Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Kastamonu’dan Yola Çıkan Global Marka

24.08.2020 - 11:13, Güncelleme: 07.07.2023 - 20:07 10056+ kez okundu.
 

Kastamonu’dan Yola Çıkan Global Marka

TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip.
Kastamonu Entegre’nin Kastamonu’da başlayan başarı hikayesi 100 ülkeye uzandı. Bugün, Amerika’dan Çin’e yaptığı ihracatla adından söz ettiren Kastamonu Entegre, dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu. Yurt içi ve yurt dışında toplam 19 üretim tesisine sahip Kastamonu Entegre, mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu, ham ve melamin kaplı MDF ve yonga levha, laminat parke, süpürgelik, yangına dayanıklı MDF ve yonga levha, neme dayanıklı MDF ve yonga levha, boyalı panel, petek dolgulu dekoratif panel, parlak panel, tezgah, kapı paneli üretiyor. Bugün, yılda 2.4 milyon m³ MDF, 2.6 milyon m³ yonga levha, 70 milyon m² laminat parke, 19.5 milyon adet kapı paneli ile toplamda 5 milyon m³ ağaç bazlı panel üretim kapasitesiyle sektöründe Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 4’üncü, dünyada ise 7’inci sırada yer alarak, global ölçekteki gücünü kanıtlıyor. Türkiye’de belli bir pazar büyüklüğüne ulaşan şirket, bölgesel lider olmak amacıyla 1998 yılında ilk yurt dışı yatırımını Romanya’da yaptı. Şu ana kadar Romanya, BulgaristanBosna-Hersek, Rusya’da yapılan yatırımlarla Avrasya pazarının en önemli oyuncularından biri olan Kastamonu Entegre, geçtiğimiz yıl İtalya’nın üçüncü büyük yonga levha üreticisi olan Gruppo Trombini’yi satın alarak üretim haritasını genişletti. Bu yatırımla birlikte Kastamonu Entegre’nin yurt dışı yatırımları 800 milyon euroyu aştı. 2017 yılında gerçekleştirilen ikinci yatırımla Fransa’da Darbo şirketine ait yonga levha üretim hattını da satın aldıklarını hatırlatan Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, “500 bin m³/yıl kapasiteli bu hattı Bulgaristan’daki mevcut yonga levha tesisimize taşıdık. Modernizasyon ve bakım çalışmalarından sonra 2019 yılında devreye alacağız” dedi. Kastamonu’dan başlayıp İtalya’ya uzanan küreselleşme yolculuğunda pay sahibi olmanın haklı gururunu yaşadığını belirten Yıldız, “Bugün sadece Türkiye pazarında değil, küresel ölçekte üretim ve satış yapan bir şirket olarak, global Türk markası algısını güçlendirdik.Kastamonu Entegre, sürdürülebilir büyüme hedefiyle tüm dünyaya hizmet vererek sektöründe dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.” dedi. Kastamonu Entegre’nin gerçekleştirdiği yatırımla, İtalya’da %20 pazar payı hedeflediklerini belirten Yıldız, “Bu satın alma ile birlikte şirketimizin üretim haritasına İtalya’yı eklemenin gururunu yaşarken, mobilya sektörünün kalbinde, İtalya’da üretim yapacak olmanın heyecanı içinde olduğumuzu vurgulamak isterim. Satın alınan tesislerin 2018 yılından itibaren devreye alınması ile birlikte orta vadede şirketimiz toplam 5.8 milyon m³/yıl üretim kapasitesiyle global pazardaki konumunu güçlendirecek” mesajını verdi. 2018’de %20 büyüme hedefliyoruz Kastamonu Entegre, 2017’yi %13 büyü- me ile kapattı. 2017’de 550 milyon dolar yurt dışı faaliyetlerinden kaynaklı olmak üzere 1.3 milyar dolar konsolide ciro gerçekleştirdiğini açıklayan Yıldız, “Geçtiğimiz seneyi %13 büyüme ile kapattık. 2018’de %20 büyüme hedefleyerek sektördeki mevcut konumumuzu koruyacağız. 2017’de toplam 140 milyon dolar yatırım yaptık. Bu yıl 160 milyon dolar yatırım hedefliyoruz” dedi. 2018 itibarıyla ihracat hedeflerini büyüttüklerini ve şirket cirosunun %50’sini yurt dışı faaliyetlerinden elde etmeyi hedeflediklerini ifade eden Yıldız, “Yılların getirdiği deneyim, bilgi, cesaret ve öngörümüzle klişeleri yıkmak, öncü konumumuzla sektörümüze yepyeni bir ruh ve değer yaratmak üzere hep birlikte çalıştık, katma değerli ürün satışlarımızın artışı ile İSO 500 sıralamasında 40. sırada yer aldık. Geçtiğimiz yıl, Türkiye tesislerimizden yaptığımız üretimden net satış ciromuz, bir önceki yıla göre %25 oranında arttı. Türkiye’deki tesislerimizden yapılan ihracatın ise %27 artmasıyla geçen yıl 113. sırada yer aldığımız ihracat sıralamasında bu yıl 16 basamak birden yükselerek 97. sırada yer aldığımızı özellikle vurgulamak isterim. 2018 yılında da ihracat hacmimizi arttırarak, ekonomiye katma değer sağlamaya devam edeceğiz” dedi.   Avrupa normlarına uygun üretim TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip. Kastamonu Entegre’nin sahip olduğu diğer önemli belgeler arasında ISO 9001 Kalite, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 50001 Enerji Yönetimi, FSC (Sürdürülebilir Orman Yönetimi) kalite sistemleri ile Medepan markalı MDF ürünleri için TSE E0 Belgesi ve WKI tarafından verilen CARB Phase2 (California Air Resources Board) belgeleri bulunuyor.   Kastamonu Entegre’de inovasyon dönüşümü İNOVASyONu kurum kültürünün ayrılmaz bir bileşeni kabul eden Kastamonu Entegre, bu alana yönelik çalışmalarını “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama ile bir adım öteye taşıyor. “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama üç boyutlu kartela, artırılmış gerçeklik ve üç boyutlu sanal “showroom” özelliğini bir arada sunarak sektöründe dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Kastamonu Entegre ayrıca, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile yürütülen “INOSUIT İnovasyon Odaklı Mentorluk” projesine, sektörün ilk ve tek markası olarak katılmaya hak kazandı. İnoSuit projesi ile inovatif performansın sürdürülebilir hale getirilmesi hedeflenirken, bu süreçte Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 programı kapsamında gerçekleşen “EcoBulk” projesinde önemli bir fon elde edildi. 12 farklı ülkeden 29 ortaklı projede üretici rolü üstlenen Kastamonu Entegre, pek çok şirketin arasından sıyrılarak dünya ağaç bazlı panel sektöründe bu projede yer alan tek kuruluş olarak öne çıktı.​ Kastamonu Entegre’nin Kastamonu’da başlayan başarı hikayesi 100 ülkeye uzandı. Bugün, Amerika’dan Çin’e yaptığı ihracatla adından söz ettiren Kastamonu Entegre, dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu. Yurt içi ve yurt dışında toplam 19 üretim tesisine sahip Kastamonu Entegre, mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu, ham ve melamin kaplı MDF ve yonga levha, laminat parke, süpürgelik, yangına dayanıklı MDF ve yonga levha, neme dayanıklı MDF ve yonga levha, boyalı panel, petek dolgulu dekoratif panel, parlak panel, tezgah, kapı paneli üretiyor. Bugün, yılda 2.4 milyon m³ MDF, 2.6 milyon m³ yonga levha, 70 milyon m² laminat parke, 19.5 milyon adet kapı paneli ile toplamda 5 milyon m³ ağaç bazlı panel üretim kapasitesiyle sektöründe Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 4’üncü, dünyada ise 7’inci sırada yer alarak, global ölçekteki gücünü kanıtlıyor. Türkiye’de belli bir pazar büyüklüğüne ulaşan şirket, bölgesel lider olmak amacıyla 1998 yılında ilk yurt dışı yatırımını Romanya’da yaptı. Şu ana kadar Romanya, BulgaristanBosna-Hersek, Rusya’da yapılan yatırımlarla Avrasya pazarının en önemli oyuncularından biri olan Kastamonu Entegre, geçtiğimiz yıl İtalya’nın üçüncü büyük yonga levha üreticisi olan Gruppo Trombini’yi satın alarak üretim haritasını genişletti. Bu yatırımla birlikte Kastamonu Entegre’nin yurt dışı yatırımları 800 milyon euroyu aştı. 2017 yılında gerçekleştirilen ikinci yatırımla Fransa’da Darbo şirketine ait yonga levha üretim hattını da satın aldıklarını hatırlatan Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, “500 bin m³/yıl kapasiteli bu hattı Bulgaristan’daki mevcut yonga levha tesisimize taşıdık. Modernizasyon ve bakım çalışmalarından sonra 2019 yılında devreye alacağız” dedi. Kastamonu’dan başlayıp İtalya’ya uzanan küreselleşme yolculuğunda pay sahibi olmanın haklı gururunu yaşadığını belirten Yıldız, “Bugün sadece Türkiye pazarında değil, küresel ölçekte üretim ve satış yapan bir şirket olarak, global Türk markası algısını güçlendirdik.Kastamonu Entegre, sürdürülebilir büyüme hedefiyle tüm dünyaya hizmet vererek sektöründe dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.” dedi. Kastamonu Entegre’nin gerçekleştirdiği yatırımla, İtalya’da %20 pazar payı hedeflediklerini belirten Yıldız, “Bu satın alma ile birlikte şirketimizin üretim haritasına İtalya’yı eklemenin gururunu yaşarken, mobilya sektörünün kalbinde, İtalya’da üretim yapacak olmanın heyecanı içinde olduğumuzu vurgulamak isterim. Satın alınan tesislerin 2018 yılından itibaren devreye alınması ile birlikte orta vadede şirketimiz toplam 5.8 milyon m³/yıl üretim kapasitesiyle global pazardaki konumunu güçlendirecek” mesajını verdi. 2018’de %20 büyüme hedefliyoruz Kastamonu Entegre, 2017’yi %13 büyü- me ile kapattı. 2017’de 550 milyon dolar yurt dışı faaliyetlerinden kaynaklı olmak üzere 1.3 milyar dolar konsolide ciro gerçekleştirdiğini açıklayan Yıldız, “Geçtiğimiz seneyi %13 büyüme ile kapattık. 2018’de %20 büyüme hedefleyerek sektördeki mevcut konumumuzu koruyacağız. 2017’de toplam 140 milyon dolar yatırım yaptık. Bu yıl 160 milyon dolar yatırım hedefliyoruz” dedi. 2018 itibarıyla ihracat hedeflerini büyüttüklerini ve şirket cirosunun %50’sini yurt dışı faaliyetlerinden elde etmeyi hedeflediklerini ifade eden Yıldız, “Yılların getirdiği deneyim, bilgi, cesaret ve öngörümüzle klişeleri yıkmak, öncü konumumuzla sektörümüze yepyeni bir ruh ve değer yaratmak üzere hep birlikte çalıştık, katma değerli ürün satışlarımızın artışı ile İSO 500 sıralamasında 40. sırada yer aldık. Geçtiğimiz yıl, Türkiye tesislerimizden yaptığımız üretimden net satış ciromuz, bir önceki yıla göre %25 oranında arttı. Türkiye’deki tesislerimizden yapılan ihracatın ise %27 artmasıyla geçen yıl 113. sırada yer aldığımız ihracat sıralamasında bu yıl 16 basamak birden yükselerek 97. sırada yer aldığımızı özellikle vurgulamak isterim. 2018 yılında da ihracat hacmimizi arttırarak, ekonomiye katma değer sağlamaya devam edeceğiz” dedi.   Avrupa normlarına uygun üretim TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip. Kastamonu Entegre’nin sahip olduğu diğer önemli belgeler arasında ISO 9001 Kalite, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 50001 Enerji Yönetimi, FSC (Sürdürülebilir Orman Yönetimi) kalite sistemleri ile Medepan markalı MDF ürünleri için TSE E0 Belgesi ve WKI tarafından verilen CARB Phase2 (California Air Resources Board) belgeleri bulunuyor.   Kastamonu Entegre’de inovasyon dönüşümü İNOVASyONu kurum kültürünün ayrılmaz bir bileşeni kabul eden Kastamonu Entegre, bu alana yönelik çalışmalarını “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama ile bir adım öteye taşıyor. “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama üç boyutlu kartela, artırılmış gerçeklik ve üç boyutlu sanal “showroom” özelliğini bir arada sunarak sektöründe dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Kastamonu Entegre ayrıca, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile yürütülen “INOSUIT İnovasyon Odaklı Mentorluk” projesine, sektörün ilk ve tek markası olarak katılmaya hak kazandı. İnoSuit projesi ile inovatif performansın sürdürülebilir hale getirilmesi hedeflenirken, bu süreçte Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 programı kapsamında gerçekleşen “EcoBulk” projesinde önemli bir fon elde edildi. 12 farklı ülkeden 29 ortaklı projede üretici rolü üstlenen Kastamonu Entegre, pek çok şirketin arasından sıyrılarak dünya ağaç bazlı panel sektöründe bu projede yer alan tek kuruluş olarak öne çıktı.​
TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip.

Kastamonu Entegre’nin Kastamonu’da başlayan başarı hikayesi 100 ülkeye uzandı. Bugün, Amerika’dan Çin’e yaptığı ihracatla adından söz ettiren Kastamonu Entegre, dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.


Yurt içi ve yurt dışında toplam 19 üretim tesisine sahip Kastamonu Entegre, mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu, ham ve melamin kaplı MDF ve yonga levha, laminat parke, süpürgelik, yangına dayanıklı MDF ve yonga levha, neme dayanıklı MDF ve yonga levha, boyalı panel, petek dolgulu dekoratif panel, parlak panel, tezgah, kapı paneli üretiyor. Bugün, yılda 2.4 milyon m³ MDF, 2.6 milyon m³ yonga levha, 70 milyon m² laminat parke, 19.5 milyon adet kapı paneli ile toplamda 5 milyon m³ ağaç bazlı panel üretim kapasitesiyle sektöründe Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 4’üncü, dünyada ise 7’inci sırada yer alarak, global ölçekteki gücünü kanıtlıyor.

Türkiye’de belli bir pazar büyüklüğüne ulaşan şirket, bölgesel lider olmak amacıyla 1998 yılında ilk yurt dışı yatırımını Romanya’da yaptı. Şu ana kadar Romanya, BulgaristanBosna-Hersek, Rusya’da yapılan yatırımlarla Avrasya pazarının en önemli oyuncularından biri olan Kastamonu Entegre, geçtiğimiz yıl İtalya’nın üçüncü büyük yonga levha üreticisi olan Gruppo Trombini’yi satın alarak üretim haritasını genişletti. Bu yatırımla birlikte Kastamonu Entegre’nin yurt dışı yatırımları 800 milyon euroyu aştı.

2017 yılında gerçekleştirilen ikinci yatırımla Fransa’da Darbo şirketine ait yonga levha üretim hattını da satın aldıklarını hatırlatan Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, “500 bin m³/yıl kapasiteli bu hattı Bulgaristan’daki mevcut yonga levha tesisimize taşıdık. Modernizasyon ve bakım çalışmalarından sonra 2019 yılında devreye alacağız” dedi.

Kastamonu’dan başlayıp İtalya’ya uzanan küreselleşme yolculuğunda pay sahibi olmanın haklı gururunu yaşadığını belirten Yıldız, “Bugün sadece Türkiye pazarında değil, küresel ölçekte üretim ve satış yapan bir şirket olarak, global Türk markası algısını güçlendirdik.Kastamonu Entegre, sürdürülebilir büyüme hedefiyle tüm dünyaya hizmet vererek sektöründe dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.” dedi. Kastamonu Entegre’nin gerçekleştirdiği yatırımla, İtalya’da %20 pazar payı hedeflediklerini belirten Yıldız, “Bu satın alma ile birlikte şirketimizin üretim haritasına İtalya’yı eklemenin gururunu yaşarken, mobilya sektörünün kalbinde, İtalya’da üretim yapacak olmanın heyecanı içinde olduğumuzu vurgulamak isterim. Satın alınan tesislerin 2018 yılından itibaren devreye alınması ile birlikte orta vadede şirketimiz toplam 5.8 milyon m³/yıl üretim kapasitesiyle global pazardaki konumunu güçlendirecek” mesajını verdi.


2018’de %20 büyüme hedefliyoruz


Kastamonu Entegre, 2017’yi %13 büyü- me ile kapattı. 2017’de 550 milyon dolar yurt dışı faaliyetlerinden kaynaklı olmak üzere 1.3 milyar dolar konsolide ciro gerçekleştirdiğini açıklayan Yıldız, “Geçtiğimiz seneyi %13 büyüme ile kapattık. 2018’de %20 büyüme hedefleyerek sektördeki mevcut konumumuzu koruyacağız. 2017’de toplam 140 milyon dolar yatırım yaptık. Bu yıl 160 milyon dolar yatırım hedefliyoruz” dedi.

2018 itibarıyla ihracat hedeflerini büyüttüklerini ve şirket cirosunun %50’sini yurt dışı faaliyetlerinden elde etmeyi hedeflediklerini ifade eden Yıldız, “Yılların getirdiği deneyim, bilgi, cesaret ve öngörümüzle klişeleri yıkmak, öncü konumumuzla sektörümüze yepyeni bir ruh ve değer yaratmak üzere hep birlikte çalıştık, katma değerli ürün satışlarımızın artışı ile İSO 500 sıralamasında 40. sırada yer aldık. Geçtiğimiz yıl, Türkiye tesislerimizden yaptığımız üretimden net satış ciromuz, bir önceki yıla göre %25 oranında arttı. Türkiye’deki tesislerimizden yapılan ihracatın ise %27 artmasıyla geçen yıl 113. sırada yer aldığımız ihracat sıralamasında bu yıl 16 basamak birden yükselerek 97. sırada yer aldığımızı özellikle vurgulamak isterim. 2018 yılında da ihracat hacmimizi arttırarak, ekonomiye katma değer sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

 

Avrupa normlarına uygun üretim

TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip. Kastamonu Entegre’nin sahip olduğu diğer önemli belgeler arasında ISO 9001 Kalite, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 50001 Enerji Yönetimi, FSC (Sürdürülebilir Orman Yönetimi) kalite sistemleri ile Medepan markalı MDF ürünleri için TSE E0 Belgesi ve WKI tarafından verilen CARB Phase2 (California Air Resources Board) belgeleri bulunuyor.

 

Kastamonu Entegre’de inovasyon dönüşümü


İNOVASyONu kurum kültürünün ayrılmaz bir bileşeni kabul eden Kastamonu Entegre, bu alana yönelik çalışmalarını “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama ile bir adım öteye taşıyor. “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama üç boyutlu kartela, artırılmış gerçeklik ve üç boyutlu sanal “showroom” özelliğini bir arada sunarak sektöründe dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Kastamonu Entegre ayrıca, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile yürütülen “INOSUIT İnovasyon Odaklı Mentorluk” projesine, sektörün ilk ve tek markası olarak katılmaya hak kazandı. İnoSuit projesi ile inovatif performansın sürdürülebilir hale getirilmesi hedeflenirken, bu süreçte Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 programı kapsamında gerçekleşen “EcoBulk” projesinde önemli bir fon elde edildi. 12 farklı ülkeden 29 ortaklı projede üretici rolü üstlenen Kastamonu Entegre, pek çok şirketin arasından sıyrılarak dünya ağaç bazlı panel sektöründe bu projede yer alan tek kuruluş olarak öne çıktı.​ Kastamonu Entegre’nin Kastamonu’da başlayan başarı hikayesi 100 ülkeye uzandı. Bugün, Amerika’dan Çin’e yaptığı ihracatla adından söz ettiren Kastamonu Entegre, dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.


Yurt içi ve yurt dışında toplam 19 üretim tesisine sahip Kastamonu Entegre, mobilya, dekorasyon ve inşaat sektörünün ihtiyaç duyduğu, ham ve melamin kaplı MDF ve yonga levha, laminat parke, süpürgelik, yangına dayanıklı MDF ve yonga levha, neme dayanıklı MDF ve yonga levha, boyalı panel, petek dolgulu dekoratif panel, parlak panel, tezgah, kapı paneli üretiyor. Bugün, yılda 2.4 milyon m³ MDF, 2.6 milyon m³ yonga levha, 70 milyon m² laminat parke, 19.5 milyon adet kapı paneli ile toplamda 5 milyon m³ ağaç bazlı panel üretim kapasitesiyle sektöründe Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 4’üncü, dünyada ise 7’inci sırada yer alarak, global ölçekteki gücünü kanıtlıyor.

Türkiye’de belli bir pazar büyüklüğüne ulaşan şirket, bölgesel lider olmak amacıyla 1998 yılında ilk yurt dışı yatırımını Romanya’da yaptı. Şu ana kadar Romanya, BulgaristanBosna-Hersek, Rusya’da yapılan yatırımlarla Avrasya pazarının en önemli oyuncularından biri olan Kastamonu Entegre, geçtiğimiz yıl İtalya’nın üçüncü büyük yonga levha üreticisi olan Gruppo Trombini’yi satın alarak üretim haritasını genişletti. Bu yatırımla birlikte Kastamonu Entegre’nin yurt dışı yatırımları 800 milyon euroyu aştı.

2017 yılında gerçekleştirilen ikinci yatırımla Fransa’da Darbo şirketine ait yonga levha üretim hattını da satın aldıklarını hatırlatan Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız, “500 bin m³/yıl kapasiteli bu hattı Bulgaristan’daki mevcut yonga levha tesisimize taşıdık. Modernizasyon ve bakım çalışmalarından sonra 2019 yılında devreye alacağız” dedi.

Kastamonu’dan başlayıp İtalya’ya uzanan küreselleşme yolculuğunda pay sahibi olmanın haklı gururunu yaşadığını belirten Yıldız, “Bugün sadece Türkiye pazarında değil, küresel ölçekte üretim ve satış yapan bir şirket olarak, global Türk markası algısını güçlendirdik.Kastamonu Entegre, sürdürülebilir büyüme hedefiyle tüm dünyaya hizmet vererek sektöründe dünyanın en büyük üreticilerinden biri oldu.” dedi. Kastamonu Entegre’nin gerçekleştirdiği yatırımla, İtalya’da %20 pazar payı hedeflediklerini belirten Yıldız, “Bu satın alma ile birlikte şirketimizin üretim haritasına İtalya’yı eklemenin gururunu yaşarken, mobilya sektörünün kalbinde, İtalya’da üretim yapacak olmanın heyecanı içinde olduğumuzu vurgulamak isterim. Satın alınan tesislerin 2018 yılından itibaren devreye alınması ile birlikte orta vadede şirketimiz toplam 5.8 milyon m³/yıl üretim kapasitesiyle global pazardaki konumunu güçlendirecek” mesajını verdi.


2018’de %20 büyüme hedefliyoruz


Kastamonu Entegre, 2017’yi %13 büyü- me ile kapattı. 2017’de 550 milyon dolar yurt dışı faaliyetlerinden kaynaklı olmak üzere 1.3 milyar dolar konsolide ciro gerçekleştirdiğini açıklayan Yıldız, “Geçtiğimiz seneyi %13 büyüme ile kapattık. 2018’de %20 büyüme hedefleyerek sektördeki mevcut konumumuzu koruyacağız. 2017’de toplam 140 milyon dolar yatırım yaptık. Bu yıl 160 milyon dolar yatırım hedefliyoruz” dedi.

2018 itibarıyla ihracat hedeflerini büyüttüklerini ve şirket cirosunun %50’sini yurt dışı faaliyetlerinden elde etmeyi hedeflediklerini ifade eden Yıldız, “Yılların getirdiği deneyim, bilgi, cesaret ve öngörümüzle klişeleri yıkmak, öncü konumumuzla sektörümüze yepyeni bir ruh ve değer yaratmak üzere hep birlikte çalıştık, katma değerli ürün satışlarımızın artışı ile İSO 500 sıralamasında 40. sırada yer aldık. Geçtiğimiz yıl, Türkiye tesislerimizden yaptığımız üretimden net satış ciromuz, bir önceki yıla göre %25 oranında arttı. Türkiye’deki tesislerimizden yapılan ihracatın ise %27 artmasıyla geçen yıl 113. sırada yer aldığımız ihracat sıralamasında bu yıl 16 basamak birden yükselerek 97. sırada yer aldığımızı özellikle vurgulamak isterim. 2018 yılında da ihracat hacmimizi arttırarak, ekonomiye katma değer sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

 

Avrupa normlarına uygun üretim

TSE ve Avrupa Normları’na (EN) uygun üretim yapan Kastamonu Entegre’nin “Floorpan” ve “Artfloor” markaları ile laminat parke üreten Kastamonu, Gebze, Adana ve Tataristan fabrikaları, üründeki kimyasal madde oranlarının sağlığı tehdit etmeyecek düzeyde olduğunu, aynı zamanda üretimde çevre dostu malzemelerin kullanıldığını ifade eden “Blue Angel (Mavi Melek)” sertifikasına sahip. Kastamonu Entegre’nin sahip olduğu diğer önemli belgeler arasında ISO 9001 Kalite, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 50001 Enerji Yönetimi, FSC (Sürdürülebilir Orman Yönetimi) kalite sistemleri ile Medepan markalı MDF ürünleri için TSE E0 Belgesi ve WKI tarafından verilen CARB Phase2 (California Air Resources Board) belgeleri bulunuyor.

 

Kastamonu Entegre’de inovasyon dönüşümü


İNOVASyONu kurum kültürünün ayrılmaz bir bileşeni kabul eden Kastamonu Entegre, bu alana yönelik çalışmalarını “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama ile bir adım öteye taşıyor. “IDS 3D (Interior Design Studio 3D)” mobil uygulama üç boyutlu kartela, artırılmış gerçeklik ve üç boyutlu sanal “showroom” özelliğini bir arada sunarak sektöründe dünyada bir ilki gerçekleştiriyor. Kastamonu Entegre ayrıca, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile yürütülen “INOSUIT İnovasyon Odaklı Mentorluk” projesine, sektörün ilk ve tek markası olarak katılmaya hak kazandı. İnoSuit projesi ile inovatif performansın sürdürülebilir hale getirilmesi hedeflenirken, bu süreçte Avrupa Birliği’nin Horizon 2020 programı kapsamında gerçekleşen “EcoBulk” projesinde önemli bir fon elde edildi. 12 farklı ülkeden 29 ortaklı projede üretici rolü üstlenen Kastamonu Entegre, pek çok şirketin arasından sıyrılarak dünya ağaç bazlı panel sektöründe bu projede yer alan tek kuruluş olarak öne çıktı.​

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
aohbet islami chat omegla türk sohbet cinsel sohbet dini chat plastik çember