Kuveyt Türk deneyimini bütünsel bir hikayeye dönüştürüyoruz
Kuveyt Türk deneyimini bütünsel bir hikayeye dönüştürüyoruz
Kuveyt Türk İK, Strateji ve Dijital Dönüşüm Grubundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Demir: “İnsan kaynakları süreçlerimizi ‘önce çalışan’ prensibiyle tüm arkadaşlarımızın ‘İyi ki Kuveyt Türklüyüm’ diyecekleri şekilde tasarlayıp geliştiriyoruz.”
Kuveyt Türk İK, Strateji ve Dijital Dönüşüm Grubundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Demir: “İnsan kaynakları süreçlerimizi ‘önce çalışan’ prensibiyle tüm arkadaşlarımızın ‘İyi ki Kuveyt Türklüyüm’ diyecekleri şekilde tasarlayıp geliştiriyoruz.”
Mutlu ve verimli bir çalışma ortamı oluşturmak adına nasıl bir insan kaynakları stratejisi uygulamaktasınız?
Çalışma arkadaşlarımızın fikirlerini özgürce ifade edebildikleri, karar sistemlerine dahil olabildikleri ve çalışırken güven duydukları bir ortam oluşturmak adına farklı uygulamalar hayata geçiriyoruz. Tüm insan kaynakları süreçlerimizi “önce çalışan” prensibiyle tüm arkadaşlarımızın “İyi ki Kuveyt Türklüyüm” diyecekleri şekilde tasarlayıp geliştiriyoruz.
Sizce işveren markası nedir, nasıl oluşturulur?
Simon Barrow tarafından ortaya konulan işveren markası kavramını “Şirketlerin çalışanlarına vadettikleri çalışma ortamı ve gelişim fırsatları” şeklinde tanımlayabiliriz. Biz de işveren markamızı “İyi ki” konseptiyle hayata geçirdik. Amacımız Kuveyt Türk deneyimini bütünsel bir hikayeye dönüştürmek. Çalışanlarımızın motivasyonunu, verimliliğini, mutluluğunu ve sadakatini artırmak için tüm süreçlerimizi, çalışanlarımıza “İyi ki Kuveyt Türklüyüm” dedirtecek şekilde “İyi ki” işveren markası altında yürütüyoruz.
Esnek haklar sağlanıyor
Kurum içi uygulamalar ve haklar hakkında bilgi verir misiniz?
Çalışma arkadaşlarımıza yönelik sürekli yeni uygulamalar geliştiriyor, zengin haklar sunuyoruz. Bunlardan biri de esnek yan haklar paketi olan “Sepetim” uygulamamız.Çalışanlarımız bu esnek haklarla kendilerine özel bütçe oluşturabiliyor ve bu bütçeyle başka yan haklara sahip olabiliyorlar. Sözgelimi, kişiye ve ailesine özel sağlık sigortası esnetilebilen bir yan hak olarak sistemde tanımlı. Geniş kapsamlı sağlık sigortasına ihtiyaç duymayan bir çalışanımız mevcut sağlık sigortası paketinden alt pakete geçtiğinde bir bütçe elde ediyor ve dilerse bu bütçeden BES hesabına aktarım yapabiliyor ya da seyahat edebiliyor. Aynı esneklik ulaşım, kıyafet ve yemek yardımında da bulunuyor.
“İyi ki Mobil Uygulaması” ile çalışma arkadaşlarımızın birbirleriyle iletişim kurabilecekleri interaktif bir platform oluşturduk. Mobil uygulamamız ile tüm arkadaşlarımız için uzaklar yakın oldu. Farklı organizasyon, fonksiyon,unvan ve kıdemlerden arkadaşlarımızla oluşturduğumuz Önce Çalışan Meclisi, çalışanlarımızın yönetime giden sesi. Tüm uygulamalarını çalışan odaklı olarak geliştirmeye özen gösteren bankamızda kendi iç motivasyonları ve gönüllülük esasıyla önce çalışan meclisinde görev alan arkadaşlarımız, çalışanlarımıza dokunan her alanda görev alarak projeler üretiyor, geliştirdikleri projeleri sorumlu oldukları organizasyonlara iletiyorlar.
Öte yandan Kuveyt Türk’ün bankacılık üssü ve genel müdürlük binalarında oluşturduğumuz birer anne odası bulunuyor. Anne çalışanlarımıza, çocuklarının 1. sınıfa başladığı ilk gün izin vererek çocuklarının yanlarında olmasını sağlıyoruz. İlkokul çağındaki çocukları karnelerini anneleriyle birlikte alabilsin diye karne günü izni uyguluyoruz. Çalışanlarımızın evlilik yıldönümlerini eşleriyle birlikte geçirebilmeleri için tam gün evlilik yıldönümü iznimiz de var.
Yarışmalar, şenlikler, kültür-sanat faaliyetleri, sergiler, başarı kutlamaları, çalışanlarımızın çocuklarına yönelik etkinlikler, sektör duayenlerinin katıldığı seminerler, konferanslar düzenliyoruz. Bu uygulamalarımız neticesinde, Great Place to Work Enstitüsü tarafından düzenlenen “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2018”de 2 dalda ödül aldık. Bankamıza “2000+ Çalışan Sayısı” kategorisinde “Türkiye’nin En İyi İşvereni” ve “Finansın En iyi İşvereni” ödülleri takdim edildi.
Eğitim odaklı çalışmalar
Seçkin bir işveren olma noktasında yetenek yönetimi nasıl gerçekleştirilmelidir?
İşe başlayan ve bankacılık tecrübesi bulunmayan çalışanlarımıza bankacılığı ve bankamızı tanıtmak, kurum kültürümüzü doğru aktarmak ve uyum sürecinde desteklemek amacıyla sınıf içi oryantasyon eğitimleri, “online” oryantasyon eğitimleri ve temel bankacılık eğitim programları düzenliyoruz.
Yetenek yönetiminin insan kaynağımızın kalitesini artırmak adına büyük önem taşıdığına inanıyoruz. Kuveyt Türk Bankacılık Okulu çatısı altında gerçekleştirdiğimiz eğitimlerle çalışanlarımıza bilginin ürüne çevrilebilme becerisini kazandırmanın yanı sıra dış bilginin kurum içine transfer edilmesine imkan tanı- yoruz. Bankacılık Okulu kapsamında oluşturulan öğrenme yolculukları, “online” eğitimler, kişisel gelişim videoları ve filmler www. kuveytturkbankacilikokulu.com sitesindeyer alıyor. Ayrıca çalışma arkadaşlarımıza indirimli yüksek lisans, doktora ve MBA programlarına katılım fırsatları sunuyoruz. Yetenek yönetimi programlarındaki çalışanlarımıza bu programlar için yatırım bursu desteği sağlıyoruz. Dil okullarıyla yaptığımız iş birlikleriyle de arkadaşlarımızın indirimli olarak İngilizce/ Arapça dil eğitimi almalarını sağlıyoruz.