Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Perakende sektöründe yüzde 80 ciro artışı

13.07.2023 - 21:25, Güncelleme: 13.07.2023 - 21:25 3070+ kez okundu.
 

Perakende sektöründe yüzde 80 ciro artışı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini belirterek, BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu bildirdi.
Perakende sektöründeki ciro artışı haziranda da sürdü ve geçen yıla göre ortalama yüzde 80 düzeyinde oldu. Sektörde bazı markalarda yüzde 100 ve üzerindeki ciro artışının fiyat yükselişinden kaynaklandığını belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak. Hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz." dedi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini belirterek, BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu bildirdi.   Sinan Öncel, sektörde ham madde, enerji, dağıtım ve işçilik başta olmak üzere yüksek girdi maliyetlerinden kaynaklanan baskının devam ettiğini dile getirdi.   Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını yakalayan firmaların da olduğunu, ancak cirolardaki bu artışın adetlere tam olarak yansımadığını aktaran Öncel, "Birçok markamız adet satışlarında 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı sürüyor." şeklinde konuştu.   Haziran ayı verilerine göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan farkın bulunduğuna işaret eden Öncel,  "Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak." dedi.   Tüketicideki beklentinin fiyat artışlarının devam edeceği yönünde olduğuna dikkati çeken Öncel, sözlerini şöyle tamamladı:   "Bu nedenle imkânı olanlar ihtiyaç alışverişlerini öne çekiyor. Dolayısı ile adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakende sektöründe canlılık devam ediyor. Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekimden sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz."
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini belirterek, BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu bildirdi.

Perakende sektöründeki ciro artışı haziranda da sürdü ve geçen yıla göre ortalama yüzde 80 düzeyinde oldu. Sektörde bazı markalarda yüzde 100 ve üzerindeki ciro artışının fiyat yükselişinden kaynaklandığını belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak. Hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz." dedi.



Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini belirterek, BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu bildirdi.
 
Sinan Öncel, sektörde ham madde, enerji, dağıtım ve işçilik başta olmak üzere yüksek girdi maliyetlerinden kaynaklanan baskının devam ettiğini dile getirdi.
 
Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını yakalayan firmaların da olduğunu, ancak cirolardaki bu artışın adetlere tam olarak yansımadığını aktaran Öncel, "Birçok markamız adet satışlarında 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı sürüyor." şeklinde konuştu.
 
Haziran ayı verilerine göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan farkın bulunduğuna işaret eden Öncel,  "Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak." dedi.
 
Tüketicideki beklentinin fiyat artışlarının devam edeceği yönünde olduğuna dikkati çeken Öncel, sözlerini şöyle tamamladı:
 
"Bu nedenle imkânı olanlar ihtiyaç alışverişlerini öne çekiyor. Dolayısı ile adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakende sektöründe canlılık devam ediyor. Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekimden sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz."

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.