100 Milyon Dolarlık Dış Ticaret Hacmiyle Türkiye Ekonomisine Katkı Sağlıyor
100 Milyon Dolarlık Dış Ticaret Hacmiyle Türkiye Ekonomisine Katkı Sağlıyor
2008’de kurulan Hassan Elektrik 2021’de 100 milyon dolar dış ticaret hacmine ulaştı. Bu rakamın 65 milyon doları ihracattan geri kalanı ise ithalat kaleminden meydana geliyor. 2021 yılında, 2015 yılında belirlenen 2023 yılı için koyduğumuz hedeflere ulaştık.
Hassan Elektrik, kurulduğu 2008 yılından 2022’ye kadar geçen sürede 65 milyon doları ihracat olmak üzere, toplam 100 milyon dolarlık dış ticaret hacmine ulaştı. Şalt ürünleri piyasasındaki yüksek kredibilitesiyle 2023 hedeflerini 2021’de yakalayan hassan, 2022’de yurt dışı piyasalara odaklanarak enflasyonun üzerinde bir büyüme hedefliyor.
Hassan Elektrik 2008 yılından beri elektrik, enerji ve pano sektöründe faaliyet gösteren genç bir şirket. Ulusal ve uluslararası markaların distribütörlüğünü, bayiliğini ve alt bayiliğini alarak, 14 yıldır müşterilerinin taleplerine yanıt veren Hassan Elektrik, 2016’nın ilk çeyreğinde açılışını yaptığı Pano imalathanesiyle de sektörün tüm ihtiyaçlarını karşılıyor.
Başta kamu kurum ve kuruluşları olmak üzere, Türkiye’deki tüm elektrik dağıtım şirketleri, makine, elektrik, pano ve otomasyon gibi farklı alanlardaki müşterileriyle çözüm ortaklığı yapan Hassan Elektrik’in CEO’su Hasan Kaytan, geleceğe yönelik bir bakış açısıyla, kaliteli, ekonomik ve hızlı ürün sunumuyla ülkenin değişen ihtiyaçlarını karşılamada öncü olmak için çalıştıklarını belirterek, “Üç bin 250 m² tesisimiz, 35 bölge müdürlüğümüz, 35 araçlı filomuz ve 85 kişilik personelimiz ile 81 il ve 700’ün üzerinde ilçede, satış ve pazarlama faaliyetlerini istikrarla sürdürerek, ülkemizin gücüne güç katıyoruz” ifadesini kullandı.
Hassan Elektrik’i bilinçli işletmeler için yol gösterici, Türkiye’de ve dünyada öncü bir marka yapmak vizyonuyla hareket ettiklerini söyleyen Hasan Kaytan, “Etik değerlerden taviz vermeden, müşteri memnuniyetini ön planda tutup, ‘Her koşulda sıfır hata’ sloganıyla yola çıkarak, kaliteyi, güvenilirliği ve saygınlığı esas kabul ederek, çalıştığımız markaların teknolojisini firmamızın tecrübesiyle Türkiye ve dünyaya tanıtma gayretindeyiz” şeklinde konuştu.
Sorumluluklarının sadece şirketlerinin büyümesiyle sınırlı olmadığını, topluma, ülkeye, çevreye ve çalışanlarına karşı da duyarlı olduklarını ifade ederek, “İletişimde olduğumuz tüm paydaşlara karşı saygılı olmak önceliğimiz” dedi. Hasan Kaytan, ekonomiye katkı noktasında büyüme stratejilerini, hedeflerini ve projelerini sorularımızı yanıtlayarak anlattı.
HEDEFİNDE LİDERLİK VAR
Hassan Elektrik’in kurumsal hikayesinden, ürün ve çözümlerinden söz eder misiniz?
Hassan Elektrik 2008 yılından beri piyasada varlığını sürdüren, kurulduğu tarihten bugüne Türkiye’de elektrik, enerji ve pano piyasasında pazarlama alanında geniş bir kitleye hitap eden ve kendi alanında her zaman lider konumda olmayı hedefleyen bir şirkettir.
Kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere, Türkiye’deki tüm elektrik dağıtım şirketleri, makine, elektrik, pano ve otomasyon gibi farklı meslek dallarında olan müşterilerimize, kaliteli ve ekonomik ürünler sunmaktadır.
Daha önce Siemens, Hyundai gibi markaların Türkiye bayiliğini, LS markasının Türkiye distribütörüğünü yapmış olmanın kazandırdığı tecrübeyle müşterilerimizin artan ihtiyaçlarını karşılamak için XKoren Electric markasının da yurt içi ve yurt dışı pazarında satış ve pazarlamasını yapmaktayız.
HIZLI VE REKABETÇİ YAPISIYLA ÖDÜLLERİ TOPLUYOR
Hassan Elektrik’i rakiplerinden ayıran özelliklerini anlatır mısınız?
Değişim ve gelişime açık, başarı motivasyonu yüksek ekibimiz ile faaliyet gösterdiğimiz alanda öne çıkarak, 2012-2015 yılları arasında yüzde 368,3 büyüme ile TOBB tarafından açıklanan "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi" listesine girmeyi başardık. Bu büyük başarıdan hemen sonra 2016-2020 yılları arasında yine TOBB tarafından açıklanan "Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi" listesine ikinci defa girerek ödülümüzü aldık.
Ekonomist ve Capital Dergileri tarafından gerçekleştirilen 2019 yılı "40 yaş altı 40 genç CEO" listesinde, 34. sırada yer alarak ödül aldık. 2020 yılında yine Ekonomist ve Capital Dergileri’nin düzenlediği 2020 yılı "40 yaş altı 40 genç CEO" listesinde, iki sıra birden yükselerek 32. sırada yer aldık ve 2 yıl üst üste listeye girebilen CEO'lardan biri olarak büyük başarı elde ettik.
2021 yılında da özellikle profesyonel kriz yönetimi tecrübesiyle güçlenerek büyüyen firmamız 2015 yılında koyduğu 2023 yılına ilişkin 1 milyar TL ciro hedefine 2021’de ulaşarak güçlü adımlarla piyasada var olmaktadır.
Hassan Elektrik, özellikle piyasada taleplere hızlı ve rekabetçi fiyatlarıyla dönüş yapan bir firma olarak rakiplerinden ayrışmaktadır. Pano imalathanemizi kurduğumuz günden bu yana üretim ve montaj alanında da birçok başarıya imza atmış bulunmaktayız. Uzman kadromuzun birikim ve tecrübeleri ile elektrik panosu üretimi ve montajı alanında önemli bir boşluğu doldurarak, şirketimizin tecrübesiyle müşterilerimize sunuyoruz.
Hassan Elektrik liderlik deneyiminiz ve güncel projeleri ile nasıl bir yol alıyor?
Sıfırdan çok hızlı ivme kazanarak ve bu sürati, kazandığım tecrübelerle harmanlayıp sağlam temellere oturtabilme konusunda özel bir çaba sarf ettim. Bu çabanın sonucunu da her yıl bilançolarımızda artı değere çevirebilmeyi ekibimle birlikte başardım.
Gelecekte de yurt içi ve yurt dışı piyasalarda bu tecrübenin nimetlerinden faydalanarak adı geçen ve tercih edilen bir firma olma planlarımız doğrultusunda aksiyon almaktayız.
DİJİTALLEŞMEDE ALDIĞI AKSIYON, CİRO ARTIŞI GETİRDİ
Hızlanan dijitalleşme, pandemi ve küresel belirsizlik karşısında nasıl bir yatırım ve büyüme stratejisi ile ilerliyorsunuz?
İç işleyişimizdeki süreçlerde mümkün olduğunca dijitalleşme konusunda ilerledik. Mali işler altyapımızda bu sürecin uzaktan çalışma konusunda faydalarını gördük. Özellikle pazarlama konusunda uzun yıllardır yurt içi ve yurt dışı müşterilerimizle dijital kanallardan iletişimimizi devam ettirdiğimiz için pandemi döneminde de bunun faydalarını gördük. Kısacası dijital kanallara işimizin elverdiğince yatırım yapmamızın pandemi süresince ne kadar doğru bir karar olduğunu görmüş olduk.
Özellikle pazarlama kısmında yıllardır mobil CRM yazılımı yatırımları ile müşteri potansiyelini en iyi şekilde değerlendirebilmek ve anlık raporlamalarla hızlı aksiyon alabilme yeteneğimizi geliştirmemiz sayesinde yurt içi ve yurt dışı müşterilerin ihtiyaçlarının daha hızlı ve nokta atışı ile karşılanmasını sağladık. Bu da pazarlamacılar için en güncel verinin ellerinde olması nedeniyle ciro artışımıza büyük katkı yapmıştır.
2023 HEDEFLERİ, 2021’DE YAKALANDI
2021 yılı değerlendirmeniz ile 2022 yılı hedef ve beklentilerinizi aktarabilir misiniz?
2008’de kurulan Hassan Elektrik 2021’de 100 milyon dolar dış ticaret hacmine ulaştı. Bu rakamın 65 milyon doları ihracattan geri kalanı ise ithalat kaleminden meydana geliyor. 2021 yılında, 2015 yılında belirlenen 2023 yılı için koyduğumuz hedeflere ulaştık.
2022 yılında da yurt dışı piyasalara ağırlık vererek enflasyon üzerinde bir büyüme gerçekleştirebileceğimiz öngörüsünde bulunmaktayız. Bu noktada özellikle Asya ve Orta Doğu’da büyüme hedefimiz bulunmaktadır. Bunun yanında dikili tip pano üretimi ile Avrupa pazarında yer edinmek için ekibimizi sürekli geliştirmekte ve fuar çalışmalarımıza hız vermekteyiz. Yurt dışı pazarlama hizmetlerimizde kaliteyi yükseltmek için dış ticaret ekibimize de ciddi yatırım yapmaktayız. 2022 yılında iç piyasada da daha güçlü adımızı duyurmak için pazarlama ekibimizi de büyütmekteyiz.
Öncelikli hedefimiz ithal ettiğimiz şalt malzemelerini yurt içinde üreterek, ekonomik büyümeye olan katkımızı artırmak. Bu konu ile ilgili yatırım projemiz sağlam adımlarla ilerlemektedir. Ekonomik konjonktüre de bağlı olarak önceliğimiz her zaman üretim ve bu sayede istihdama katkı yapmak olacaktır.