Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Kanatlı ürün ihracında büyük potansiyel barındıran Çin’e yüksek satış

11.07.2023 - 13:33, Güncelleme: 11.07.2023 - 13:33 7850+ kez okundu.
 

Kanatlı ürün ihracında büyük potansiyel barındıran Çin’e yüksek satış

Çin'e beyaz et ihracatı haziran itibarıyla yıllık bazda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara ulaştı.
Çin'e beyaz et ihracatı son 12 ayda yüzde 353 artış kaydetti. İSHİB Başkanı Müjdat Sezer "Çin'e kanatlı ihracatı yetkisi bir firmaya verilmesine rağmen, bu ülkeye ihracatta ciddi bir artış yaşanıyor. Söz konusu ihracat izinlerinin tüm firmalar tarafından alınmasıyla önümüzdeki dönemde Çin'e olan beyaz et ihracatımız katbekat artmaya devam edecek" diye konuştu.   Çin'e beyaz et ihracatı haziran itibarıyla yıllık bazda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara ulaştı.   İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği'nden (İSHİB) yapılan açıklamaya göre, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü Çin'de kanatlı ürün ihracatını büyütüyor.   Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ihracatı ilk yarıda yüzde 34 artışla 2 milyar 52 milyon dolara yükseldi. İlk 6 ayda en çok ihraç edilen üç ürün tavuk eti, süt kreması ve levrek şeklinde sıralandı.   Tavuk eti ihracatı yüzde 54 artışla 248 milyon dolara, süt kreması yüzde 86 yükselişle 133 milyon dolara, levrek ise yüzde 17 artışla 131 milyon dolara çıktı.   “İHRACATA YETKİLİ FİRMA SAYISI ARTTIKÇA ÇİN’E İHRACAT KATLACAK”   Beyaz et ihracatında büyük potansiyel barındıran Çin'de yüksek artış yakalandı. Çin'e yapılan beyaz et ihracatı haziran itibarıyla son 12 ayda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara yükseldi.   İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, Çin'in dünyada tavuk eti sektöründe en fazla ithalat yapan ülkelerin başında geldiğini belirterek, bu ülkeye yönelik Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğinde yürüttükleri çalışmalardan sonuç alındığını ve pazarın Türkiye'ye açıldığını anımsattı.   Firmaların Çin'e ihracat yapmak için başvurularını ilettiğini fakat Çinli heyetlerin yapacağı tesis ziyaretlerinin salgın koşulları ve seyahat kısıtlamaları sebebiyle ertelendiğini belirten Müjdat Sezer, "Çin'e kanatlı ihracatı yetkisi bir firmaya verilmesine rağmen, bu ülkeye ihracatta ciddi bir artış yaşanıyor. Söz konusu ihracat izinlerinin tüm firmalar tarafından alınmasıyla önümüzdeki dönemde Çin'e olan beyaz et ihracatımız katbekat artmaya devam edecek." değerlendirmesinde bulundu.   İHRACATA KAPALI PAZARLARA YÖNELİM Sezer, ihracatta 380,5 milyon dolarla Irak'ın ilk sırada geldiğini, onu 101,9 milyon dolarla İtalya'nın, 100,6 milyon dolarla Rusya'nın, 89,5 milyon dolarla Hollanda'nın izlediğine işaret etti.   Birlik olarak ihracata kapalı pazarlara yöneldiklerini, bu sayede dünya standartlarındaki kalite ve teknolojiyle üretilen ürünleri tüm dünyaya ulaştırmayı hedeflediklerini anlatan Sezer, şunları aktardı:   "Bunun için öncelikle bürokratik çalışmalarla bu pazarların açılmasını, serbest ticaret anlaşması yapılması gereken ülkeleri belirleyerek gümrük vergilerinin sıfırlanmasını sağlamak üzere bakanlıklarımızla görüşme halindeyiz. Diğer taraftan, katma değeri daha yüksek ürünlerin ihracatına ağırlık verilmesi, AB gibi en önemli hedef pazarın ihracatımıza açılarak sektöre kazandırılması büyük önem arz ediyor. T​​​​​​​ürkiye, Avrupa'ya su ürünleri gönderebiliyor hatta Avrupa'da tüketilen her 4 balıktan biri Türk balığı diyebiliriz. Hedefimiz kanatlı ürünleri ihracatı için de benzer bir başarı gerçekleştirmek."   Türkiye'nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe dünya standartlarında üretim yaptığını belirten Sezer,  gelişmiş lojistik imkanlarıyla dünyanın her yerine taze, dondurulmuş ve katma değeri yüksek ürünleri gönderebildiklerini dile getirdi.
Çin'e beyaz et ihracatı haziran itibarıyla yıllık bazda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara ulaştı.

Çin'e beyaz et ihracatı son 12 ayda yüzde 353 artış kaydetti. İSHİB Başkanı Müjdat Sezer "Çin'e kanatlı ihracatı yetkisi bir firmaya verilmesine rağmen, bu ülkeye ihracatta ciddi bir artış yaşanıyor. Söz konusu ihracat izinlerinin tüm firmalar tarafından alınmasıyla önümüzdeki dönemde Çin'e olan beyaz et ihracatımız katbekat artmaya devam edecek" diye konuştu.


 
Çin'e beyaz et ihracatı haziran itibarıyla yıllık bazda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara ulaştı.
 
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği'nden (İSHİB) yapılan açıklamaya göre, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü Çin'de kanatlı ürün ihracatını büyütüyor.
 
Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ihracatı ilk yarıda yüzde 34 artışla 2 milyar 52 milyon dolara yükseldi. İlk 6 ayda en çok ihraç edilen üç ürün tavuk eti, süt kreması ve levrek şeklinde sıralandı.
 
Tavuk eti ihracatı yüzde 54 artışla 248 milyon dolara, süt kreması yüzde 86 yükselişle 133 milyon dolara, levrek ise yüzde 17 artışla 131 milyon dolara çıktı.
 
“İHRACATA YETKİLİ FİRMA SAYISI ARTTIKÇA ÇİN’E İHRACAT KATLACAK”
 
Beyaz et ihracatında büyük potansiyel barındıran Çin'de yüksek artış yakalandı. Çin'e yapılan beyaz et ihracatı haziran itibarıyla son 12 ayda yüzde 353 artarak 61 milyon dolara yükseldi.
 
İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, Çin'in dünyada tavuk eti sektöründe en fazla ithalat yapan ülkelerin başında geldiğini belirterek, bu ülkeye yönelik Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı iş birliğinde yürüttükleri çalışmalardan sonuç alındığını ve pazarın Türkiye'ye açıldığını anımsattı.
 
Firmaların Çin'e ihracat yapmak için başvurularını ilettiğini fakat Çinli heyetlerin yapacağı tesis ziyaretlerinin salgın koşulları ve seyahat kısıtlamaları sebebiyle ertelendiğini belirten Müjdat Sezer, "Çin'e kanatlı ihracatı yetkisi bir firmaya verilmesine rağmen, bu ülkeye ihracatta ciddi bir artış yaşanıyor. Söz konusu ihracat izinlerinin tüm firmalar tarafından alınmasıyla önümüzdeki dönemde Çin'e olan beyaz et ihracatımız katbekat artmaya devam edecek." değerlendirmesinde bulundu.
 
İHRACATA KAPALI PAZARLARA YÖNELİM
Sezer, ihracatta 380,5 milyon dolarla Irak'ın ilk sırada geldiğini, onu 101,9 milyon dolarla İtalya'nın, 100,6 milyon dolarla Rusya'nın, 89,5 milyon dolarla Hollanda'nın izlediğine işaret etti.
 
Birlik olarak ihracata kapalı pazarlara yöneldiklerini, bu sayede dünya standartlarındaki kalite ve teknolojiyle üretilen ürünleri tüm dünyaya ulaştırmayı hedeflediklerini anlatan Sezer, şunları aktardı:
 
"Bunun için öncelikle bürokratik çalışmalarla bu pazarların açılmasını, serbest ticaret anlaşması yapılması gereken ülkeleri belirleyerek gümrük vergilerinin sıfırlanmasını sağlamak üzere bakanlıklarımızla görüşme halindeyiz. Diğer taraftan, katma değeri daha yüksek ürünlerin ihracatına ağırlık verilmesi, AB gibi en önemli hedef pazarın ihracatımıza açılarak sektöre kazandırılması büyük önem arz ediyor. T​​​​​​​ürkiye, Avrupa'ya su ürünleri gönderebiliyor hatta Avrupa'da tüketilen her 4 balıktan biri Türk balığı diyebiliriz. Hedefimiz kanatlı ürünleri ihracatı için de benzer bir başarı gerçekleştirmek."
 
Türkiye'nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe dünya standartlarında üretim yaptığını belirten Sezer,  gelişmiş lojistik imkanlarıyla dünyanın her yerine taze, dondurulmuş ve katma değeri yüksek ürünleri gönderebildiklerini dile getirdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.