Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Operasyonel araç kiralama sektörü filosunu genişletti.

10.07.2023 - 12:38, Güncelleme: 10.07.2023 - 12:38 5507+ kez okundu.
 

Operasyonel araç kiralama sektörü filosunu genişletti.

Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı.
Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı. İlk yarıda, sektörün aktif büyüklüğü 65 milyar 400 milyon liraya toplam araç sayısı ise 241 bin 500 adede çıktı.   Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı.   Araç kiralama sektörünün çatı kuruluşu Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi NielsenIQ iş birliği ile hazırladığı, 2022 yılının ilk yarı sonuçlarını içeren "TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu"nu açıkladı.   Yılın ilk yarısı itibarıyla sektörün aktif büyüklüğü 65 milyar 400 milyon lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, sektörün toplam araç sayısı 2021 yılı sonuna göre yüzde 1,4 artarak ve 241 bin 500 adede çıktı.   BENZİNLİ, HİBRİT VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA YÜKSELİŞ   Rapora göre, Renault yüzde 23 pay ile Türkiye operasyonel araç kiralama sektörünün en çok tercih edilen markası olmaya devam etti. Renault'u yüzde 14,5'le Fiat, yüzde 10,6 ile Volkswagen ve yüzde 10,4'le Ford izledi. Bu dönemde, sektörün araç parkının yüzde 51,3'ü kompakt sınıf araçlardan oluşurken, küçük sınıf araçlar yüzde 26,2 ve üst-orta sınıf araçlar yüzde 13,3 pay aldı.   2018 sonunda operasyonel araç kiralama sektörünün filosundaki payı yüzde 2,9 olan hafif ticari araçların payı ise 2022 yılının ilk yarısında yüzde 5,8'e ulaştı. Diğer yandan, sektörün araç parkında yer alan hibrit ve elektrikli araçların payının hızla artışını sürdürdüğü gözlendi. Buna göre, sektörün araç parkının büyük bölümünü yüzde 64,4 ile dizel yakıtlı araçlar oluşturmayya devam ederken, benzinli araçların payı yüzde 28'e, hibrit ve elektrikli araçların payı ise 7,6'ya yükseldi.   BİRİNCİ SIRADA SEDAN   TOKKDER raporuna göre, yılın ilk altı ayı bitiminde operasyonel kiralama sektöründe gövde tipine göre araç oranlarında sedan gövde tipine sahip araçlar yüzde 64,6 ile birinci sırada yer alırken, hatchback gövde tipine sahip araçlar yüzde 19,2 ile ikinci, SUV tipi araçlar ise yüzde 7,8 ile üçüncü sırada yer aldı. Bu araçları yüzde 1,6 ile station wagon gövde tipine sahip araçlar takip etti. Rapora göre, sektörün toplam araç parkındaki araçların yüzde 71,4'ünü otomatik vitese sahip araçlar oluşturdu. Manuel vitesli araçların payı ise yüzde 28,6 olarak gerçekleşti.   Sektörün 2022’nin ilk yarısında ödediği vergi tutarı toplamda 8,1 milyar TL'yi buldu.   “MALİYET AVANTAJINI MÜŞTERİLERİMİZE YANSITIYORUZ"   TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, yaptığı değerlendirmede şunları dile getirdi:   "Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine dayanarak Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) hazırladığı Avrupa Otomotiv Pazarı Değerlendirmesi'ne göre, AB (26), UK ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2022 Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,8, otomobil pazarı yüzde 13,7 ve hafif ticari araç pazarı ise yüzde 24 azaldı. Ülkemizde ise otomotiv pazarı Avrupa'dakinden biraz daha olumlu bir seyir izliyor. Yine ODD verilerine göre, 2022 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,3, otomobil pazarının yüzde 10,3, hafif ticari araç pazarının ise yüzde 5,6 daraldığı görülüyor.”   Otomotiv pazarında yaşanan daralmanın daha ne kadar devam edeceğini öngörmenin güç olduğunu belirten İnan Ekici, “Yeni otomobil tedarikinde bu dönemde sıkıntı olduğu için araç kiralama sektörü de arzu edilen araç filosu büyüklüğüne, büyüme potansiyeli olmasına karşın, ulaşamıyor. Buna rağmen, sektör olarak müşterilerimizi araçsız bırakmamak adına çözümler üretiyor, yeri geldiğinde müşterilerimizin araç kiralama kontratlarının süresini uzatıyor ya da 2'nci el araçlar kiralıyoruz.” şeklinde konuştu.   Artan araç maliyetleri sebebiyle müşterilerin bu dönemde araç politikalarında değişiklik yaparak daha ekonomik, daha düşük donanım seviyesine sahip araçlara yöneldiğine işaret eden Ekici, “Ekonomik olarak zor bir dönemden geçilmesine karşın araç kiralama satın almaya kıyasla her zaman daha avantajlı. Araçları daha uygun maliyetlerle sağlıyor, hasar yönetimi, bakım, kış lastiği gibi pek çok unsuru yöneterek maliyet avantajını müşterilerimize yansıtıyoruz." dedi.
Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı.

Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı. İlk yarıda, sektörün aktif büyüklüğü 65 milyar 400 milyon liraya toplam araç sayısı ise 241 bin 500 adede çıktı.


 
Operasyonel araç kiralama sektörü yılın ilk yarısında 13,9 milyar liralık yatırım yaparak 30 bin 700 adet aracı filosuna kattı.
 
Araç kiralama sektörünün çatı kuruluşu Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi NielsenIQ iş birliği ile hazırladığı, 2022 yılının ilk yarı sonuçlarını içeren "TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu"nu açıkladı.
 
Yılın ilk yarısı itibarıyla sektörün aktif büyüklüğü 65 milyar 400 milyon lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, sektörün toplam araç sayısı 2021 yılı sonuna göre yüzde 1,4 artarak ve 241 bin 500 adede çıktı.
 
BENZİNLİ, HİBRİT VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA YÜKSELİŞ
 
Rapora göre, Renault yüzde 23 pay ile Türkiye operasyonel araç kiralama sektörünün en çok tercih edilen markası olmaya devam etti. Renault'u yüzde 14,5'le Fiat, yüzde 10,6 ile Volkswagen ve yüzde 10,4'le Ford izledi. Bu dönemde, sektörün araç parkının yüzde 51,3'ü kompakt sınıf araçlardan oluşurken, küçük sınıf araçlar yüzde 26,2 ve üst-orta sınıf araçlar yüzde 13,3 pay aldı.
 
2018 sonunda operasyonel araç kiralama sektörünün filosundaki payı yüzde 2,9 olan hafif ticari araçların payı ise 2022 yılının ilk yarısında yüzde 5,8'e ulaştı. Diğer yandan, sektörün araç parkında yer alan hibrit ve elektrikli araçların payının hızla artışını sürdürdüğü gözlendi. Buna göre, sektörün araç parkının büyük bölümünü yüzde 64,4 ile dizel yakıtlı araçlar oluşturmayya devam ederken, benzinli araçların payı yüzde 28'e, hibrit ve elektrikli araçların payı ise 7,6'ya yükseldi.
 
BİRİNCİ SIRADA SEDAN
 
TOKKDER raporuna göre, yılın ilk altı ayı bitiminde operasyonel kiralama sektöründe gövde tipine göre araç oranlarında sedan gövde tipine sahip araçlar yüzde 64,6 ile birinci sırada yer alırken, hatchback gövde tipine sahip araçlar yüzde 19,2 ile ikinci, SUV tipi araçlar ise yüzde 7,8 ile üçüncü sırada yer aldı. Bu araçları yüzde 1,6 ile station wagon gövde tipine sahip araçlar takip etti.
Rapora göre, sektörün toplam araç parkındaki araçların yüzde 71,4'ünü otomatik vitese sahip araçlar oluşturdu. Manuel vitesli araçların payı ise yüzde 28,6 olarak gerçekleşti.
 
Sektörün 2022’nin ilk yarısında ödediği vergi tutarı toplamda 8,1 milyar TL'yi buldu.
 
“MALİYET AVANTAJINI MÜŞTERİLERİMİZE YANSITIYORUZ"
 
TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, yaptığı değerlendirmede şunları dile getirdi:
 
"Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine dayanarak Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) hazırladığı Avrupa Otomotiv Pazarı Değerlendirmesi'ne göre, AB (26), UK ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2022 Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,8, otomobil pazarı yüzde 13,7 ve hafif ticari araç pazarı ise yüzde 24 azaldı. Ülkemizde ise otomotiv pazarı Avrupa'dakinden biraz daha olumlu bir seyir izliyor. Yine ODD verilerine göre, 2022 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,3, otomobil pazarının yüzde 10,3, hafif ticari araç pazarının ise yüzde 5,6 daraldığı görülüyor.”
 
Otomotiv pazarında yaşanan daralmanın daha ne kadar devam edeceğini öngörmenin güç olduğunu belirten İnan Ekici, “Yeni otomobil tedarikinde bu dönemde sıkıntı olduğu için araç kiralama sektörü de arzu edilen araç filosu büyüklüğüne, büyüme potansiyeli olmasına karşın, ulaşamıyor. Buna rağmen, sektör olarak müşterilerimizi araçsız bırakmamak adına çözümler üretiyor, yeri geldiğinde müşterilerimizin araç kiralama kontratlarının süresini uzatıyor ya da 2'nci el araçlar kiralıyoruz.” şeklinde konuştu.
 
Artan araç maliyetleri sebebiyle müşterilerin bu dönemde araç politikalarında değişiklik yaparak daha ekonomik, daha düşük donanım seviyesine sahip araçlara yöneldiğine işaret eden Ekici, “Ekonomik olarak zor bir dönemden geçilmesine karşın araç kiralama satın almaya kıyasla her zaman daha avantajlı. Araçları daha uygun maliyetlerle sağlıyor, hasar yönetimi, bakım, kış lastiği gibi pek çok unsuru yöneterek maliyet avantajını müşterilerimize yansıtıyoruz." dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.