FLO global arenada atağa kalktı

Türkiye ayakkabı sektörünün bölgesel lideri FLO, global arenada marka portföyünü güçlendirmeye yönelik iki önemli anlaşmaya imza attı. Nine West ile lisans iş birliğini Batı Avrupa’yı da içine alan 40’tan fazla ülkeye genişleten FLO ünlü spor markası Lotto’nun lisans haklarını Türkiye’nin yanı sıra 41 ülke için aldı.



Ayakkabı pazarında bölgesel lider olan FLO, imzaladığı 2 yeni anlaşma ile global arenada rüştünü ispatladı. 2019 yılında Türkiye lisans haklarını aldığı Nine West ile tekrar masaya oturan FLO, lisans iş birliğini Batı Avrupa’yı da içine alan 40’tan fazla ülkeye genişletti. Aynı zamanda bu anlaşma ile kıtaları aşacak olan FLO, Latin Amerika’dan Uzak doğuya kadar tüm Nine West distribütörlerine ürün sağlayacak.
 
İkinci anlaşmasını ise performans ve sportif giyimin önemli markası Lotto ile yapan FLO, bu markanın lisans hakkını 41 ülke için aldı. Kinetix ve Lumberjack’in yanına portföyüne Lotto’yu da ekleyen FLO spor kategoride ağırlığını artırdı.
 
Tüm bu markalar için tasarımını, üretim ve dağıtımını yaptığı ayakkabıların yanı sıra FLO, spor tekstilinde önemli oyuncuları arasında yer almaya başladı. Yapılan iki yeni anlaşmanın kendilerine globalleşme yolunda stratejik avantaj ve çok güçlü bir ivme kazandırdığını belirten FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Hem bölgemizde, hem de bölgemizin dışında yeni büyüme fırsatları elde ettik. Bu anlaşmaların sadece bizim değil, ülkemizin global ayakkabı sektöründeki konumu için de çok önemli olduğuna inanıyorum.” diye konuştu.
 
FLO NİNE WEST İLE KITALARI AŞACAK
 
FLO Nine West’in Türkiye lisansını satın aldıktan sonra iş birliğini genişletip CIS bölgesinde de söz sahibi olmuştu. Şimdi Nine West ile yeni bir anlaşma yapan FLO, EMEA bölgesinde 40’tan fazla ülkede yaygınlaşacak.
 
Nine West için üretim ve mağazalaşma hakları da dâhil olmak üzere lisans iş birliğini genişleten FLO, Birleşik Krallık, Almanya ve İtalya’da Nine West’in exclusive haklarını tek başına üstlendi. İspanya, Portekiz, Fransa, İsveç ve İsviçre gibi ülkelerin bulunduğu diğer Avrupa coğrafyasında da dağıtım yapacak.
 
Bu anlaşma ile Batı Avrupalı tüketiciler için Nine West markası koleksiyonlarını tasarlayarak bunların üretimini ve dağıtımını yapacak olan FLO için yeni anlaşma çok ciddi yeni bir iş potansiyeli anlamına geliyor. Şirket bu noktada açılan kapıyı sadece Nine West için değil bünyesindeki diğer markaların satışı için de ciddi bir fırsat olarak değerlendiriyor.
Anlaşmanın bir diğer dikkat çekici özelliği ise FLO’nun, Latin Amerika’dan Uzak Doğu’ya kadar tüm Nine West distribütörlerine ürün sağlayacak olması. Bu sayede FLO yepyeni coğrafyalara yeni kıtalara yelken açacak.
 
FLO 41 ÜLKEDE LOTTO LİSANSINI ALDI
 
Bir diğer önemli marka olan Lotto’nun lisans hakkı Türkiye’nin yanı sıra 41 ülke için FLO’nun oldu. Bu kapsamda performans ve günlük sportif giyimin önemli simgelerinden Lotto’nun lisans hakları hem ayakkabı hem de spor tekstilini içerecek şekilde FLO’ya verildi.
 
Lotto’nun yeni sezon koleksiyonu tamamlandı ve FLO mağazalarının raflarında hayranlarıyla buluşmaya başladı. Kinetix ve Lumberjack’in yanına Lotto’yu da ekleyerek spor kategorisinde güç kazanan FLO, spor tekstilinde de ağırlığını arttırdı.
 
“PORTFÖYÜMÜZE YENİ MARKALAR EKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
 
Gelişmeleri değerlendiren FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, yıllardır geleneksel perakendeciliğin sınırlarını aşarak çok kanallı ve çok markalı dijital odaklı global bir ürün şirketi haline dönüşmek yolunda ilerlediklerini söyleyerek, “Pandemiye rağmen 2021 en çok mağaza açtığımız yıl oldu, 3 kıtaya 21 ülkeye yaygınlaştık. Mağazalarımız dışındaki satış kanallarımızı sürekli güçlendiriyoruz.” dedi.
 
Kendi e-ticaret kanallarının yanı sıra yurt dışında da online satışları başlattıklarını bildiren Burak Övünç şöyle devam etti:
 
“Başta Almanya merkezli Zalando e-ticaret platformu olmak üzere, 22 ülkede global ve lokal pazarlara entegre olarak online satış operasyonlarımızı yürütüyoruz. Marka portföyümüzü sürekli güçlendiriyoruz. Yaptığımız iki yeni anlaşma Türkiye’nin global oyuncusu olma yolunda bize stratejik avantaj ve çok güçlü bir ivme kazandırdı. Küresel arenada yeni büyüme fırsatları elde ettik. Pandemi gibi zor bir dönemde ortaya koyduğumuz güçlü performans saygınlığımızı ve dünyada FLO’ya duyulan güveni arttırdı. Nine West ile kapsamımızı Batı Avrupa’yı içine alacak şekilde genişletirken, Lotto’nun marka ailemize katılması FLO olarak bizi çok mutlu etti ve gururlandırdı.”
 
Bu anlaşmaların sadece FLO için değil, Türkiye’nin global ayakkabı sektöründeki konumu için de çok önemli olduğuna inandığını belirten Övünç, “Şimdiden söyleyebilirim ki, burada durmayacağız. Her zaman olduğu gibi marka portföyümüze yeni markalar eklemeye ve mevcut lisans anlaşmalarımızı genişletmeye devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
 
SPOR KATEGORİSİ STRATEJİK BÜYÜME ALANLARINDAN
 
FLO’nun spor kategorisindeki hedeflerine ilişkin olarak da değerlendirmelerde bulunan Övünç şunları söyledi:
 
“Spor kategorisinde pazar payımız pandemi öncesinde yüzde 20’lerdeyken, 25 puanlık bir artışla yüzde 45’lere dayandı. Çok güçlü olduğumuz bu kategorinin bizim için önemli bir potansiyel barındırdığına inanıyor ve stratejik büyüme alanlarımızdan biri olarak görüyoruz. Üstelik sadece ayakkabıda varlık göstermiyoruz. Markalarımızın gücü ile spor tekstilinin de iddialı oyuncularından biri haline geldik.”
 
Övünç, orta vadede spor tekstilinin FLO cirosundaki oranının yüzde 30’lara kadar çıkabileceğini ön gördüğünü de kaydetti.
 
2022 İÇİN BÜYÜK HEDEFLER
 
Üç kıtada, 21 ülkede, 650’nin üzerinde mağaza ile Türkiye’yi temsil eden FLO’nun 2022 için büyük hedefleri bulunuyor. 
 
FLO bu yıl 102’si yurtdışında olmak üzere 154 mağaza açarak yurt dışındaki mağaza sayısını iki katına çıkarmayı ve 2021 yılında 6,4 milyar TL olan cirosunu da neredeyse ikiye katlayarak 12,5 milyar TL düzeyine yükseltmeyi planlıyor.
 
Bu yılki yatırım hedefi ise 530 milyon TL. FLO’nun tüm cirosunun yüzde 25’ini oluşturan yurt dışı satışların payının da orta vadede yüzde 50’ye çıkması amaçlanıyor.