Yemeksepeti DNA’sındaki inovasyonla büyümesini sürdürüyor
Yemeksepeti hızlı ticaretteki öncü konumu sürdürmek için hizmet kanallarından ödeme sistemlerine kadar uygulacağı yeni projeleri desteklemek için global teknoloji ve inovasyon merkezi kuruyor. SuperApp olma yolunda ilerleyen ve 2021 hedeflerini tutturarak büyümesini sürdüren Yemeksepeti, yıl sonuna kadar çalışan sayısını 13 bine çıkaracak
Hızlı ticaret platformu Yemeksepeti, Türkiye genelinde 25 milyondan fazla kullanıcıya, 55 bini aşkın üye restorana ve yüzlerce sanal market hizmet noktasına erişti. E-ticaret’ten h-ticarete doğru yaşanan evrimleşme sürecinde inovatif altyapı çözümlerini ve uygulamaları hayata geçirerek, müşteri memnuniyetini sağlamaya çalıştıklarını aktaran Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, sorularımızı yanıtladı.
START-UP RUHU VE İNOVASYONLA DİNAMİZMİNİ KORUYOR
Sektöründe Yemeksepeti’ni ayrıştıran özellikler neler?
Kurulduğumuzdan beri hızla büyürken momentumumuzu ve start-up ruhumuzu hiç kaybetmedik. Genç ve dinamik bir yapımız var. Ekip ve kurum kültürünün önemini biliyoruz ve başarımızın sırlarından biri de bu. Yemeksepeti Müşteri Deneyimi Merkezi çalışanları tamamen kendi ekibimizden oluşuyor ve 7/24 müşterilerle interaktif bir iletişim kuruyoruz. Veri odaklı yapımızla da ayrışıyor ve Yemeksepeti platformunu kullanıcılarımızla beraber geliştiriyoruz. Makine öğrenimi ve yapay zeka gibi yeni teknolojilerle müşteri memnuniyetini artıracak inovatif çözümler getiriyoruz. Çok önem verdiğimiz sürdürülebilirlik üzerine büyük bir projemizin lansmanı için de heyecanlıyız. İnovatif çalışmalarla SuperApp olma yolunda Pandemi ve dijitalleşme işleyişinizi nasıl etkiledi? Müşterileriniz ve kullanıcılarınız açısından güncel yeniliklerinizden bahseder misiniz? Pandeminin başlamasıyla birlikte zarar gören ve dijital dönüşüme hazırlıksız yakalanan restoranlara teknolojik altyapımızla online sipariş hizmetine başlayabilme fırsatı sağladık. Son bir buçuk yılda 45 bine yakın yeni restoranın dijitalleşerek online paket servis sistemine başlamasını sağladığımızı söyleyebilirim. Tüketicilerin hız talebiyle e-ticaret’in yerini alan hızlı ticaret’e de (h-ticaret) inovatif kimliğimizle öncülük ediyoruz ve Süper Uygulama (SuperApp) olma yolunda hızla ilerliyoruz. Yalnızca Türkiye değil yaklaşık 40 farklı ülkedeki operasyonlar için yazılım ve teknoloji geliştirme ve ihracatından sorumlu olacak bir Global Teknoloji ve İnovasyon Merkezi kuruyoruz.
H-TİCARETE UYGUN YAPILANMA
2021 hedefleriniz açısından nasıl bir noktadasınız?
Türkiye’nin önde gelen eve sipariş uygulamalarından birine liderlik etme tecrübenize dayanarak sektörün geleceğiyle ilgili beklentileriniz ve Yemeksepeti’nin konumu için neler söyleyebilirsiniz? 2021 hedeflerimizi tutturduğumuzu söyleyebilirim. Kullanıcılarımızın ihtiyaç duyduğu yemek ya da acil bir market ürününe ulaşmasındaki süreyi kısaltmak bizim temel hedeflerimizden biri. Yemeksepeti Mahalle adlı hizmetimiz hızlı ticaret alanındaki önemli çalışmalarımızdan biri. Yemeksepeti Mahalle ile mahallenin esnafına sahip çıkarken, tüketicilerimize bildikleri ve tanıdıkları yerlerden ürünlere ulaşabilme fırsatı sunmayı planlıyoruz. Mahalle esnafını dijitalleştirmek ve sürdürülebilir şekilde yeni çağa hazır olmalarını sağlamak yeni dönemdeki hedeflerimizin başında geliyor. 10 bini aşkın çalışan sayımızı yıl sonuna kadar 13 bine çıkaracağız. Farklı ödeme sistemleri ile giyilebilir teknoloji ve ses teknolojilerini de yakından takip ediyoruz. Bu doğrultuda olması gereken tüm yenilikleri Yemeksepeti’ne entegre edeceğimiz projelere odaklanıyoruz.