Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

2022’de turizmde 35 milyar dolar gelir hedefleniyor

10.07.2023 - 12:43, Güncelleme: 10.07.2023 - 12:43 5617+ kez okundu.
 

2022’de turizmde 35 milyar dolar gelir hedefleniyor

2022’de 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefleniyor. Turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığını belirten TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, “Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacak. Sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönem başlayacak.” dedi.
2022’de 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefleniyor. Turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığını belirten TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, “Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacak. Sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönem başlayacak.” dedi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, 2022 yılında 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedeflediklerini belirtti. Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından (BTSO) yapılan açıklamaya göre, turizm sektörü temsilcilerinin yer aldığı BTSO 42. Meslek Komitesi Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı'na katılan Bağlıkaya, son iki yıldır pandemiyle mücadele eden turizm sektöründe artık kayıpları telafi etme dönemine girdiklerini söyledi. Bağlıkaya, Omicron varyantının endişe yaratmasına karşın aşının yaygınlaşması ve Kovid-19 tedavisinde kullanılacak ilaçların kullanım izinlerinin çıkmaya başlamasıyla 2022'nin daha iyi bir yıl olacağı konusunda umutlu olduklarını vurgulayarak, "Yeni hedeflere odaklanacağımız, sektörümüzü daha iyi yarınlara hazırlamamız gereken bir sürece girmiş bulunuyoruz. 2022 yılında 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefliyoruz." diye konuştu.   SANAL, ARTIRILMIŞ VE KARMA GERÇEKLİK TURİZMDE   Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacağına, sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönemin başlayacağına dikkati çeken Bağlıkaya, hijyen ve güvenliğin ilk sırada yer aldığı, doğa tatillerinin ön plana çıktığı, küçük ve butik otellerin tercih edildiği, kamp-karavan tatillerine ilginin artarak devam edeceğini kaydetti.   Pandemi sürecinde tatillerde kalış sürelerinin uzadığına değinen Bağlıkaya, bu eğilimin devam edeceğine, dolayısıyla yeni dönemde turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığına işaret etti.   Bağlıkaya, kış ve termal turizm başta olmak üzere gastronomi, kültür-kongre, eko ve şehir turizmiyle öne çıkan Bursa'nın, Türkiye'nin turizm hedeflerine katkısının büyük olacağına inandığını belirtti.   DEVLET DESTEĞİ KRİTİK ÖNEMDE   BTSO Başkanı İbrahim Burkay da turizm ve konaklama sektörünün pandeminin son iki yılda en fazla etkilediği sektörlerin başında geldiğini belirtti. Burkay şöyle konuştu:   "2019 yılında 9,2 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşan turizm sektörü 2020 yılını 4,7 trilyon dolarla kapattı. Sektörün küresel ekonomiden aldığı ortalama yüzde 10'luk pay yüzde 5,5 seviyesine kadar geriledi. Ülke ekonomimiz için büyük bir öneme sahip olan sektörümüzün yeni başarılara odaklanması adına devletimizin destekleri ve gelecek dönem stratejileri kritik önem taşımaktadır."   Pandemi sürecinde turizm sektörüne yönelik yapılan çalışmalar ve 2022 yılı beklentilerinin değerlendirildiği toplantıya, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Ölçüoğlu, TÜRSAB Güney Marmara Başkanı Murat Saraçoğlu, BTSO yönetim, meclis, komite ve konsey üyeleri ile turizm seyahat acenteleri katıldı.
2022’de 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefleniyor. Turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığını belirten TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, “Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacak. Sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönem başlayacak.” dedi.

2022’de 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefleniyor. Turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığını belirten TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Bağlıkaya, “Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacak. Sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönem başlayacak.” dedi.




Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, 2022 yılında 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedeflediklerini belirtti.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından (BTSO) yapılan açıklamaya göre, turizm sektörü temsilcilerinin yer aldığı BTSO 42. Meslek Komitesi Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı'na katılan Bağlıkaya, son iki yıldır pandemiyle mücadele eden turizm sektöründe artık kayıpları telafi etme dönemine girdiklerini söyledi.
Bağlıkaya, Omicron varyantının endişe yaratmasına karşın aşının yaygınlaşması ve Kovid-19 tedavisinde kullanılacak ilaçların kullanım izinlerinin çıkmaya başlamasıyla 2022'nin daha iyi bir yıl olacağı konusunda umutlu olduklarını vurgulayarak, "Yeni hedeflere odaklanacağımız, sektörümüzü daha iyi yarınlara hazırlamamız gereken bir sürece girmiş bulunuyoruz. 2022 yılında 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefliyoruz." diye konuştu.
 
SANAL, ARTIRILMIŞ VE KARMA GERÇEKLİK TURİZMDE
 
Yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesiyle sektörde önemli farklılıkların yaşanacağına, sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönemin başlayacağına dikkati çeken Bağlıkaya, hijyen ve güvenliğin ilk sırada yer aldığı, doğa tatillerinin ön plana çıktığı, küçük ve butik otellerin tercih edildiği, kamp-karavan tatillerine ilginin artarak devam edeceğini kaydetti.
 
Pandemi sürecinde tatillerde kalış sürelerinin uzadığına değinen Bağlıkaya, bu eğilimin devam edeceğine, dolayısıyla yeni dönemde turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe hızlı cevap verilmesinin büyük bir önem taşıdığına işaret etti.
 
Bağlıkaya, kış ve termal turizm başta olmak üzere gastronomi, kültür-kongre, eko ve şehir turizmiyle öne çıkan Bursa'nın, Türkiye'nin turizm hedeflerine katkısının büyük olacağına inandığını belirtti.
 
DEVLET DESTEĞİ KRİTİK ÖNEMDE
 
BTSO Başkanı İbrahim Burkay da turizm ve konaklama sektörünün pandeminin son iki yılda en fazla etkilediği sektörlerin başında geldiğini belirtti. Burkay şöyle konuştu:
 
"2019 yılında 9,2 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşan turizm sektörü 2020 yılını 4,7 trilyon dolarla kapattı. Sektörün küresel ekonomiden aldığı ortalama yüzde 10'luk pay yüzde 5,5 seviyesine kadar geriledi. Ülke ekonomimiz için büyük bir öneme sahip olan sektörümüzün yeni başarılara odaklanması adına devletimizin destekleri ve gelecek dönem stratejileri kritik önem taşımaktadır."
 
Pandemi sürecinde turizm sektörüne yönelik yapılan çalışmalar ve 2022 yılı beklentilerinin değerlendirildiği toplantıya, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Ölçüoğlu, TÜRSAB Güney Marmara Başkanı Murat Saraçoğlu, BTSO yönetim, meclis, komite ve konsey üyeleri ile turizm seyahat acenteleri katıldı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.