Gıda Ekosisteminin Kadın Girişimcilere İhtiyacı Var
Çelebi Gıda ve Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, kadınların sahip oldukları soyut becerilerin; hijyen, lezzet ve müşteri memnuniyetinin bu denli önemli olduğu bir sektör için ihtiyaç olduğunu belirterek, operasyonun her alanındaki kadın sayısını artırmayı hedeflediklerini söyledi.
Dünya pizza endüstrisinin en büyük pizza zincirlerinden Little Caesars, çeyrek asrı aşkın bir süredir, Türkiye pazarında da yer alıyor. Ülkemizdeki yerel lezzetlere yenilikçi yorumlar katan ve Franchisee’larına avantajlı destekler sunan Little Caesars Türkiye ve Çelebi Gıda Genel Müdürü Banu Arıduru ile konuştuk.
Türkiye’deki faaliyet geçmişinizi ve sektörünüzde yarattığınız farkı aktarır mısınız?
Little Caesars’ın Türkiye operasyonu Çelebi Holding’in girişimi olarak 1996’da başladı. Yeniliklerimiz, teknolojik altyapımız, müşteri ve franchisee odaklı yönetim anlayışımız ve lezzetimizle fark yarattık. Ülkemiz insanının ihtiyaç ve beklentilerinin analizine göre ürün geliştirme kararlarımızı alıyoruz.
2020’de yüzde 29, 2021’de yüzde 57 satış artışı sağladık. Online satış kanallarında yüzde 76 büyüdük. Teknolojik dönüşüm konusunda hızlıyız ve sektörün önündeyiz. Kısıtlı pazarlama bütçesini etkili mecralarda kullanarak pandemi döneminde, dijital dünyaya doğan gençlerin espor tutkularının yanında yer alıp, başta Kristal Elma, Felis, İstanbul Marketing Awards, Social Media Awards, The Hammers olmak üzere toplamda 48 ödül kazandık.
Little Caesars’ın Global Konferansı’nda Türkiye olarak tüm ülkeler içinde; En Yüksek Satış Artışı ve Yenilikçi Pazarlama çalışmaları kategorilerinde birincilik ödülü aldık.
HER KADEMEDE DAHA ÇOK KADIN ÇALIŞAN HEDEFİ
Kadınların istihdamı, yönetimde temsili ve Franchisee verme noktasındaki politikanız nasıl?
Kadın çalışanlarımızı desteklemek, kadın ve erkek çalışan oranlarımızda denge yaratmak ve her şeyden önemlisi Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık prensibi daima gündemimizde oldu.
Kadınların sahip oldukları soyut becerilerin; hijyen, lezzet ve müşteri memnuniyetinin bu denli önemli olduğu bir sektör için ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Markamızla iş ortaklığı yapmak isteyen kadın girişimcilere kurumsal hassasiyetlerimizi koruyarak pozitif ayrımcılık eğilimimiz var.
Toplam çalışan sayısına oranı yüzde 26,47 olan 450 civarındaki kadın çalışan sayımız yeterli değil. Genel merkezde, restoran içi ve restoran yöneticisi pozisyonlarında daha çok kadın çalışanın yer almasını hedefliyoruz. Seçme, yerleştirme ve performans değerlendirmelerimizde somut kriterlere dayalı şeffaf bir kültür inşa ettik.
Little Caesars’ta yönetici olmak kariyerinize neler kattı?
Global bir yapının içinde olma deneyimi, yerel pazarda hayal ettiklerimizi hayata geçirmemize olanak tanıyan Çelebi Holding gibi bir çatı şirketin varlığı kariyer yolculuğumun en belirleyici faktörleri.
Müşteri davranışlarının anlık değiştiği bir alanda çalışmak, müşteriden daha hızlı ve her anlamda dinamik olmayı gerektiriyor. Dijital transformasyondan, operasyonel mükemmellik ve yaratıcı yeni ürün gelişimine kadar Türkiye’nin başarılı örnekleri arasında yer almasını sağlıyor olmak da yönetici olarak heyecan verici konuların başında geliyor.
“2022 BÜYÜME YILI OLACAK”
2022 yılı hedeflerinizi anlatır mısınız?
Pandeminin gölgesindeki 2020 ve 2021 gibi, 2022 de büyüme yılı olacak. 2022 hedefimiz, sektör ortalamasının çok üzerindeki Müşteri Tavsiye Skorumuzu daha da artırıp, 2021’deki yüzde 57,3 büyüme oranını aşmak, en az 15 yeni şube açmak ve LFL bazında da yüzde 47 satış artışı gerçekleştirmek.
Değer yaratan çalışmalara imza atmayı sürdürmek de hedeflerimizden. Bunların başında Amerika'da 14 yıl üst üste 'ödenen paranın karşılığını veren en iyi marka' seçiliyor olmamız ve Türkiye’de de bu başarıya odaklı olmamızın geldiğini belirtmeliyim.