Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

En büyük 250 perakende şirketinin geliri 5,11 trilyon dolara ulaştı

13.07.2023 - 21:19, Güncelleme: 13.07.2023 - 21:19 8659+ kez okundu.
 

En büyük 250 perakende şirketinin geliri 5,11 trilyon dolara ulaştı

Dünyanın en büyük 250 perakende şirketinin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolara ulaşırken, listede Birleşik Mağazacılık (BİM) ve A101 de yer buldu.
En büyük 250 küresel perakende şirketinin geliri 5,11 trilyon dolar düzeyine çıktı. İlk 10 şirketin listenin toplam geliri içindeki payı yüzde 34,6 oldu. En büyük 250 küresel perakende şirketi arasında bu yıl da Türkiye'den BİM ve A101 yer aldı. BİM, 137. sırada, A101 ise 231. sırada yer aldı. Dünyanın en büyük 250 perakende şirketinin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolara ulaşırken, listede Birleşik Mağazacılık (BİM) ve A101 de yer buldu.   Deloitte, en büyük 250 perakende şirketini konu alan "Perakendenin Küresel Güçleri 2022" başlıklı raporunu yayımladı.   Rapora göre, en büyük 250 küresel perakende şirketi, 2020 mali yılında 5,11 trilyon dolar gelir elde ederken, ilk 10 şirketin listenin toplam geliri içindeki payı yüzde 34,6 oldu.   Araştırmanın gerçekleştirildiği Ekim 2021'de tüketicilerin yüzde 55'i, son 4 haftada sürdürülebilir bir ürün ya da hizmet satın aldığını belirtti. Yüzde 32'si ürün ya da hizmetin alternatifinden daha pahalısını satın aldığını bildirirken, yüzde 19'u ürün ya da hizmetin temini için normalden daha uzun zaman bekledi. Yüzde 16'sı kullanılmış ya da ileri dönüşümlü bir ürün satın alırken, yüzde 13'ü atıklarını ortadan kaldırmak için özel bir işleme katıldı.   Tüketicilerin en fazla alışveriş yaptığı sürdürülebilir ürün kategorisi yüzde 42’si gıda ve içeceklerden oluştu. Sürdürülebilir alışverişlerde ikinci sırada yüzde 25 ile ev eşyası yer aldı.   Araştırmaya göre, şirketlerin çevresel ve sosyal sorunlarla daha fazla ilgili olmasının arkasında "sorumlu tüketici" kavramının ortaya çıkması rol oynadı. Özellikle milenyum ve Z kuşaklarına mensup tüketiciler sürdürülebilirliğe daha fazla ilgi gösterirken, etkileşime geçtikleri şirketlerin de bu yönde hareket etmelerini bekliyor.   PERAKENDEDE BÜYÜME SALGINDA HIZLANDI   Küresel salgın, 2020'de en büyük 250 küresel perakende şirketinin, 2019'a göre daha hızlı büyümesini beraberinde getirdi.  Online alışverişe kayan tüketicilerde güçlü bir artış yaşandı. Evde daha fazla zaman geçiren tüketiciler, dışarıda tüketmek yerine gıda ve içecek alışverişlerini artırırken, mobilya ve dekorasyon talebi de ivme kazandı.   BİM VE A101 LİSTEYE GİRDİ   En büyük 250 küresel perakende şirketi arasında bu yıl da Türkiye'den BİM ve A101 yer aldı. BİM, 15 sıra yükselerek 137. sıraya ulaşırken, gelirini de yüzde 4,7 artırarak 7 milyar 891 milyon dolara çıkardı.   A101 ise 4 milyar 536 milyon dolarlık geliriyle 13 sıra yükselerek 231. sırada yer aldı.   Listeye giren şirketlerin minimum gelir seviyesi 4,1 milyar dolar olurken, ortalama büyüklükleri 20,4 milyar dolara yükseldi. Avrupa 90 şirketle listede en fazla firma bulunduran bölge olurken, Kuzey Amerika yüzde 48,4 gelirle en yüksek paya sahip oldu.   EN BÜYÜK 10   İlk kez bir Çinli firmanın dahil olduğu en büyük 10 perakende şirketi ve gelirleri şöyle sıralandı:   Walmart Inc - ABD (559,2 milyar dolar), amazon.com Inc - ABD (213,6 milyar dolar), Costco Wholesale Corporation - ABD (166,8 milyar dolar), Schwarz Group - Almanya (144,3 milyar dolar), The Home Depot Inc - ABD (132,1 milyar dolar), The Kroger Co - ABD (131,6 milyar dolar), Walgreens Boots Alliance Inc - ABD (117,7 milyar dolar), Aldi Einkauf GmbH & Co oHG and Aldi International Services GmbH & Co oHG - Almanya (117 milyar dolar), JD.com, Inc - Çin (94,4 milyar dolar), Target Corporation - ABD (92,4 milyar dolar).   SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNÜNDE DÖNÜŞÜM TALEBİ   Deloitte Türkiye Perakende Lideri Tolga Sirkecioğlu, salgının tüketici davranışlarını ve alışveriş alışkanlıklarını geri dönülmez şekilde değiştirdiğini söyledi.   Bu değişimin, geleceğin alışveriş modellerini de şekillendireceğini belirten Tolga Sirkecioğlu, "Tüketicilerin yanı sıra hissedarlardan ve yatırımcılardan da şirketlere sürdürülebilirlik yönünde dönüşüm talebi var. Bu nedenle perakende şirketlerinin, daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek isteyen tüketicilerin değişen ve gelişen ihtiyaçları doğrultusunda stratejilerini geliştirmeleri son derece kritik." dedi.
Dünyanın en büyük 250 perakende şirketinin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolara ulaşırken, listede Birleşik Mağazacılık (BİM) ve A101 de yer buldu.

En büyük 250 küresel perakende şirketinin geliri 5,11 trilyon dolar düzeyine çıktı. İlk 10 şirketin listenin toplam geliri içindeki payı yüzde 34,6 oldu. En büyük 250 küresel perakende şirketi arasında bu yıl da Türkiye'den BİM ve A101 yer aldı. BİM, 137. sırada, A101 ise 231. sırada yer aldı.



Dünyanın en büyük 250 perakende şirketinin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolara ulaşırken, listede Birleşik Mağazacılık (BİM) ve A101 de yer buldu.
 
Deloitte, en büyük 250 perakende şirketini konu alan "Perakendenin Küresel Güçleri 2022" başlıklı raporunu yayımladı.
 
Rapora göre, en büyük 250 küresel perakende şirketi, 2020 mali yılında 5,11 trilyon dolar gelir elde ederken, ilk 10 şirketin listenin toplam geliri içindeki payı yüzde 34,6 oldu.
 
Araştırmanın gerçekleştirildiği Ekim 2021'de tüketicilerin yüzde 55'i, son 4 haftada sürdürülebilir bir ürün ya da hizmet satın aldığını belirtti. Yüzde 32'si ürün ya da hizmetin alternatifinden daha pahalısını satın aldığını bildirirken, yüzde 19'u ürün ya da hizmetin temini için normalden daha uzun zaman bekledi. Yüzde 16'sı kullanılmış ya da ileri dönüşümlü bir ürün satın alırken, yüzde 13'ü atıklarını ortadan kaldırmak için özel bir işleme katıldı.
 
Tüketicilerin en fazla alışveriş yaptığı sürdürülebilir ürün kategorisi yüzde 42’si gıda ve içeceklerden oluştu. Sürdürülebilir alışverişlerde ikinci sırada yüzde 25 ile ev eşyası yer aldı.
 
Araştırmaya göre, şirketlerin çevresel ve sosyal sorunlarla daha fazla ilgili olmasının arkasında "sorumlu tüketici" kavramının ortaya çıkması rol oynadı. Özellikle milenyum ve Z kuşaklarına mensup tüketiciler sürdürülebilirliğe daha fazla ilgi gösterirken, etkileşime geçtikleri şirketlerin de bu yönde hareket etmelerini bekliyor.
 
PERAKENDEDE BÜYÜME SALGINDA HIZLANDI
 
Küresel salgın, 2020'de en büyük 250 küresel perakende şirketinin, 2019'a göre daha hızlı büyümesini beraberinde getirdi.  Online alışverişe kayan tüketicilerde güçlü bir artış yaşandı. Evde daha fazla zaman geçiren tüketiciler, dışarıda tüketmek yerine gıda ve içecek alışverişlerini artırırken, mobilya ve dekorasyon talebi de ivme kazandı.
 
BİM VE A101 LİSTEYE GİRDİ
 
En büyük 250 küresel perakende şirketi arasında bu yıl da Türkiye'den BİM ve A101 yer aldı. BİM, 15 sıra yükselerek 137. sıraya ulaşırken, gelirini de yüzde 4,7 artırarak 7 milyar 891 milyon dolara çıkardı.
 
A101 ise 4 milyar 536 milyon dolarlık geliriyle 13 sıra yükselerek 231. sırada yer aldı.
 
Listeye giren şirketlerin minimum gelir seviyesi 4,1 milyar dolar olurken, ortalama büyüklükleri 20,4 milyar dolara yükseldi. Avrupa 90 şirketle listede en fazla firma bulunduran bölge olurken, Kuzey Amerika yüzde 48,4 gelirle en yüksek paya sahip oldu.
 
EN BÜYÜK 10
 
İlk kez bir Çinli firmanın dahil olduğu en büyük 10 perakende şirketi ve gelirleri şöyle sıralandı:
 
Walmart Inc - ABD (559,2 milyar dolar), amazon.com Inc - ABD (213,6 milyar dolar), Costco Wholesale Corporation - ABD (166,8 milyar dolar), Schwarz Group - Almanya (144,3 milyar dolar), The Home Depot Inc - ABD (132,1 milyar dolar), The Kroger Co - ABD (131,6 milyar dolar), Walgreens Boots Alliance Inc - ABD (117,7 milyar dolar), Aldi Einkauf GmbH & Co oHG and Aldi International Services GmbH & Co oHG - Almanya (117 milyar dolar), JD.com, Inc - Çin (94,4 milyar dolar), Target Corporation - ABD (92,4 milyar dolar).
 
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNÜNDE DÖNÜŞÜM TALEBİ
 
Deloitte Türkiye Perakende Lideri Tolga Sirkecioğlu, salgının tüketici davranışlarını ve alışveriş alışkanlıklarını geri dönülmez şekilde değiştirdiğini söyledi.
 
Bu değişimin, geleceğin alışveriş modellerini de şekillendireceğini belirten Tolga Sirkecioğlu, "Tüketicilerin yanı sıra hissedarlardan ve yatırımcılardan da şirketlere sürdürülebilirlik yönünde dönüşüm talebi var. Bu nedenle perakende şirketlerinin, daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek isteyen tüketicilerin değişen ve gelişen ihtiyaçları doğrultusunda stratejilerini geliştirmeleri son derece kritik." dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.