DHL Supply Chain önyargılara karşı inisiyatif alıyor

Cinsiyet eşitliğinin ve çeşitliliğin teşvik edildiği, katılımcı bir iş ortamı hedefiyle farkındalık yaratan inisiyatifler alan DHL Supply Chain, bu yılki girişimini #breakthebias” “ #önyargılarıkırın” sloganıyla hayata geçirecek. Şirket tüm çalışanlarla birlikte potansiyel işgücü için de destekleyici ve ilham verici olmayı amaçlıyor.



Dünyanın önde gelen sözleşmeli lojistik sağlayıcılarından DHL Supply Chain (DSC) erkek egemen olarak bilinen sektörde eşit cinsiyet dağılımına dayalı bir çalışan yaklaşımı benimsiyor. Bu konuda farkındalık yaratan şirketin Türkiye operasyonundaki kadın liderlerden Burcu Koç Kaylı ve Av. Buket Öztuna Cox ile konuştuk.
 
ÖNYARGILARLA MÜCADELE YILI
 
Kadınların istihdamı, yönetimde temsili ve girişimciliğinin desteklenmesinde yaklaşımınız nasıl?
 
Burcu Koç Kaylı: Liderlik ve çalışan istihdamı da dahil tüm grup stratejilerini, DP DHL’in belirlediği global ve standart bir çerçevede konumlandırıyoruz. Her kademede liderlik pozisyonlarında kadın ve erkek yöneticilerin eşit dağılımını sağlamak global ve DSC Türkiye olarak en önemli odağımız.
 
Av.Buket Öztuna Cox: Cinsiyet eşitliğinin olduğu, önyargıdan arındırılmış, çeşitliliğin teşvik edildiği, katılımcı bir iş ortamı hedefliyoruz. Bu zamana kadar birçok değişik motto ile aksiyonlar aldık. Bu yılki güncel girişimimizi global ile entegre olarak, “#BreakTheBias” “ #Önyargılarıkırın” sloganıyla hayata geçireceğiz.
 
Kadın istihdamı ve yönetici oranlarınız ile bu konudaki hedefleriniz nasıl?
 
Burcu Koç Kaylı: Yüzde 35 yönetici kademesinde, yüzde 30 şirket toplamında kadın çalışan oranına sahibiz. Hedefim; şirketteki tüm çalışanlara ve lojistik sektörüne adım atmakta olan tüm kadınlara ilham vermek, destek olmak ve fark yaratmalarını sağlamak.
 
Av. Buket Öztuna Cox: Kadın istihdamı önceliği için bu vizyonları; şirket yöneticilerimizin, iş birimlerimizin, destek fonksiyonlarımızın ve yönetim kurullarımızın başarı hedeflerinin parçası haline getirdik. 
 
HER BİRİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ
 
Liderliğinizde, cinsiyet ve fırsat eşitliği için farkındalık oluşturmak adına ne tür uygulamalarınız var?
 
Burcu Koç Kaylı: Kurumumda kendi kariyerim boyunca bana sağlanan fırsat eşitliğini tüm kadın çalışanlara yaşatmayı misyon edindim. Emek yoğun hizmetlerimizin tamamında kadın çalışanlarımız istihdam ediliyor. “Önce Sen!” projesi destek paketleriyle kadın çalışan oranımızı artırmayı sürdürüyoruz.
Sektörde örneği olmayan şekilde, iş makinası operatörlüğü, takım liderliği gibi kritik rollerimiz için akademi okullarımızda eğitim veriyoruz. 
 
Av. Buket Öztuna Cox: Ortadoğu, Afrika ve Türkiye hukuk ekibimizin, yüzde 85’i kadınlardan oluşuyor. “Kadın Yeteneklerin Arttırılması Özel Girişim Programı”nın bu yıl, liderlik becerileri sergileyen, orta kademe yöneticilere genişletilmesi için bir girişimde bulunduk. Özel yetenekleri olduğunu gördüğümüz kadın yöneticilerimizi bu özel programa aday gösteriyoruz.
 
“KADININ GÜCÜ” AÇIĞA ÇIKACAK
 
2022’de kadın yöneticiler olarak nasıl hedefler belirlediniz?
 
Burcu Koç Kaylı: Her yıl farklı bir kampanya yürüttğümüz fırsat eşitliği yaklaşımımız için 2022’de #breakthebias (#önyargılarıkırın) ile farkındalık oluşturarak, örnek kadın çalışanlarımız liderliğinde yapılacak kampanyalarla kadının lojistik sektöründeki varlığına ilişkin önyargıları kırmak istiyoruz.  Av.
 
Buket Öztuna Cox: “Kadının Gücü” adıyla hukuk ekiplerimizdeki kadın çalışanlarımız için iş ve aile hayatının dengelenmesi, farklı üyelerden oluşan ekiplerin yönetim becerileri ve erkek dominant bir ekibin kadın yöneticilerce yönetilmesi yetkinliklerinin geliştirilmesi için çalışma ve eğitim grupları oluşturacağız.  Uzaktan çalışma uygulamalarımızla da iş ve aile dengelerini tesis etmeyi planlıyoruz.