerle de yer kaplamayan ek yatak alternatifleri ile işbirlikleri gerçekleştiriyoruz. Pratik bir ürünle aynı alanda daha fazla konuk ağırlayabilmek otel vb. işletmeler için büyük bir avantaj. FAYDALI MODEL VE PATENT SAHİPLİĞİNDE SEKTÖR LİDERİ    Şirketiniz inovasyon ve Ar-Ge açısından nasıl bir noktada?   Sektörün en fazla faydalı model ve patent sahibi temsilcisi olarak inovatif ürünlerimiz sayesinde gelen başarının devamlılığı ve gelişmesi için kesintisiz ve yoğun Ar-Ge çalışmaları kurumumuzun kültürü diyebiliriz. Daha radikal ürün ve çözümlere ulaşmak için bu çalışmaları bir süredir elektronik detayları da içerecek biçimde şekillendiriyoruz.   Pandeminin değiştirmeye başladığı iş ve yaşam koşulları şirketinizin ve sektörünüzün faaliyet alanını nasıl etkileyecek?   Tüm dünyada eve kapanmayla birlikte mobilya satışlarındaki grafik sert biçimde yükseldi. Bu dönemde, home office konseptine uygun çözümler sunan masa ve yatak kombinasyonlu ve  fonksiyonel masa ünitelerimiz ön plana çıkmış görünüyor.   Ayrıca gençlere kendi odalarında daha fazla alan açarak daha fazla zaman geçirmelerini sağlayan duvar yataklı setler birçok aile için çözüm oldu. Eve odaklanma ve daha konforlu yaşam alanı oluşturma ile ilgili dönüşümün devam edeceğini ve sektörel hareketliliğin süreceğini düşünüyoruz.   DÖVİZ BAZINDA YÜZDE 60 BÜYÜME   2021 değerlendirmeniz ile liderliğinizde Hareket Mobilya’nın 2022’de nasıl bir büyüme öngörüsü ile yol alacağını açıklar mısınız?   İhracat odaklı büyümeye devam ediyoruz. Bu yılı geçen yıla oranla döviz bazında yüzde 60 büyüme ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Yurt içi satışlarda ise e-ticaret faaliyetlerine ağırlık verdik ve mağazalar satış toplamının yarısı kadar ciro gerçekleştirdik. ABD, İngiltere ve birçok Avrupa ülkesi başlıca pazarlarımız. Şili, Panama, Ürdün, İsrail gibi farklı coğrafyalarda da bayiler aracılığı ile tüketicilere ulaşıyoruz. 2022’nin ilk çeyreğinde Avustralya ve Kanada bayiliklerimiz mağazalarını açmış olacaklar. ABD pazarında ise New York, Miami showroomlarının yanı sıra güçlü online satış ağıyla doğu yakasında başarılı bir partnerimiz var,  batı yakasında ise Los Angeles şehrinde kendi showroom ve operasyonumuza başlamak üzereyiz.   En önemlisi ise bütün yurt dışı faaliyetlerimizi, yurt dışı markamız olan ‘’Multimo’’ adı altında gerçekleştiriyoruz. Alanımızda dünya markası olmak oldukça gerçekçi ve ulaşılabilir bir hedef olarak odağımız durumunda.   AVRUPA’YA KAPIDA TESLİM E-İHRACAT    E-ticaret ve e-ihracat noktasında bulunduğunuz konumu aktarır mısınız?   2015 yılına kadar özellikle üretmiş olduğumuz kabin tarzı panel mobilya modellerinin internet üzerinden satış kapasitesine oldukça kuşku ile bakılıyordu.   Batı ülke pazarlarından edindiğimiz tecrübe ile ürün hakkında soru işaretlerinin giderilmesi ve tüketicinin güvenin sağlanması durumunda iyi bir prezantasyon ile en karmaşık ürünün bile satışının umulmadık derecede mümkün olduğunu gördük. Bugün sadece online satışa odaklı geliştirdiğimiz koleksiyon ve ürünlerimiz mevcut. Bu ürünleri geliştirirken paket yapısı, kurulum kolaylığı, videolar ile desteklenmiş montaj şemaları gibi detaylara odaklanıyoruz.   Pandeminin de etkisiyle  e-ticaret satış tutarımız mağazacılık toplam rakamının yüzde 50’sine eşdeğer hale geldi. Avrupalı muadillerine göre ürünlerin fiyat açısından çok avantajlı olması, nakliye, gümrük gibi ithalat masrafların rahatça tolere edilmesini sağlıyor. Bu sayede de İstanbul’dan Avrupa’nın bir çok noktasına kapı teslimi e-ihracat gerçekleştirebiliyoruz.   VOLATİLİTE ZORLAYICI ETKİ YAPIYOR   Döviz kurlarındaki hareketliliğin faaliyetlerinize ve sektöre yansımaları nasıl?   Döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle zaten arzı yetersiz olan hammadde, bir de fiyat belirsizliği nedeni ile erişilemez hale gelebiliyor. Fiyatlamadaki kaos, yıl sonun da döviz bazında maliyet artışı olarak karşımıza çıkıyor ve bunu müşterilerimize yansıtmamız çok zor. İç pazar için ise TL bazında nihai ürün fiyatının artması talebin daralmasına yol açıyor.   Kısaca anlık olarak kazanç gibi görünse de, orta vadede sürekli artışın kimseye faydası olmadığını düşünüyoruz. En büyük tehdit ise volatilitede yükselen hammadde fiyatlarının döviz kurunda düşüş olmasına rağmen geri gelmemesi; böylece döviz bazında maliyet artışı oluşması.   Türkiye mobilya sektörü hakkındaki değerlendirmenizi alabilir miyiz?   Tasarıma ve kaliteye önem veren üreticilerin çoğalması ile sektörün niteliği her geçen gün artıyor. Bunda birçok firmanın ihracata yönelmesi ve bunun için gerekli minimum ürün ve servis kalitesine sahip olma zorunluluğunun olması ve aynı niteliği iç pazara yansıtmasının da etkisi var.   Pandemi sürecinde büyüyen pazar dövizdeki olağan üstü artışın fiyatlara yansıması ile durgunluk dönemine girmiş görünüyor, sektörü iç pazarda zor bir kışın beklediğini söyleyebiliriz.
Döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle zaten arzı yetersiz olan hammadde, bir de fiyat belirsizliği nedeni ile erişilemez hale gelebiliyor.

2021’de döviz bazında yüzde 60 büyüme yakalayan Gaysan’ın, Avustralya ve Kanada bayilikleri 2022’nin ilk çeyreğinde mağazalarını açacak. ABD’de var olan online ve fiziksel satış kanallarına ek olarak Los Angeles’ta kendi showroom ve operasyonuna başlamak üzere olan Gaysan, yurt içi satışlarda ise e-ticaret faaliyetlerine ağırlık veriyor.


 
Keşfettiği amortisörlü mobilya sistemlerini Türkiye’de ilk defa üreterek, kurumsal hikayesini inovasyonla yazmaya başlayan Gaysan, giderek küçülen yaşam alanlarında maksimum tasarruf sağlayan ürünler üretiyor.
 
Mekanizma üretimini ahşapla entegre ederek mobilyaya hareket kazandıran Gaysan, multifonksiyonel yatak, koltuk, masa modelleri ile 36 yıldır sektöründe fark yaratıyor. Farklı ürün ve çözümler ortaya koymak için hareketli mobilya sistemlerini elektronik detayları da içerecek biçimde şekillendiren Gaysan’ın, inovasyon ve Ar-Ge tabanlı tasarımları hem yurt içi hem de yurt dışında birçok ödül aldı.
 
İhracat odaklı bir büyüme sergileyen Gaysan, yurt dışındaki müşterilerine Multimo markası ile ulaşıyor. Sahip olduğu dünyanın en geniş, mekanizmalı ve fonksiyonel mobilya ürün gamı ile Türkiye'nin lider, dünyanın ise en büyük 5 üreticisinden biri olan Gaysan’ın Genel Müdürü Can Özdemir, “Alanımızda dünya markası olmak oldukça gerçekçi ve ulaşılabilir bir hedef olarak odağımız durumunda.” diyerek, sorularımızı yanıtladı.
 
Gaysan Mobilya’nın kurumsal hikayesi ve sektörel konumu nasıl?
 
Grubun otomotiv sektöründe başlayan büyüme süreci, inovasyon uygulamalarını 35 yıl önce mobilya sektörüne yansıtması sonucu ortaya çıkan nitelikli ve farklı ürünler ile gelen başarı hikayesine dönüştü. Bugün odaklanmış olduğumuz mekanizmalı, çok fonksiyonlu, hareketli mobilya sistemleri çeşidi ve kalitesi ile ülkemizde lider konumdayız. Dünyada ise en büyük 5 üreticiden biriyiz.
 
MOBİLYAYA KAZANDIRDIĞI HAREKETLE FARK YARATIYOR
 
Şirketiniz hangi ürün ve çözümlerle rakiplerinden ayrışıyor?
 
Asıl uzmanlığımız olan mekanizma üretimini ahşap ile entegre ederek mobilyaya hareket kazandırmamız bizi farklı bir konumda tutuyor. Bu zorlu üretim sürecinin sonunda ortaya çıkan ekstra yaşam alanı oluşturan multifonksiyonel yatak, koltuk, masa modelleri ile daha rahat ve konforlu bir hayat sunuyoruz.
 
 
Çözüm ortaklığı yaptığınız başlıca sektörler neler?
 
Özellikle konut üreten inşaat firmaları. Yaşam alanı son derece kısıtlı olan stüdyo daireler için geliştirdiğimiz çözümlerle bu tip dairelerin benzerlerinden farklılaşması ve daha yaşanabilir bir hale gelmesi sayesinde satış hızlarında çok belirgin bir artış gözlemleniyor.
 
Ayrıca öğrenci yurtlarında verimli projeler gerçekleştiriyoruz. Fonksiyonel ürünlerimiz ile projelendirdiğimiz birçok yurtta sıfır inşaat maliyeti ile yüzde 40’a kadar kapasite artışı sağlarken öğrencilere de daha ferah bir ortam kazandırmış oluyoruz.
 
Otellerle de yer kaplamayan ek yatak alternatifleri ile işbirlikleri gerçekleştiriyoruz. Pratik bir ürünle aynı alanda daha fazla konuk ağırlayabilmek otel vb. işletmeler için büyük bir avantaj.
FAYDALI MODEL VE PATENT SAHİPLİĞİNDE SEKTÖR LİDERİ
 
 Şirketiniz inovasyon ve Ar-Ge açısından nasıl bir noktada?
 
Sektörün en fazla faydalı model ve patent sahibi temsilcisi olarak inovatif ürünlerimiz sayesinde gelen başarının devamlılığı ve gelişmesi için kesintisiz ve yoğun Ar-Ge çalışmaları kurumumuzun kültürü diyebiliriz. Daha radikal ürün ve çözümlere ulaşmak için bu çalışmaları bir süredir elektronik detayları da içerecek biçimde şekillendiriyoruz.
 
Pandeminin değiştirmeye başladığı iş ve yaşam koşulları şirketinizin ve sektörünüzün faaliyet alanını nasıl etkileyecek?
 
Tüm dünyada eve kapanmayla birlikte mobilya satışlarındaki grafik sert biçimde yükseldi. Bu dönemde, home office konseptine uygun çözümler sunan masa ve yatak kombinasyonlu ve  fonksiyonel masa ünitelerimiz ön plana çıkmış görünüyor.
 
Ayrıca gençlere kendi odalarında daha fazla alan açarak daha fazla zaman geçirmelerini sağlayan duvar yataklı setler birçok aile için çözüm oldu. Eve odaklanma ve daha konforlu yaşam alanı oluşturma ile ilgili dönüşümün devam edeceğini ve sektörel hareketliliğin süreceğini düşünüyoruz.
 
DÖVİZ BAZINDA YÜZDE 60 BÜYÜME
 
2021 değerlendirmeniz ile liderliğinizde Hareket Mobilya’nın 2022’de nasıl bir büyüme öngörüsü ile yol alacağını açıklar mısınız?
 
İhracat odaklı büyümeye devam ediyoruz. Bu yılı geçen yıla oranla döviz bazında yüzde 60 büyüme ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Yurt içi satışlarda ise e-ticaret faaliyetlerine ağırlık verdik ve mağazalar satış toplamının yarısı kadar ciro gerçekleştirdik.
ABD, İngiltere ve birçok Avrupa ülkesi başlıca pazarlarımız. Şili, Panama, Ürdün, İsrail gibi farklı coğrafyalarda da bayiler aracılığı ile tüketicilere ulaşıyoruz. 2022’nin ilk çeyreğinde Avustralya ve Kanada bayiliklerimiz mağazalarını açmış olacaklar. ABD pazarında ise New York, Miami showroomlarının yanı sıra güçlü online satış ağıyla doğu yakasında başarılı bir partnerimiz var,  batı yakasında ise Los Angeles şehrinde kendi showroom ve operasyonumuza başlamak üzereyiz.
 
En önemlisi ise bütün yurt dışı faaliyetlerimizi, yurt dışı markamız olan ‘’Multimo’’ adı altında gerçekleştiriyoruz. Alanımızda dünya markası olmak oldukça gerçekçi ve ulaşılabilir bir hedef olarak odağımız durumunda.
 
AVRUPA’YA KAPIDA TESLİM E-İHRACAT
 
 E-ticaret ve e-ihracat noktasında bulunduğunuz konumu aktarır mısınız?
 
2015 yılına kadar özellikle üretmiş olduğumuz kabin tarzı panel mobilya modellerinin internet üzerinden satış kapasitesine oldukça kuşku ile bakılıyordu.
 
Batı ülke pazarlarından edindiğimiz tecrübe ile ürün hakkında soru işaretlerinin giderilmesi ve tüketicinin güvenin sağlanması durumunda iyi bir prezantasyon ile en karmaşık ürünün bile satışının umulmadık derecede mümkün olduğunu gördük. Bugün sadece online satışa odaklı geliştirdiğimiz koleksiyon ve ürünlerimiz mevcut. Bu ürünleri geliştirirken paket yapısı, kurulum kolaylığı, videolar ile desteklenmiş montaj şemaları gibi detaylara odaklanıyoruz.
 
Pandeminin de etkisiyle  e-ticaret satış tutarımız mağazacılık toplam rakamının yüzde 50’sine eşdeğer hale geldi. Avrupalı muadillerine göre ürünlerin fiyat açısından çok avantajlı olması, nakliye, gümrük gibi ithalat masrafların rahatça tolere edilmesini sağlıyor. Bu sayede de İstanbul’dan Avrupa’nın bir çok noktasına kapı teslimi e-ihracat gerçekleştirebiliyoruz.
 
VOLATİLİTE ZORLAYICI ETKİ YAPIYOR
 
Döviz kurlarındaki hareketliliğin faaliyetlerinize ve sektöre yansımaları nasıl?
 
Döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle zaten arzı yetersiz olan hammadde, bir de fiyat belirsizliği nedeni ile erişilemez hale gelebiliyor. Fiyatlamadaki kaos, yıl sonun da döviz bazında maliyet artışı olarak karşımıza çıkıyor ve bunu müşterilerimize yansıtmamız çok zor. İç pazar için ise TL bazında nihai ürün fiyatının artması talebin daralmasına yol açıyor.
 
Kısaca anlık olarak kazanç gibi görünse de, orta vadede sürekli artışın kimseye faydası olmadığını düşünüyoruz. En büyük tehdit ise volatilitede yükselen hammadde fiyatlarının döviz kurunda düşüş olmasına rağmen geri gelmemesi; böylece döviz bazında maliyet artışı oluşması.
 
Türkiye mobilya sektörü hakkındaki değerlendirmenizi alabilir miyiz?
 
Tasarıma ve kaliteye önem veren üreticilerin çoğalması ile sektörün niteliği her geçen gün artıyor. Bunda birçok firmanın ihracata yönelmesi ve bunun için gerekli minimum ürün ve servis kalitesine sahip olma zorunluluğunun olması ve aynı niteliği iç pazara yansıtmasının da etkisi var.
 
Pandemi sürecinde büyüyen pazar dövizdeki olağan üstü artışın fiyatlara yansıması ile durgunluk dönemine girmiş görünüyor, sektörü iç pazarda zor bir kışın beklediğini söyleyebiliriz.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
aohbet islami chat omegla türk sohbet cinsel sohbet dini chat plastik çember