Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Orka Holding, Döngüsel Tüketimi ve Sürdürülebilir Lüksü Tüm Dünyaya Taşıyor

SON DAKİKA 10.07.2023 - 14:37, Güncelleme: 10.07.2023 - 14:37 9493+ kez okundu.
 

Orka Holding, Döngüsel Tüketimi ve Sürdürülebilir Lüksü Tüm Dünyaya Taşıyor

Sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışımızla lükse daha derin bir anlam katan koleksiyonlarımızı oluştururken, doğaya ve geleceğe karşı sorumluluğumuzu yerine getirme gururuna müşterilerimiz de ortak oluyor.
Sürdürülebilir gardırop felsefesini benimseyen Orka Holding, koruyuculuk ve iyileştiriciliğe dayalı hammadde kullanarak kadınların da giyebileceği ürünlere yer verdiği koleksiyonlarında döngüsel tüketimi ve eşitlikçi stilini yansıtıyor. Orka Holding, ‘iş insanı’ olarak gördüğü çalışanlarıyla birlikte global büyüme trendini metaverse'e de taşıyor.   Kendi yarattığı markalara global bir nitelik kazandıran Orka Holding, erkeklerin şıklık ve konforu için tasarladığı giyim ve yaşam stiliyle moda parekendesinde dünyaca ünlü markalarla zirveyi paylaşıyor. Ulaşılabilir kıldığı lüksün, estetik bir anlayıştan sürdürülebilirliğe evrilen yolculuğuna eşlik etmekle yetinmeyip, kadınların da giyebileceği ortak koleksiyonlara yönelerek, paylaşıma öncülük eden Orka Holding’in Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu ile konuştuk.   ŞIKLIK, FAYDA, KONFORA DAYALI ULAŞILABİLİR LÜKS   Kurumsal hikayenizi, sektörel konumunuzu ve rakiplerinizden ayrışan niteliklerinizi özetler misiniz?   Orka Holding olarak moda perakendesinde 35 yıllık köklü tecrübemizle Damat Tween ve D’S damat ile küresel pazarda lider erkek giyim markalarından biriyiz. Dünyaca ünlü markalarla zirveyi paylaştığımız üç markamızla erkeklerin şıklık ve konforu için giyim ve stil yaratıyoruz.   Alanımızda söz sahibi, her gelişime ayak uyduran, çoğu zaman da değişime öncülük eden ve beş kıtaya yayılan markalarımızla üzerinde 7/24  güneş batmadan çalışan bir grubuz. Türkiye ile birlikte İtalya’dan Kanada’ya, Rusya’dan Avustralya’ya, İspanya’dan Dubai’ye 80 ülkede 411 mağazamız bulunuyor.   Erkek giyimini “şıklık, fayda, konfor” denkleminde birleştirdiğimiz markalarımızla dünya çapında ulaşılabilir kıldığımız lüksün, malzemenin koruyuculuğuna ve iyileştiriciliğine olan yolculuğuna öncülük ediyoruz. Odağımızdaki sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışıyla 5 yıldır Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz.   Geri dönüştürülebilen lifler; rejenere pamuk, yün, polyester gibi liflerden dokunmuş kumaşlarımızla hammadde kullanımının niteliğini değiştirdik. Yüksek elastikiyetli bu ürünlerle müşterilerimiz, toplantıya girip ardından yürüyüşe çıkabiliyor. Müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş hizmet sunuyoruz. Akıllı ceket, akıllı pantolon ve ‘sihirli takım’ dediğimiz ürünler üreterek, koleksiyonlarımızda işlevsellik ve konforu odak noktamıza alıyoruz.   Dört yıldır yürüttüğümüz ve döngüsel tüketime katkı sağladığımız Sürdürülebilir Gardırop felsefemiz; farklı stillerde eşleştirilebilen temel parçalardan oluşturulmuş akıllı askı sistemine dayanıyor. Bu sistemde; esnek, hafif, rahat ceketler, leke tutmaz kırışmaz gömlekler, çok amaçlı pantolonlar ve ofisten hafta sonuna kullanılabilen pratik ürünler bulunuyor.    Sürdürülebilir Gardırop felsefemizle ilk kez Damat Tween 2021/22 Sonbahar Kış koleksiyonumuzda kadınların da giyebileceği ürünlerimize yer verdik. ‘Kalıplara sokmadığımız’ bu ortak koleksiyon; “döngüsel tüketimi ve eşitlikçi paylaşım stilini” yansıtıyor.    Dijitalleşme yatırımlarımızı da pazar yerlerinde sattığımız ürünler ve Damat Tween, D’S damat App üzerinden yürütüyoruz. Müşterilerimiz mağazaya gitmeden görüntülü alışveriş yapabiliyor. Uzun süredir omnichannel yoluyla uçtan uca hizmet sunuyoruz. Müşterilerimiz online kanalıyla yaptığı alışverişi mağazalardan teslim alabiliyor ya da değişim isteğini sosyal medya üzerinden iletebiliyor.   Geçmiş yıla göre, bu kış sezonu muzdaki online satışlarımızda ciddi bir artış var. Beş senedir, teknolojiyle beraber ürünlerimizin performansını artırmak için yaptığımız ciddi yatırımların sonucunda müşteriler aradıkları, hayatlarını kolaylaştıracak ürünleri bizim markalarımızda buldular.   2021’de satış yaptığımız kanal sayımıza ve kendi sitelerimize de yeni yatırımlar yaparak dönüşüm oranlarını artırdık.  Beden seçimini kolaylaştıran yeni teknolojilerle “aynı gün ve ertesi gün teslimat” gibi yeni hizmetler ekledik. Mobil uygulamalarımıza özel farklı kampanya kurgularıyla verimliliğimizi artırdık. Böylece online kanallarda yüzde 15'a ulaşan bir satış hacmi ile ilerlemeyi hedefliyoruz.   TÜM ÇALIŞANLAR “İŞ İNSANI”   Kadınların yönetimde temsili açısından nasıl bir noktadasınız?   Tüm kadın çalışanlarımızın esneklik, yaratıcılık, verim ve çözüm üretme noktasında katkıları oldukça fazla. Esasında Orka Holding olarak biz, cinsiyet faktörü gözetmeden tüm çalışanlarımızı “iş insanı” olarak görüyoruz. Elde ettiğimiz başarıda tüm çalışanlarımızın emeği büyük.   Bizim için önemli olan, kadın-erkek ayrımının yapılmadığı ve konuşulmadığı bir şirket olarak faaliyet göstermek. Cinsiyet ayrımlarının değil, datanın ve iş zekasının öneminin farkında olan bir şirket olarak başarı politikamızı bu temel üzerine kuruyoruz.   Kadınların cinsiyet, fırsat ve ücret eşitliği noktasında yaşadığı dezavantajlar karşısında kurumsal yaklaşımınız nedir?   Bu konudaki kurallarımız açık ve net; hiç bir kademede eşitsizlik söz konusu değil.   KADINLARA EŞİT YAKLAŞIM İÇİN ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR   Kadınların liderlik rollerinde daha fazla yer alması adına öneri ya da projelerinizden bahseder misiniz?   Kadınların siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel düzey başta olmak üzere pek çok alanda söz sahibi olmasıyla bambaşka bir dünya gerçekten mümkün. Bu bakış açısıyla farkındalık yaratmak üzere pek çok proje yürüttük ve yürütmeyi de sürdürüyoruz.   Birkaç yıl önce Damat markamız ve Koruncuk Vakfı iş birliğinde, “Kadın Eli Değerse Dünya Değişir” projesine imza attık. Proje için hazırladığımız kitapta, “Dünyayı kadınlar yönetseydi, nasıl bir dünya olurdu?” sorusuna yanıt aradık. Ünlü isimler, kitap için Damat markalı smokinle kamera karşısına geçti ve “Başka bir dünya mümkün’ algısına dikkat çekerek kadına, gücün ve iktidarın ne kadar yakışacağını gösterdiler.   Yeni dönem üretim ve pazarlama stratejilerimizde, bu anlayışı sürdürerek kadın-erkek tüm müşterilerimize hizmet sunmayı hedeflemekle birlikte bu kapsamda farklı proje ve iş birliği çalışmalarımızı duyuracağız.     PAZAR ÇEŞİTLEMESİ VE İSTİHDAM ARTIŞI   2022 yılı kurumsal hedeflerinizi anlatır mısınız?   Pazar çeşitliliği, global operasyon stratejimizde önem verdiğimiz bir konu. Geçen yıl dünya modasına yön veren ülkelerden İtalya ve İspanya’da çok önemli başarılar elde ettik. İtalya, İspanya, Polonya, Dubai, Kazakistan, Tacikistan, Özbekistan, Güney Afrika, Kenya, Kudüs ve Irak’ta 26 yeni mağaza açtık.  2022 ve sonrasında da marka zincirimizi genişletip, yıl sonuna kadar yurt dışında 25 yeni mağazayla global yolculuğumuzu büyüyerek sürdüreceğiz.   Şu anda Damat Tween koleksiyonlarının yüzde 10’unu geri dönüşümlü ürünlerden oluşuyor. 5 yıl içinde tüm koleksiyonumuzu sürdürülebilir kumaşlardan üretmeyi hedefliyoruz. Lüks kavramı, estetikten insanın iyileştiriciliği ve koruyuculuğuna evrilirken, müşterilerimizin hayatına iyilikle dokunmak istiyoruz.   Sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışımızla lükse daha derin bir anlam katan koleksiyonlarımızı oluştururken, doğaya ve geleceğe karşı sorumluluğumuzu yerine getirme gururuna müşterilerimiz de ortak oluyor.    Giyim teknolojisi açısından Avrupa’nın en iyi altyapısına sahip üretim tesislerinden biri olan Giresun’daki fabrikalarımızda, kaynak tüketimini ve karbon salınımını düşürmeye odaklandık. AB Yeşil Mutabakatı ile ticaret hayatımıza dahil olacak çok sayıda sürdürülebilirlik standardını karşılamak üzere yatırımlarımızı hayata geçirmiştik.   Giresun’da açmaya hazırlandığımız 3. üretim tesisimizle gömlek ve pantolonda üretim kapasitesi iki kat artacak ve 300 kişiye ek istihdam sağlayacağız. Ciro hedefimiz, 1 milyar 250 milyon liraya ulaşmak. 2 bin 500 kişi olan Orka Grup istihdamını gelecek yıl 3 bin kişiye çıkarmayı amaçlıyoruz.   Türkiye’nin ilk metaverse (sanal evren) mağazasını açmaya hazırlanıyoruz. Sanal evrene yönelik GoArt Metaverse platformu ile iş birliği gerçekleştirdik. Metaverse evreninde yerini sağlamlaştıran markalar kazançlı çıkacak. Damat Tween ile bu yeni dünyada yerimizi alıyoruz. Müşterilerimiz, artık mağazaya gitmeden, diledikleri lokasyondan artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojileri ile metaverse mağazamızda sanal gezinti yaparak ürünlerimizi tüm özellikleriyle inceleyip, istedikleri bedende kendi avatarlarına (sanal kimlik) giydirebilecek. Beğendikleri ürünleri online olarak satın alarak alışverişlerini tamamlayabilecek.
Sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışımızla lükse daha derin bir anlam katan koleksiyonlarımızı oluştururken, doğaya ve geleceğe karşı sorumluluğumuzu yerine getirme gururuna müşterilerimiz de ortak oluyor.

Sürdürülebilir gardırop felsefesini benimseyen Orka Holding, koruyuculuk ve iyileştiriciliğe dayalı hammadde kullanarak kadınların da giyebileceği ürünlere yer verdiği koleksiyonlarında döngüsel tüketimi ve eşitlikçi stilini yansıtıyor. Orka Holding, ‘iş insanı’ olarak gördüğü çalışanlarıyla birlikte global büyüme trendini metaverse'e de taşıyor.


 
Kendi yarattığı markalara global bir nitelik kazandıran Orka Holding, erkeklerin şıklık ve konforu için tasarladığı giyim ve yaşam stiliyle moda parekendesinde dünyaca ünlü markalarla zirveyi paylaşıyor. Ulaşılabilir kıldığı lüksün, estetik bir anlayıştan sürdürülebilirliğe evrilen yolculuğuna eşlik etmekle yetinmeyip, kadınların da giyebileceği ortak koleksiyonlara yönelerek, paylaşıma öncülük eden Orka Holding’in Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu ile konuştuk.
 
ŞIKLIK, FAYDA, KONFORA DAYALI ULAŞILABİLİR LÜKS
 
Kurumsal hikayenizi, sektörel konumunuzu ve rakiplerinizden ayrışan niteliklerinizi özetler misiniz?
 
Orka Holding olarak moda perakendesinde 35 yıllık köklü tecrübemizle Damat Tween ve D’S damat ile küresel pazarda lider erkek giyim markalarından biriyiz. Dünyaca ünlü markalarla zirveyi paylaştığımız üç markamızla erkeklerin şıklık ve konforu için giyim ve stil yaratıyoruz.
 
Alanımızda söz sahibi, her gelişime ayak uyduran, çoğu zaman da değişime öncülük eden ve beş kıtaya yayılan markalarımızla üzerinde 7/24  güneş batmadan çalışan bir grubuz. Türkiye ile birlikte İtalya’dan Kanada’ya, Rusya’dan Avustralya’ya, İspanya’dan Dubai’ye 80 ülkede 411 mağazamız bulunuyor.
 
Erkek giyimini “şıklık, fayda, konfor” denkleminde birleştirdiğimiz markalarımızla dünya çapında ulaşılabilir kıldığımız lüksün, malzemenin koruyuculuğuna ve iyileştiriciliğine olan yolculuğuna öncülük ediyoruz. Odağımızdaki sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışıyla 5 yıldır Ar-Ge çalışmaları gerçekleştiriyoruz.
 
Geri dönüştürülebilen lifler; rejenere pamuk, yün, polyester gibi liflerden dokunmuş kumaşlarımızla hammadde kullanımının niteliğini değiştirdik. Yüksek elastikiyetli bu ürünlerle müşterilerimiz, toplantıya girip ardından yürüyüşe çıkabiliyor. Müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş hizmet sunuyoruz. Akıllı ceket, akıllı pantolon ve ‘sihirli takım’ dediğimiz ürünler üreterek, koleksiyonlarımızda işlevsellik ve konforu odak noktamıza alıyoruz.
 
Dört yıldır yürüttüğümüz ve döngüsel tüketime katkı sağladığımız Sürdürülebilir Gardırop felsefemiz; farklı stillerde eşleştirilebilen temel parçalardan oluşturulmuş akıllı askı sistemine dayanıyor. Bu sistemde; esnek, hafif, rahat ceketler, leke tutmaz kırışmaz gömlekler, çok amaçlı pantolonlar ve ofisten hafta sonuna kullanılabilen pratik ürünler bulunuyor. 
 
Sürdürülebilir Gardırop felsefemizle ilk kez Damat Tween 2021/22 Sonbahar Kış koleksiyonumuzda kadınların da giyebileceği ürünlerimize yer verdik. ‘Kalıplara sokmadığımız’ bu ortak koleksiyon; “döngüsel tüketimi ve eşitlikçi paylaşım stilini” yansıtıyor. 
 
Dijitalleşme yatırımlarımızı da pazar yerlerinde sattığımız ürünler ve Damat Tween, D’S damat App üzerinden yürütüyoruz. Müşterilerimiz mağazaya gitmeden görüntülü alışveriş yapabiliyor. Uzun süredir omnichannel yoluyla uçtan uca hizmet sunuyoruz. Müşterilerimiz online kanalıyla yaptığı alışverişi mağazalardan teslim alabiliyor ya da değişim isteğini sosyal medya üzerinden iletebiliyor.
 
Geçmiş yıla göre, bu kış sezonu muzdaki online satışlarımızda ciddi bir artış var. Beş senedir, teknolojiyle beraber ürünlerimizin performansını artırmak için yaptığımız ciddi yatırımların sonucunda müşteriler aradıkları, hayatlarını kolaylaştıracak ürünleri bizim markalarımızda buldular.
 
2021’de satış yaptığımız kanal sayımıza ve kendi sitelerimize de yeni yatırımlar yaparak dönüşüm oranlarını artırdık.  Beden seçimini kolaylaştıran yeni teknolojilerle “aynı gün ve ertesi gün teslimat” gibi yeni hizmetler ekledik. Mobil uygulamalarımıza özel farklı kampanya kurgularıyla verimliliğimizi artırdık. Böylece online kanallarda yüzde 15'a ulaşan bir satış hacmi ile ilerlemeyi hedefliyoruz.
 
TÜM ÇALIŞANLAR “İŞ İNSANI”
 
Kadınların yönetimde temsili açısından nasıl bir noktadasınız?
 
Tüm kadın çalışanlarımızın esneklik, yaratıcılık, verim ve çözüm üretme noktasında katkıları oldukça fazla. Esasında Orka Holding olarak biz, cinsiyet faktörü gözetmeden tüm çalışanlarımızı “iş insanı” olarak görüyoruz. Elde ettiğimiz başarıda tüm çalışanlarımızın emeği büyük.
 
Bizim için önemli olan, kadın-erkek ayrımının yapılmadığı ve konuşulmadığı bir şirket olarak faaliyet göstermek. Cinsiyet ayrımlarının değil, datanın ve iş zekasının öneminin farkında olan bir şirket olarak başarı politikamızı bu temel üzerine kuruyoruz.
 
Kadınların cinsiyet, fırsat ve ücret eşitliği noktasında yaşadığı dezavantajlar karşısında kurumsal yaklaşımınız nedir?
 
Bu konudaki kurallarımız açık ve net; hiç bir kademede eşitsizlik söz konusu değil.
 
KADINLARA EŞİT YAKLAŞIM İÇİN ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR
 
Kadınların liderlik rollerinde daha fazla yer alması adına öneri ya da projelerinizden bahseder misiniz?
 
Kadınların siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel düzey başta olmak üzere pek çok alanda söz sahibi olmasıyla bambaşka bir dünya gerçekten mümkün. Bu bakış açısıyla farkındalık yaratmak üzere pek çok proje yürüttük ve yürütmeyi de sürdürüyoruz.
 
Birkaç yıl önce Damat markamız ve Koruncuk Vakfı iş birliğinde, “Kadın Eli Değerse Dünya Değişir” projesine imza attık. Proje için hazırladığımız kitapta, “Dünyayı kadınlar yönetseydi, nasıl bir dünya olurdu?” sorusuna yanıt aradık. Ünlü isimler, kitap için Damat markalı smokinle kamera karşısına geçti ve “Başka bir dünya mümkün’ algısına dikkat çekerek kadına, gücün ve iktidarın ne kadar yakışacağını gösterdiler.
 
Yeni dönem üretim ve pazarlama stratejilerimizde, bu anlayışı sürdürerek kadın-erkek tüm müşterilerimize hizmet sunmayı hedeflemekle birlikte bu kapsamda farklı proje ve iş birliği çalışmalarımızı duyuracağız.
 
 
PAZAR ÇEŞİTLEMESİ VE İSTİHDAM ARTIŞI
 
2022 yılı kurumsal hedeflerinizi anlatır mısınız?
 
Pazar çeşitliliği, global operasyon stratejimizde önem verdiğimiz bir konu. Geçen yıl dünya modasına yön veren ülkelerden İtalya ve İspanya’da çok önemli başarılar elde ettik. İtalya, İspanya, Polonya, Dubai, Kazakistan, Tacikistan, Özbekistan, Güney Afrika, Kenya, Kudüs ve Irak’ta 26 yeni mağaza açtık.  2022 ve sonrasında da marka zincirimizi genişletip, yıl sonuna kadar yurt dışında 25 yeni mağazayla global yolculuğumuzu büyüyerek sürdüreceğiz.
 
Şu anda Damat Tween koleksiyonlarının yüzde 10’unu geri dönüşümlü ürünlerden oluşuyor. 5 yıl içinde tüm koleksiyonumuzu sürdürülebilir kumaşlardan üretmeyi hedefliyoruz. Lüks kavramı, estetikten insanın iyileştiriciliği ve koruyuculuğuna evrilirken, müşterilerimizin hayatına iyilikle dokunmak istiyoruz.
 
Sürdürülebilir kaynak kullanımı ve döngüsel tüketim anlayışımızla lükse daha derin bir anlam katan koleksiyonlarımızı oluştururken, doğaya ve geleceğe karşı sorumluluğumuzu yerine getirme gururuna müşterilerimiz de ortak oluyor. 
 
Giyim teknolojisi açısından Avrupa’nın en iyi altyapısına sahip üretim tesislerinden biri olan Giresun’daki fabrikalarımızda, kaynak tüketimini ve karbon salınımını düşürmeye odaklandık. AB Yeşil Mutabakatı ile ticaret hayatımıza dahil olacak çok sayıda sürdürülebilirlik standardını karşılamak üzere yatırımlarımızı hayata geçirmiştik.
 
Giresun’da açmaya hazırlandığımız 3. üretim tesisimizle gömlek ve pantolonda üretim kapasitesi iki kat artacak ve 300 kişiye ek istihdam sağlayacağız. Ciro hedefimiz, 1 milyar 250 milyon liraya ulaşmak. 2 bin 500 kişi olan Orka Grup istihdamını gelecek yıl 3 bin kişiye çıkarmayı amaçlıyoruz.
 
Türkiye’nin ilk metaverse (sanal evren) mağazasını açmaya hazırlanıyoruz. Sanal evrene yönelik GoArt Metaverse platformu ile iş birliği gerçekleştirdik. Metaverse evreninde yerini sağlamlaştıran markalar kazançlı çıkacak. Damat Tween ile bu yeni dünyada yerimizi alıyoruz. Müşterilerimiz, artık mağazaya gitmeden, diledikleri lokasyondan artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojileri ile metaverse mağazamızda sanal gezinti yaparak ürünlerimizi tüm özellikleriyle inceleyip, istedikleri bedende kendi avatarlarına (sanal kimlik) giydirebilecek. Beğendikleri ürünleri online olarak satın alarak alışverişlerini tamamlayabilecek.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.