Oyun Konsolu Pazar Hacminin 81 Milyar Dolar Olması Bekleniyor
Oyun Konsolu Pazar Hacminin 81 Milyar Dolar Olması Bekleniyor
Pazardaki yazılım satışlarının 2025 yılında 70 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Bu süreçte, dijital oyun satın almalarının (indirme, üyelik, game pass ve uygulama içi ödemeler dahil) toplam satışlardaki oranının yüzde 65’ten yüzde 84’e çıkması bekleniyor.
Her geçen gün daha da büyüyen bir kitleye hitap eden ve 50. yılını kutlamaya hazırlanan oyun konsolu sektörünün 2022’de, 81 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor. Bu 2021 yılına göre yüzde 10’luk artış anlamına geliyor.
"Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) Öngörüleri Raporu"na göre oyun konsolu pazarı 2022’de dünya genelinde 81 milyar dolarlık hacme ulaşacak.
Deloitte'un, TMT Öngörüleri 2022 Raporu açıklandı. Raporda, tüm dünyada her geçen gün kitlesi büyüyen oyun konsolu pazarının 2022’de, bir önceki yıla göre yüzde 10’luk artışla 81 milyar dolarlık hacme ulaşacağı beklentisi dile getiriliyor.
Gelecek yıl 50'nci yaşını kutlamaya hazırlanan oyun konsolu pazarındaki oyuncu sayısının 900 milyonu bulması, oyuncu başına elde edilecek gelirin de ortalama 92 dolara çıkması bekleniyor. Bu tutar PC oyuncularında 23 dolar, cep telefonu üzerinden oyun oynayanlarda da 50 dolar seviyelerinde bulunuyor.
2022'de konsol pazarı gelirlerinin 59 milyar dolarının yazılım satışlarından elde edileceği, bu tutarın da 10 milyar doları aşkın bölümünü abonelik ücretlerinin oluşturacağı öngörülüyor.
Pazardaki yazılım satışlarının 2025 yılında 70 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Bu süreçte, dijital oyun satın almalarının (indirme, üyelik, game pass ve uygulama içi ödemeler dahil) toplam satışlardaki oranının yüzde 65’ten yüzde 84’e çıkması bekleniyor.
Konsol oyuncularının 2022’de 200 milyonu aşkın multiplayer ve oyun aboneliği olacağı öngörülüyor. 2025 yılında bu aboneliklerden elde edilecek gelirin 11 milyar doları bulması tahmin ediliyor. Pazarda öngörülen büyümede oyunların cep telefonları üzerinden oynanan versiyonlarının artmasının da rolü büyük olacak. "Cross-play" denilen bu durum sayesinde popüler oyunlardan Call of Duty’nin mobil versiyonunun 200 milyon aktif kullanıcıya ve günlük 30 milyon aktif oyuncuya ulaşacağı tahmin ediliyor.
ÇİFT TARAFLI BÜYÜME ÖNGÖRÜSÜ
Deloitte Türkiye Teknoloji Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, oyun konsolu pazarının her gün hızla büyüdüğünü vurgulayarak, “ABD’de 14-24 yaş arası grubun büyük bölümü gamingi televizyon ve stream yayın izlemekten bile daha öncelikli eğlence aracı olarak gördüklerini söylüyor. Milenyum ve X kuşaklarının yanı sıra, 40’lı-50’li yaşlardaki eski oyuncular da konsol oyunlarıyla olan bağlarını koparmıyorlar. Hem yazılım hem abonelik olmak üzere sektörde çift taraflı büyüme görülüyor." değerlendirmesinde bulundu.