Coğrafi işaretli ürünlerde talep artışı
Coğrafi işaretli ürünlerde talep artışı
Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenlerin, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenlerin coğrafi işaretli ürünlere talebi arttı.
Yerel üreticiler bir ayda 11 bin adet coğrafi işaretli ürünü müşterilerle buluşturdu. Trendyol’da satış yapan yerel üreticilerin sattığı ürünler arasında Bursa’nın Gemlik zeytini ilk sırada yer aldı. Bu ürünü Uşak'ın acısız ev tarhanası, Gaziantep'in kavrulmuş tuzlu antep fıstığı izledi.
Farklı şehirde yaşayan ve memleketinin ürünlerine ulaşmak isteyenlerin, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenlerin coğrafi işaretli ürünlere talebi arttı.
Yerli üreticiler ve yerel üretimi desteklemek için çalışmalara imza atan Trendyol, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğinde başlattığı Yöresinden Ürünler Programı’nın bir aylık sonuçlarını kamuoyuna açıkladı.
Ülkemiz topraklarında yetişen coğrafi işaretli ürünleri Trendyol Yöresinden Ürünler butiğinde milyonlarca müşterisiyle buluşturan Trendyol, pazarlama, finans, operasyon ve eğitime yönelik destekleriyle yerel üreticileri güçlendirmeye ve yerel kalkınmaya katkı sağlamaya devam ediyor.
Bir ayda 11 bin ürün satıldı
Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiş, ülkemiz topraklarında yetişen 688 farklı çeşit coğrafi işaretli ürün Trendyol Yöresinden Ürünler Butiği üzerinden satışa sunuluyor. Bir ay gibi bir sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterilere ulaştırıldı.
Gemlik zeytini ilk sırada
En çok coğrafi işaretli ürün satışı yapan iller Bursa, Uşak, Aydın, Antalya, Afyonkarahisar ve Gaziantep oldu. Coğrafi işaretli ürünler içerisinden en çok tercih edilen ürün Bursa’nın Gemlik zeytini olurken, bu ürünü, Uşak'ın acısız ev tarhanası, Gaziantep'in kavrulmuş tuzlu antep fıstığı, Aydın'ın kuru inciri ve Uşak'ın acılı ev tarhanası izledi.
Yerel üreticilere destek
Yöresinden Ürünler Programı’na katılan coğrafi işaretli ürün satıcılarına; özel komisyon indirimi, reklam pazarlama desteği, operasyonel süreçlerde özel destek, Trendyol Akademi ile e-ticaret eğitimleri, kurumsal anlaşmalı fiyatlar üzerinden kargo gönderimi ve her bir satıcıya özel atanan e-ticaret danışmanları aracılığıyla destekler sunuluyor.