TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Yurt içi online işlemlerdeki artış oranı yüzde 50’ye dayandı

Yurt içi online ticarette 2021 ile 2022’nin ilk 3 ayı kıyaslandığında işlem adetlerinde yüzde 49 artış yaşandı. En çok artış gözlenen sektörlerin başında kozmetik yer alırken, bu sektörü, giyim/aksesuar, eğitim/kitap-kırtasiye ve elektronik izledi.



E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği (EDER) Kurucu Üyesi ve Projesoft Üst Yöneticisi (CEO) Yüksel Eminoğlu, yurt içi online ticarette 2021 ile 2022’nin ilk 3 ayı kıyaslandığında işlem adetlerinde yüzde 49 artış gerçekleştiğini söyledi.
Salgının sona ermesi ile e-ticarete olan ilginin de nisbeten azalacağı yönünde bir beklenti olduğunu belirten Yüksel Eminoğlu, "Fakat bunun tersi bir durum oluştu. Firmaların büyük bir kısmı, operasyonlarını online satışa göre optimize ettikleri için e ticaret hız kesmedi." ifadelerini kullandı.
Kurumsal olarak hazırladıkları 2022 ilk çeyrek raporunda internetten yapılan kredi kartı işlem adetlerinde 2021 ve 2022 birinci çeyrekleri arasında yüzde 49 bir artış gördüklerini belirten Eminoğlu, şunları aktardı:
"Pandemiden sonra e-ticaret tarafında büyümenin devam ettiğini kredi kartı kullanım rakamları da gösteriyor. Bunun temel sebebi de firmaların tüm operasyonlarını online göre optimize etmeleri ve özellikle de pazarlama bütçelerini dijitale kaydırmaları. Aynı zamanda kargo ve lojistik operasyonlarının da ne kadar geliştiğini unutmamak lazım. Pandemi öncesi çok yetersiz olan kargo ve lojistik operasyon yatırımları talebin hızla artması ile birlikte hem çeşitlendi hem de online satışa tam entegre olarak devam ediyor.
Dünya Ticaret Örgütü’nün rakamlarına göre global ticaret yüzde 3 büyüdü. 2022 ilk çeyreğe bakıldığında da bu büyüme sürdü. İnsanlar artık ihtiyaçlarını online olarak giderebileceklerini gördüler. Firmalar da iş süreçlerini dijitale taşıyarak daha önce olmadığı kadar rekabetçi oldular çünkü maliyetlerini düşürdüler ve daha önce satış yapamadıkları müşteri veya müşteri gruplarına da ürün satmaya başladılar. Kısacası her iki taraf da hem maliyet hem de zaman olarak bu işten memnun gözüküyor."
Similarweb portalı rakamlarına göre, 2021 yılında 2,1 milyar insanın online alışveriş yaptığını bunun da dünya nüfusunun dörtte birini oluşturduğunu dile getiren Eminoğlu, "E-Marketer’in yaptığı çalışmaya göre de global perakendenin yüzde 20,3’ü artık online olarak satılacak ve bu 2021’e göre yüzde 12,2 artış anlamına geliyor. Ayrıca bu sene ilk kez online perakende satışın 5 trilyon doları geçmesi öngörülüyor ki bu da dünya için bir rekor." şeklinde konuştu.
EN YÜKSEK ARTIŞ KOZMETİK SEKTÖRÜNDE
Global ölçekte olduğu gibi aynı yükseliş sürecinin Türkiye’de de yaşandığını belirten Yüksel Eminoğlu, projesoft veri tabanlarından örneklemle 2022 ilk çeyrek Türkiye e-ticaret verilerini paylaştı.
Eminoğlu, yurt içi online ticarette 2021 ile 2022’nin ilk 3 ayı kıyaslandığında işlem adetlerinde yüzde 49 artış gerçekleştiğini ve en çok artış gözlenen sektörlerin sırasıyla kozmetik, giyim/aksesuar, eğitim/kitap-kırtasiye ve elektronik olduğunu belirtti.
Kozmetik alışverişlerinde sepet tutarı 2021’in ilk 3 ayında ortalama 244,5 olurken bu rakam yüzde 11’lik artışla 2022’nin ilk üç ayında 272 TL‘ye yükseldiğini söyleyen Eminoğlu, şöyle devam etti:
"Giyim ve aksesuar sektöründe de işlem adetleri yüzde 44 artış gösterdi, 2021’de 260,33 lira iken 2022’nin ilk çeyreğinde 387,96 lira olarak gerçekleşen sepet ortalamasında da yüzde 49 artış yaşandı. Kitap/eğitim ve kırtasiye kategorisinde ise işlem adedi yüzde 47,4 artarak sepet ortalaması 2021’de 397,13 lira iken bu rakam 2022’de 516,4 liraya yükselerek yüzde 30 civarında bir artış gerçekleşti. Elektronik ve aksesuar kategorisi işlem adetlerinde de yüzde 39,8 artış yaşandı. Bu sektörde 2021’in ilk 3 çeyreğinde sepet ortalaması 495,23 lira iken bu rakam yılın ilk çeyreğinde 573,52 liraya yükselerek sepet ortalamasında yüzde 15’lik artış elde edildi. Pandemi nedeniyle e ticaret platformlarından yapılan işlemlerin yoğunlaştığı market/gıda sektöründe işlem adetlerindeki artış da bir önceki yılın ilk çeyreğine oranla yüzde 22 olurken, aynı dönemler bazında sepet ortalaması 135,99 liradan 168 liraya çıktı ve artış oranı yüzde 23,5 oldu."
 
“2022’nin yükselme yılı olmasını hayal ediyoruz.”
Geleceğe yön veren teknolojiler WIN Eurasia 2022 Fuarı ile İstanbul’da
İnsanı odağına alan Doğuş, teknolojik gelişimi destekliyor
KFC Türkiye akılcı büyümeyle bölgesinde birinci
Aktif Bank finansal çözümleriyle tüm “evren”leri kapsıyor
Sanayide kişi başına üretim endeksinde ilk çeyrekte yüzde 4,1 artış
TÜBİTAK, geliştirdiği Kovid-19'a karşı koruyucu çiğneme tableti teknolojisinin lisans ihalesine çıkacak
TOBB onaylı sanayi kapasite raporu sayısında azalma
Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "Serbest piyasa kurallarından taviz verilmeden TL kullanımının cazibesi artırılacak" mesajı
Rüzgar enerjisinde 10 yılda 14 milyar avro yatırım
İhracat ve ithalat birim değer endeksleri nisanda artış kaydetti
İşsizlik oranı nisanda yüzde 11,3’e ulaştı
Ingage, benzersiz iş modeliyle markaları rekabete hazırlıyor
Eşitlikçi çalışma ortamı Galata Taşımacılık’ın kurumsal duruşu
Enerji verimliliği, küresel enerji krizinden "acil çıkışın" yolu
Fitch, büyüme tahminini küresel ekonomi için düşürürken Türkiye için yükseltti
Halkbank'tan Yeşil Enerji Kredi Paketi ile sürdürülebilirliğe katkı
Dünya çapında bir krize karşı küresel gıda ticareti sisteminin korunması çağrısı
Nisan ayında ücretli çalışan sayısında aylık bazda düşüş, yıllık bazda artış
Tarım ÜFE mayısta aylık yüzde 16’yı aşarken, yıllık yüzde 155’e dayandı
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlenecek
Türkiye’nin üretim ve satış değerlerine ilişkin istatistikler açıklandı
Türkiye’nin, enerji dönüşümünde 2030’a kadar 135 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var.
Fintekler finansal suçlara karşı Sanction Scanner’a güveniyor
Kozmetik pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme