Medtronic sağlıkta anlamlı etkiler yaratan yenilikçi hamlelerini sürdürüyor
Medtronic sağlıkta anlamlı etkiler yaratan yenilikçi hamlelerini sürdürüyor
Yenilikçi ve anlamlı medikal teknolojilerin yaratılmasına öncülük eden Medtronic, teknolojik gelişmeler ve stratejik Ar-Ge yatırımlarının sinerjisinden yararlanarak sağlık hizmetlerini dönüştürmede sıra dışı bir etki yaratıyor. 2022’de daha çok dijital dönüşüm hedefleyen Medtronic, sağlık alanında daha çok yatırımın gelmesini öngörüyor.
Yenilikçi ve anlamlı medikal teknolojilerin yaratılmasına öncülük eden Medtronic, teknolojik gelişmeler ve stratejik Ar-Ge yatırımlarının sinerjisinden yararlanarak sağlık hizmetlerini dönüştürmede sıra dışı bir etki yaratıyor. 2022’de daha çok dijital dönüşüm hedefleyen Medtronic, sağlık alanında daha çok yatırımın gelmesini öngörüyor.
Medikal teknoloji ürünleriyle 150’yi aşkın ülkede yer alan Medtronic, sağlık hizmeti teknolojisi alanında lider olarak sıra dışı bir etki yaratma motivasyonuyla sürdürdüğü faaliyetlerini 18 yıl önce Türkiye pazarına da taşıdı. Şirket Türkiye’de kardiyovasküler ürünlerden cerrahi branşlara, beyin ve omurga cerrahisinden diyabet terapisine kadar çok geniş bir tedavi alanını kapsayan ürünlerinin yanı sıra, inovasyon merkeziyle de fark yaratıyor.
Şirketin, Türkiye, Batı Asya ve Levant Bölge Başkanı Ayhan Öztürk, Medtronic İnovasyon Merkezi (MIC) ile sadece Türkiye’deki değil, Orta ve Doğu Avrupa, Afrika, Orta Doğu olmak üzere 35 farklı ülkeden sağlık profesyoneline teknik ve deneyimsel eğitim desteği sağladıklarını belirterek, sorularımızı yanıtladı.
ÜRÜNLERİ VE İNOVASYON MERKEZİYLE FARK YARATIYOR
Medtronic nasıl bir şirket? Türkiye’deki faaliyet geçmişinden ve sunduğu çözümlerden bahseder misiniz?
Medtronic, dünyanın en büyük medikal teknoloji şirketleri arasında yer alıyor. Dünya çapında 90 binden fazla kişiyi istihdam ederek 150'den fazla ülkede hekimlere, hastanelere ve hastalara hizmet veriyoruz. Şirketimiz, sağlık hizmetlerini daha ileriye taşımak için dünyanın dört bir yanındaki paydaşlarımızla iş birliği yapıyor.
Hepimizin doğal karşılayabileceği aktiviteleri yapmakta çok fazla insan güçlük çekiyor. Yaşamı iyileştirme azmimiz, sağlık hizmeti teknolojisi alanında lider olarak sıra dışı bir etki yaratma arzumuzu kamçılıyor.
Medtronic, Türkiye sağlık sektörüne 2004’den beri hizmet veriyor. Hastalara ve sağlık profesyonellerine, yaşamı daha sağlıklı kılan veya uzatan ürünler, tedaviler ve hizmetler sunmaya devam eden firmamız faaliyetlerini 500’den fazla kişi ile doğrudan ve distribütörleri aracılığı ile sürdürüyor. Yüksek teknoloji ve hayat kurtaran ürünlerimiz, kardiyovasküler ürünlerden cerrahi branşlara, beyin ve omurga cerrahisinden diyabet terapisine kadar çok geniş bir tedavi alanını kapsıyor.
Medtronic olarak Türkiye’de dünyanın en gelişmiş eğitim merkezlerinden birine sahip olmaktan dolayı mutlu ve gururluyuz. 2014’te açılan Medtronic İnovasyon Merkezi (MIC), Türkiye’nin alanındaki sayılı eğitim merkezlerinden biri olarak faaliyetlerini sürdürüyor.
4 bin metrekareden fazla bir alana kurulu bu eğitim merkezinde, alanında uzman ve yetkin personelimizle, doktor ve hemşireler başta olmak üzere tüm sağlık profesyonellerine teknik ve deneyimsel eğitimler veriliyor; yaklaşık 5 bin’den fazla sağlık profesyoneline, binden fazla eğitim olanağı sağladık.
Ülkemizin içinde bulunduğu coğrafyada önemli bir noktada konumlanan merkezde Orta ve Doğu Avrupa, Afrika, Orta Doğu olmak üzere 35 farklı ülkeden sağlık profesyoneline de hizmet veriyoruz. Medtronic ürünleriyle gerek simülasyon gerekse cansız mankenler üzerinde gerçek his ve tepkiler alınan operasyonlar yapılıyor. Simülatif ameliyatlarda Medtronic dışında başka markaların cihazları da kullanılabiliyor. Ayrıca, MIC’in anlaşmalı olduğu üniversiteler de inovasyon merkezini kullanabiliyor.
ANLAMLI MEDİKAL İNOVATİF TEKNOLOJİLERİN YARATICISI
Ar-Ge ve inovasyon yaklaşımınızı ve Türkiye pazarına yansımalarını anlatır mısınız?
2030’da, dünya çapında 800 milyar dolara ulaşması beklenen tıbbi cihaz sektörünün geleceğini temel olarak teknolojik gelişmeler ve inovasyon oluştururken, bilimsel ve teknolojik gelişmelere paralel olarak büyüyor. Üreticiler ilaç sektöründen sonra Ar-Ge alanında en yüksek yatırımı bu sektöre yapıyor.
Sağlık sektörüne yön veren inovatif yüksek teknoloji ürünlerimiz ile ağrıyı dindirme, sağlığı geri kazandırma ve yaşamı uzatma değerlerimiz ile en yüksek etik değerlere sahip bir şirket olma misyonumuz, dijital dönüşüm ve inovasyon odaklı giden yolculuğumuza rehberlik ediyor. Bu ilham veren rehberlik, Ar-Ge alanında mühendislerimizin sağlık tarihindeki en anlamlı medikal inovatif teknolojilerin yaratılmasını sağlayarak (vitamin hapı boyutunda Pace-Maker / kalp pili, dünyanın ilk hibrid kapalı sistem diyabet pompası, ağrı ve beyin hastalıklarına yönelik nörostimülatörler gibi) hastaya erişimine olanak sağlıyor.
Medtronic olarak sağlık hizmetlerini dönüştürmek için otomatize üretim süreçleri, robotik cerrahi, veri yönetimi, makine öğrenimi ve yapay zeka dahil olmak üzere en son teknolojik gelişmelerden yararlanarak cesur bir şekilde Ar-Ge alanında stratejik satın almalara karar verdik. Medtronic’in globaldeki önemli stratejik yaklaşımları, Türkiye Medtronic organizasyonunu cesaretlendirdi ve içinde bulunduğumuz değişken sağlık sektöründeki yatırımlarımız ve iş gücümüz ile bu inovatif teknolojilerin Türk sağlık profesyonelleri ve hastalarımız ile kavuşmasını sağladı.
ENTEGRE- ÇOKLU KANAL MÜŞTERİ DENEYİMİNE ODAKLI DİJİTALLEŞME
Dijitalleşme faaliyetlerinizi nasıl bir noktaya taşıyor? Bu konuda nasıl bir etkileşim sektörel etkileşim öngörüyorsunuz?
Medtronic Türkiye olarak dijital transformasyon yolculuğumuza; şirket genelinde tüm çalışanlarımız ile bütüncül bir strateji çerçevesinde tanımladıktan sonra entegre- çoklu kanal müşteri deneyimini odağımıza koyarak yolumuza devam ediyoruz.
Medtronic inovatif teknolojilerinin sağlık çalışanlarına ve hastalara hızlı ve sorunsuz erişimi noktasında, e-ticaret satış kanalları sistemleri, sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile, uzaktan hasta erişimi için uygulanan sağlık eğitimleri gibi örnek uygulamalarımız bulunuyor. Sağlık Bakanlığı’nın mevzuatına paralel olarak bulunduğumuz sektöre öncülük ederek, iş süreçlerimizi kısa sürede hayata geçiriyoruz.
Bu uygulamalarımız sırasında dijitalleşme sürecine liderlik eden telekomünikasyon ve bilişim firmaları ile de yakın iş birliği içerisindeyiz. Medikal cihaz sektöründe bağlı bulunduğumuz ve başkanlığını yürüttüğüm ARTED çatısı altında, diğer uluslararası firmalarla beraber dijitalleşme süreçlerine katkıda bulunuyoruz. Bunun yanında uzaktan hasta takip sistemlerinin pazara erişimi gibi önemli konularda da paydaş kurumlar ile iş birliği içindeyiz.
MÜŞTERİLERİNE VE PAYDAŞLARINA YAKIN DURUYOR
Global bir şirketin Türkiye operasyonuna pandeminin eşlik ettiği ve savaşla derinleşen belirsizlik ortamında liderlik etmek nasıl bir deneyim?
Gelişen pazarlardan oluşan bölgemiz, her zaman ekonomik ve siyasi belirsizliklerin yaşandığı bir bölge konumunda. Medtronic olarak pazarda müşterimize yakın durarak ve iş modellerimizi daha direkt modeller haline getirerek bu durumların üstesinden gelmeye çalışıyoruz.
Ayrıca ekonomik koşulların değişmesiyle beraber, ürünlerimizin pazarlara erişimi konusunda önceden paydaşlarımızla yakın çalışma içinde oluyoruz. Bulunduğumuz dinamik ortam insana çok şey öğretiyor.
Bu tarz durumları hızlı reaksiyon vererek aşabiliyoruz. Bunun için birçok kasınızın güçlü olması gerekiyor; oyunu okumak, hızlı karar vermek, aksiyona geçmek ve şartlar değiştiği anda tekrar harekete geçerek değişiklik yapmak önemli yetkinlikler. Biz planlarımızı her yılın başında yapıyoruz ancak planlarda sene başıyla sene sonunda değişiklikler olabiliyor.
DAHA ÇOK DİJİTAL DÖNÜŞÜM
2022’ye ilişkin beklenti ve hedefleriniz nelerdir?
Pandeminin etkisinin daha da azaldığı bir ortamda artık pandemi öncesi vaka sayılarına ulaşmayı hedefliyoruz. Sağlığa erişimin artmasını bu sayede de sağlık sektöründe tekrar bir canlanmanın olmasını bekliyoruz. Dijital dönüşümler kriz dönemlerini atlatmakta çok etkili oluyor. Veriyi kullanmanın ve dijital kanallar üzerinde çalışmanın bu krizde hasarımızı azalttığını gördük. Mesela altyapılar, teknolojiye erişim, uzaktan çalışma ortamları gibi unsurlar sayesinde pazarda var olmaya ve müşterilerimize ulaşmaya devam ettik. 2022’de daha çok dijitalleşme, daha çok dijital dönüşüm hedefliyoruz. Bununla beraber sağlığın toplumdaki algısının pozitif ayrıştığını ve sağlığa daha çok yatırımın geleceğini bekliyoruz.