Sporda 2 milyar dolarlık NFT pazarı
Sporda 2 milyar dolarlık NFT pazarı
Spor dünyasıyla ilgili NFT (non-fungible token) satışlarının 2022'de 2 milyar dolarlık pazar oluşturması bekleniyor.
2022'de dünya genelinde 4-5 milyon taraftarın, spor içerikli NFT'lere sahip olması bekleniyor. NFT satışlarının ise 2 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Sporla ilgili NFT'lerin en fazla futbol, basketbol, beyzbol, e-spor ve buz hokeyinde çıkacağı tahmin ediliyor. Türkiye'de de 40'a yakın futbol ve spor kulübünün taraftar token'leri piyasada yer alıyor.
Spor dünyasıyla ilgili NFT (non-fungible token) satışlarının 2022'de 2 milyar dolarlık pazar oluşturması bekleniyor.
Deloitte'un Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) sektörlerine ilişkin tahminlerini paylaştığı TMT Öngörüleri 2022 raporuna göre, Türkçe karşılığı "değiştirilemez para-çip" olan NFT'nin (non-fungible token), spor dünyasını da etkisi altına alacak.
Özgünlüklerini doğrulamak ve alıcıların mülkiyeti onaylamasına izin vermek için bir blokzincirinde şifrelenmiş, eşi ve benzeri olmayan NFT tarzı eserlerin 2022 sonuna kadar milyonlarca spor taraftarına ulaşacağı tahmin ediliyor.
Deloitte'un tahminlerine bakıldığında, 2022'de dünya genelinde 4-5 milyon taraftar, spor içerikli NFT'lere sahip olacak. Spor dünyasıyla ilgili NFT'lerin satışından elde edilecek rakamın, 2022'de 2 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu durum, bir önceki yıla göre 2 katı artışa anlamına geliyor.
2022'de NFT'lerin spor alanında üretilecek en yaygın örnekleri özel video klipler ve oyuncu kartları olacak. Bu eserlerin değeri; oyuncunun şöhreti, spor etkinliğinin önemi ve NFT bağlamında kullanıcılara sunulacak ek faydalara bağlı olarak artış gösterebilecek.
NFT'ler, salgın döneminde gelirleri azalan spor ligleri, takımlar ve bireysel atletler için önemli bir gelir kanalı oluşturacak. Dünyanın en büyük futbol NFT platformunun 2021 yılının ilk 9 ayındaki satışlarının toplamı 128 milyon dolar olmuştu.
NFT'lerin, taraftarlarla ilişkilerin geliştirilmesi konusunda da önemli bir fırsat sunacağı düşünülüyor. Ayın oyuncusunu seçmek (Japonya), devre arasında çalacak şarkıları belirlemek (İtalya) ya da yeni transferin kadro numarasını seçmek (Türkiye) gibi taraftarlara cazip gelen etkileşim seçeneklerinden birisi de NFT'lerin seçimi ve sergilenmesi gibi konular olacak.
Sporla alakalı NFT'lerin en fazla futbol, basketbol, beyzbol, e-spor ve buz hokeyi dallarından çıkacağı öngörülüyor. Formula 1 gibi uluslararası spor organizasyonlarının da alternatif NFT seçenekleri sunması beklentiler arasında.
SPORDA YENİ KAYNAK
Deloitte Türkiye Blokzincir Hizmetleri Lideri Uğur Kağan Dinçsoy, salgının hızlandırdığı dijital dönüşümün bir uzantısı olan NFT'lerin, yakın gelecekte gündelik hayatın bir parçası haline geleceğini belirterek, şunları ifade etti:
"Öngörülerimize göre, 2022, NFT'lerin spor dünyasında önemli bir gelir kaynağı haline geleceği yıl olacak. Tüketicilerin bu konudaki yaklaşımı olumlu olursa NFT pazarı; taraftar deneyiminin dijitalleşmesi, globalleşmesi ve ticarileştirilmesi anlamında büyük bir açılım sunacak. Türkiye'de başta Galatasaray, Fenerbahçe, Trabzonspor, Karşıyaka, Eskişehispor, Göztepe, Başakşehir ve Yeni Malatyaspor olmak üzere 40'a yakın futbol ve spor kulübü, yakın zamanda taraftar token'leri piyasaya sürdü."