Expanscience Laboratuvarları ve Amiral Markası Mustela Dünyanın İyiliği İçin Hedef Büyüttü
Expanscience Laboratuvarları ve Amiral Markası Mustela Dünyanın İyiliği İçin Hedef Büyüttü
Mustela ürünlerinin fark yaratan özelliği doğallığı. Doğal kökenli bileşenlere en başından beri öncelik veren Mustela ürünlerinin doğallık ortalaması yüzde 95. Bazı ürünlerimiz ise yüzde 100 doğal. Ambalajının eko-tasarım dönüşümü ve geri dönüştürülebilir olduğuna da, dikkat çekmek isterim. Ürünlerimiz aktif bitki bileşenleri ile biyo çeşitliliğe zarar vermeden, doğaya ve insana saygılı bir şekilde tedarik ediliyor. Ebeveynin, ailesi için yüksek kaliteli bakımla gezegen için iyi bir çözüm arasında seçim yapmak zorunda kalmamasını sağlamak istiyoruZ.
Sürdürülebilirlik performansıyla elde ettiği B Corp sertifikası ile dünya için en iyi markalar arasında yer alan Expanscience Laboratuvarları, karbon nötürlüğe ulaşma hedefini 2050’den 2030’a çekti. Dermokozmetik alanında Mustela markasıyla ön planda olan Expanscience Laboratuvarları, romatolojide dünyada 1 numara olan ürününü de Türkiye pazarına sundu.
Türkiye’de en çok yeni doğan bebekler de dahil tüm aileye yönelik doğal kökenli cilt bakım ürünleri markası Mustela ile bilinen Expanscience Laboratuvarları, 70 yılı aşkın bir faaliyet geçmişine sahip. Gerçekleştirdiği araştırmalarla yenilikçi ürünler geliştiren Expanscience Laboratuvarları, 2013’ten bu yana 65 kişilik kadrosuyla Türkiye’nin farklı bölgelerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Expanscience’ın amiral markalarından Mustela’nın hikayesi ise 1950’de bebek cildine yönelik temizleme sütüyle başladı. Mustela’nın, 1957’de Fransa’da kurulan üretim tesisinde ürettiği doğal kökenli cilt bakım ürünleri zamanla tüm aileyi kapsadı.
2004’te BM Sürdürülebilir Kalkınma İlkeleri’ni imzalayarak, 2011’de ise Uluslararası Etik Bio Ticaret Birliği’ne üye olarak sürdürülebilirlik adımlarını hızlandırdıklarını belirten Expanscience Laboratuvarları Türkiye Genel Müdürü A. Fikret Baltaoğlu, “2018’de aldığımız B Corp sertifikası yaptığı ticaretin gücüyle fayda sağlayan bir şirket olduğumuzun en önemli kanıtı.” diyerek, sorularımızı yanıtladı.
Ürün yelpazeniz ve Türkiye’de öne çıkan çözümleriniz nasıl?
Expanscience Laboratuvarları’nın, Türkiye’de yer aldığı dermokozmetik ve romatoloji dışında globalde dermatoloji ve aktif bileşenleriyle birlikte 4 ana faaliyet alanı var. Mustela, bebek cilt bakımında Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de eczanelerin 1 numaralı markası olarak yenilikçi yaklaşımla tüm ailenin cilt bakımına yönelik doğal çözümler sunuyor. Mustela’nın ürün portföyünde farklı cilt tiplerinin ihtiyacına yönelik olarak normal, kuru, çok kuru ve çok hassas cilt bakım serileri ile güneş koruması, pişik ve cilt sorunlarına karşı ürünlerimiz yer alıyor.
Yaklaşık 30 yıldır Fransa ile birlikte 48 ülkede yer alan ve dünyada romatoloji alanında 1 numaralı marka olan ürünümüzü ise 2021’de Türkiye’de sağlık sektörüne sunduk.
FARKI DOĞALLIĞINDA
Mustela’nın fark yaratan özelliklerinden söz eder misiniz?
Mustela ürünlerinin fark yaratan özelliği doğallığı. Doğal kökenli bileşenlere en başından beri öncelik veren Mustela ürünlerinin doğallık ortalaması yüzde 95. Bazı ürünlerimiz ise yüzde 100 doğal. Ambalajının eko-tasarım dönüşümü ve geri dönüştürülebilir olduğuna da, dikkat çekmek isterim. Ürünlerimiz aktif bitki bileşenleri ile biyo çeşitliliğe zarar vermeden, doğaya ve insana saygılı bir şekilde tedarik ediliyor. Ebeveynin, ailesi için yüksek kaliteli bakımla gezegen için iyi bir çözüm arasında seçim yapmak zorunda kalmamasını sağlamak istiyoruz.
“DÜNYA İÇİN EN İYİ MARKA OLMA” VİZYONU TESCİLLENDİ
B Corp Sertifikası nedir?
B Corp (Benefit Corporation), ekonomik, sosyal ve çevresel performans sertifikası üç yönlü değerlendirme sonucunda veriliyor. B Corp’un “Dünyanın en iyi markası değil, Dünya için en iyi marka ol” sloganı vizyonumuzla örtüşen bir anlayış. Expanscience Laboratuvarları olarak B Corp sertifikasına sahip ilk ilaç ve dermokozmetik laboratuvarıyız. Türkiye’de ise bu sertifikayı almayı başarmış ilk ve tek uluslararası firmayız. B Corp Sertifikası, Expanscience Laboratuvarları’nın Daha İyi Yaşam Programı ve yeni kurumsal sosyal sorumluluk projemiz impACT için değerli bir destektir.
MARKA GÜVENİNİN TEMELİNDE AR-GE VAR
Ar-Ge yaklaşımınızı ve güncel projelerinizi aktarır mısınız?
Marka güveninin oluşmasında en hayati değerimiz olan Ar-Ge’ye, 2020’de ciromuzun yüzde 3.62’sini aktardık. Son nesil teknolojilerle dünya çapında ses getiren buluşlar yapıyoruz. Yetişkinlerdeki gibi bebeklerde de farklı ve cilt tipine özel kullanımlara ihtiyaç olduğunu keşfettik. Mustela anlık aksiyon alarak bebek ürünlerini cilt tiplerine göre ayırdı ve dünyada bir ilke imza attı.
Ar-Ge çalışmalarımıza tüm paydaşlarımızı dahil eden, “hayat laboratuvarı“ anlayışımızı sürdürerek, ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Sağlık çalışanlarının, insanların bilgilendirilmesindeki rollerini destekleme arzusuyla, “Anne-Bebek Bakım Uzmanı Sertifika Programı”nı başlattık. Anne-Bebek bakımı için dermokozmetik alanında üniversite tarafından onaylı ilk sertifika programı olan bu projede, eczacılar ve eczane çalışanları, anne-bebek ve çocuk bakımı konusunda bilinçlenecek ve anneleri de bilinçlendirecek. Akademisyen ve sektör profesyonellerinden alınacak tıbbi ve uygulama bilgilerinin yer aldığı eğitim sonunda katılımcılara Yeditepe Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi onaylı sertifika verilecek. Bu yıl, 30 Mayıs‘ta düzenlediğimiz “Mustela 1. Dermopediyatri Zirvesi” ile alanında bir ilki gerçekleştirdik.
MUSTELA 2050 HEDEFLERİYLE DAHA SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DÜNYA “İYİLİK ELİMİZDE”
Yine bu yıl, Türkiye çapında 6 üniversitede gerçekleştirdiğimiz “Geleceğin Uzmanları“ eğitim serisiyle asistan pediatrist hekimlere ulaştık. Expanscience Laboratuvarları, iklim acil durumu karşısında ve COP25 çerçevesinde Paris Anlaşması’nda belirlenen 2050 hedefinden 20 yıl önce karbon nötrlüğe ulaşmaya karar verdi. Bunun için 10 yılı aşkın bir süre önce başlayan çabalarını sürdüren şirket, ürünlerin ekolojik tasarımı, Fransa’daki üretim tesisi için yüzde 100 yenilenebilir elektrik kullanımı, ambalaj atıklarının azaltılması, enerji tüketiminin düşürülmesi, dağıtım kanalları ve araç filolarının optimizasyonu konularını önceliklendiriyor.