Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Uluslararası ayakkabı sektörü temsilcileri AYMOD için İstanbul’da

10.07.2023 - 18:04, Güncelleme: 10.07.2023 - 18:04 5555+ kez okundu.
 

Uluslararası ayakkabı sektörü temsilcileri AYMOD için İstanbul’da

Küresel ayakkabı sektörünü Türkiye'de bir araya getiren ve 450 firmanın katıldığı AYMOD Fuarı, kapılarını ziyaretçilere açtı.
Küresel ayakkabı sektörünün temsilcilerini İstanbul’da bir araya getiren alanında Avrupa'nın en büyük ikinci organizasyonu olan 66. Uluslararası Ayakkabı Moda (AYMOD) Fuarı başladı. 3 Nisan’a kadar sürecek fuara 50 civarında ülkeden 450 firma ile 2 bini Rus, 8 bine yakın alıcı katılım gösteriyor. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) tarafından düzenlenen ve 8 bin yabancı alıcının katıldığı 66. Uluslararası Ayakkabı Moda (AYMOD) Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde başladı.   Küresel ayakkabı sektörünü Türkiye'de bir araya getiren ve 450 firmanın katıldığı AYMOD Fuarı, kapılarını ziyaretçilere açtı.   İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Rusya ile Ukrayna arasında yaşanan savaştan ayakkabı sektörünün de olumsuz etkilendiğini belirterek, sorunların çözümü için aktif bir politika izlediklerini söyledi.   Ayakkabı sektörünün ihracat gücüne vurgu yapan Şekip Avdagiç, geçen yıl 2020'ye göre ihracatın yüzde 22,9 artarak 1 milyar 6 milyon dolara yükseldiğini, ilk kez 1 milyar dolarlık eşiğin aşıldığına işaret etti.   Türkiye'nin ayakkabıda dünyanın ilk 6 üretim merkezinden biri olduğunu belirten Avdagiç, "İhracat hızımızı mutlaka artırmalıyız. Önce 2 milyar dolara, sonra 3 milyar dolara çıkarmamızın önünde hiçbir engel yok. Bunun için her türlü katkıyı vermek için hazırız." dedi.   Sektörün hedeflerine ulaşması için her türlü desteği verdiklerini aktaran Avdagiç, Avrupa'nın ikinci büyük ayakkabı fuarı olan AYMOD'un, sektörü yeni ufuklara taşıması temennisini dile getirdi.   AMBARGO VE ÇEKİLMELERLE TÜRKİYE’NİN ARTAN CAZİBESİ   TASD Başkanı Berke İçten de ayakkabı ihracatında ilk 2 ayı hedefleri doğrultusunda tamamladıklarını belirterek, Rusya-Ukrayna savaşının sektöre etkilerini değerlendirdi.   Ukrayna'nın tamamen kapandığını, Rusya'dan da sipariş iptalleri ya da erteleme talepleri geldiğini kaydeden Berke İçten, şunları aktardı:   "Ancak Batılı ülkelerin ambargosu ve Avrupalı markaların çekilme kararıyla Türkiye, Rusya için en önemli cazibe merkezlerinden biri haline dönüştü. AYMOD Fuarımızda da Rus alıcıların Türkiye'ye artan ilgisini görüyoruz. Batı'nın ambargo kararından sonra AYMOD'u ziyaret etmek isteyen Rusların sayısında azalma yaşanmadığı gibi önemli bir artış oldu. Fuar için İstanbul'a gelen 8 bin alıcıdan yaklaşık 2 binini Ruslar oluşturuyor. İstanbul'a adeta çıkarma yapan Rus müşterilerimiz ile 2 Nisan'a kadar sürecek fuarda önemli iş birliklerine imza atacağımıza inanıyorum."   Türkiye ile Rusya arasında milli paralarla yapılan ticarette birtakım sıkıntılar yaşandığını belirten İçten,  ruble konusunda ihracatçıların kaygılarını giderecek düzenleme çağrısında bulundu.   TÜRK AYAKKABISI KÜRESEL PERAKENDE MARKALARININ RADARINDA   Savaşın bir an önce bitmesi temennisinde bulunan Berke İçten, her şeyin yolunda gitmesi halinde yıl sonunda Rusya'ya ihracatın 82,5 milyon dolardan 140 milyon dolarlara çıkarılabileceğini bildirdi.   Fuara Rusya'nın yanı sıra Avrupalı alıcıların ilgisinin de büyük olduğunu ifade eden İçten, "Türk ayakkabı üreticisi son yıllarda küresel perakende markalarının radarına girdi. Bu yıl hem Avrupa'ya daha çok ihracat yapacağız hem de pazar çeşitliliğimizi artıracağız. Aksilik olmazsa yıl sonunda 1,3 milyar dolarlık ihracat hedefimizi yakalayacağımıza inanıyorum." değerlendirmesini yaptı.   50 ÜLKEDEN KATILIMCI İSTANBUL'DA   Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, bin 400 metrekarelik alanda ve 450 firmanın katılımıyla gerçekleştiriliyor. Alanında Avrupa'nın en büyük ikinci organizasyonu olan AYMOD'a 50 civarında ülkeden 2 bini Rus, 8 bine yakın alıcı katılım gösterirken, toplam 25 bin kişinin ziyareti bekleniyor.   Spordan deriye, çocuktan kadına her türden ve her yaşa hitap eden ayakkabı ürünlerinin yer aldığı fuarda, 2022-2023 sonbahar-kış sezonu ürünleri de ilk kez sergileniyor.   Açılışına İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Erkan Zandar ile Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TASEV) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Çetin'in de katıldığı fuar, 3 Nisan’a kadar ziyaret edilebilecek.
Küresel ayakkabı sektörünü Türkiye'de bir araya getiren ve 450 firmanın katıldığı AYMOD Fuarı, kapılarını ziyaretçilere açtı.

Küresel ayakkabı sektörünün temsilcilerini İstanbul’da bir araya getiren alanında Avrupa'nın en büyük ikinci organizasyonu olan 66. Uluslararası Ayakkabı Moda (AYMOD) Fuarı başladı. 3 Nisan’a kadar sürecek fuara 50 civarında ülkeden 450 firma ile 2 bini Rus, 8 bine yakın alıcı katılım gösteriyor.



Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) tarafından düzenlenen ve 8 bin yabancı alıcının katıldığı 66. Uluslararası Ayakkabı Moda (AYMOD) Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde başladı.
 
Küresel ayakkabı sektörünü Türkiye'de bir araya getiren ve 450 firmanın katıldığı AYMOD Fuarı, kapılarını ziyaretçilere açtı.
 
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Rusya ile Ukrayna arasında yaşanan savaştan ayakkabı sektörünün de olumsuz etkilendiğini belirterek, sorunların çözümü için aktif bir politika izlediklerini söyledi.
 
Ayakkabı sektörünün ihracat gücüne vurgu yapan Şekip Avdagiç, geçen yıl 2020'ye göre ihracatın yüzde 22,9 artarak 1 milyar 6 milyon dolara yükseldiğini, ilk kez 1 milyar dolarlık eşiğin aşıldığına işaret etti.
 
Türkiye'nin ayakkabıda dünyanın ilk 6 üretim merkezinden biri olduğunu belirten Avdagiç, "İhracat hızımızı mutlaka artırmalıyız. Önce 2 milyar dolara, sonra 3 milyar dolara çıkarmamızın önünde hiçbir engel yok. Bunun için her türlü katkıyı vermek için hazırız." dedi.
 
Sektörün hedeflerine ulaşması için her türlü desteği verdiklerini aktaran Avdagiç, Avrupa'nın ikinci büyük ayakkabı fuarı olan AYMOD'un, sektörü yeni ufuklara taşıması temennisini dile getirdi.
 
AMBARGO VE ÇEKİLMELERLE TÜRKİYE’NİN ARTAN CAZİBESİ
 
TASD Başkanı Berke İçten de ayakkabı ihracatında ilk 2 ayı hedefleri doğrultusunda tamamladıklarını belirterek, Rusya-Ukrayna savaşının sektöre etkilerini değerlendirdi.
 
Ukrayna'nın tamamen kapandığını, Rusya'dan da sipariş iptalleri ya da erteleme talepleri geldiğini kaydeden Berke İçten, şunları aktardı:
 
"Ancak Batılı ülkelerin ambargosu ve Avrupalı markaların çekilme kararıyla Türkiye, Rusya için en önemli cazibe merkezlerinden biri haline dönüştü. AYMOD Fuarımızda da Rus alıcıların Türkiye'ye artan ilgisini görüyoruz. Batı'nın ambargo kararından sonra AYMOD'u ziyaret etmek isteyen Rusların sayısında azalma yaşanmadığı gibi önemli bir artış oldu. Fuar için İstanbul'a gelen 8 bin alıcıdan yaklaşık 2 binini Ruslar oluşturuyor. İstanbul'a adeta çıkarma yapan Rus müşterilerimiz ile 2 Nisan'a kadar sürecek fuarda önemli iş birliklerine imza atacağımıza inanıyorum."
 
Türkiye ile Rusya arasında milli paralarla yapılan ticarette birtakım sıkıntılar yaşandığını belirten İçten,  ruble konusunda ihracatçıların kaygılarını giderecek düzenleme çağrısında bulundu.
 
TÜRK AYAKKABISI KÜRESEL PERAKENDE MARKALARININ RADARINDA
 
Savaşın bir an önce bitmesi temennisinde bulunan Berke İçten, her şeyin yolunda gitmesi halinde yıl sonunda Rusya'ya ihracatın 82,5 milyon dolardan 140 milyon dolarlara çıkarılabileceğini bildirdi.
 
Fuara Rusya'nın yanı sıra Avrupalı alıcıların ilgisinin de büyük olduğunu ifade eden İçten, "Türk ayakkabı üreticisi son yıllarda küresel perakende markalarının radarına girdi. Bu yıl hem Avrupa'ya daha çok ihracat yapacağız hem de pazar çeşitliliğimizi artıracağız. Aksilik olmazsa yıl sonunda 1,3 milyar dolarlık ihracat hedefimizi yakalayacağımıza inanıyorum." değerlendirmesini yaptı.
 
50 ÜLKEDEN KATILIMCI İSTANBUL'DA
 
Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, bin 400 metrekarelik alanda ve 450 firmanın katılımıyla gerçekleştiriliyor. Alanında Avrupa'nın en büyük ikinci organizasyonu olan AYMOD'a 50 civarında ülkeden 2 bini Rus, 8 bine yakın alıcı katılım gösterirken, toplam 25 bin kişinin ziyareti bekleniyor.
 
Spordan deriye, çocuktan kadına her türden ve her yaşa hitap eden ayakkabı ürünlerinin yer aldığı fuarda, 2022-2023 sonbahar-kış sezonu ürünleri de ilk kez sergileniyor.
 
Açılışına İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Erkan Zandar ile Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TASEV) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Çetin'in de katıldığı fuar, 3 Nisan’a kadar ziyaret edilebilecek.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.