TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Teknolojiye yatırım yaparak büyüyoruz

1990’lı yılların ortalarında Topkapı’da, iki makineyle küçük bir atölye olarak etiket üretmeye başlayan Şoteks; yeniliklere ve teknolojiye açık yapısı, insana değer veren vizyonuyla 2000’li yılların başında kurumsal kimliğine kavuşarak sektör liderlerinden olma yolunda önemli bir adım attı.


Bugün Inditex Grup, Mango, Esprit, Primark gibi birçok uluslararası markanın onaylı tedarikçisi konumuna erişen Şoteks, Güney Asya’dan Kuzey Afrika’ya ve Avrupa’ya kadar 15 ülkeden müşterilerine hizmet sunuyor. Zamanında üretim ve tedariğin ancak kaynakların etkin planlanmasıyla mümkün olduğunu ifade eden Şoteks Genel Koordinatörü Ufuk Gül, canlı bir organizma gibi yaşayan ve sürekli geliştirilebilen yazılımlar kullandıklarını belirtti. “2006 yılında tüm iş süreçlerini ERP sistemiyle izlenebilir bir yapıya getirdiğimizde, yönetmek için gerekli olan ölçme ve takip etme mecburiyetini de sağlamış olduk” diyen Gül, şu sözleri kaydetti:

“Her şirketin birçok hedefi vardır. Yüksek cirolar, kâr, ihracat… Tüm bunlara ulaşabilmek için müşteri memnuniyeti, sosyal sorumluluk projeleri,  marka değeri gibi unsurların öneminin farkındayız. Biz de müşterilerimizin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için, teknolojiye yatırım yapıyoruz. Endüstri 4.0 içinde etikete aktif bir alan yaratan RFID teknolojisine yaptığımız yatırımları tamamlayarak sektör öncüsü olmanın gururunu yaşıyoruz.”

“20. yüzyıl ortalarında savaş teknolojisinde kullanılmak için geliştirilen RFID teknolojisinin günümüzde kullanım alanları insanların hayal gücü ile sınırlıdır. Tahsilat sistemleri, üretim faaliyetleri ve tedarik zincirlerinde maliyet, üretim süresi gibi önemli kriterler açısından tercih edilen bir sistem olarak yerini almıştır. Barkod teknolojisiyle kıyaslandığında geliştirilebilir, esnek, güvenilir ve daha az maliyetli olmasından dolayı kullanım alanları oldukça geniştir. Barkod, ‘line-of-sight’ teknolojisini kullanır. Bu da barkodu okumak zorunda olan bir tarayıcının, etiketi görmesini gerektirmektedir. RFID etiketleri ise RFID okuyucunun menzilinde olduğu sürece okunabilir. Standart barkodlar sadece üreticiyi ve ürünü tanımlar. Nesnenin kendisini tanımlamazlar. Bir ürünün üzerindeki barkodun diğer barkodlardan hiçbir farkı yoktur. Ürün ile ilgili gerekli ekstra bilgiyi bilmeniz imkansızdır. RFID etiketleri tüm bu isteklere cevap verebilir. RFID etiketler mağazacılıktan kütüphanelere, ambalaj sektöründen lojistiğe, sağlık kurumlarından kuyumculuğa kadar birçok sektörde farklı amaçlarla kullanılabilir. Kontrol, takip ve güvenlik (alarm) için RFID teknolojisini uygulamak mümkün.”
 

11 milyar dolarlık pazar


“2017’de yapılan bir araştırmaya göre RFID pazar değeri yaklaşık 11 milyar dolar civarında. 2020 yılında bu rakamın 15 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor. Bizim de müşterilerimizden olan İspanyol moda üreticisi Zara, depo stok kontrollerinde RFID kullanarak sektöre öncülük etmekte ve mağazacılıkta kullanmak için çalışmalarını sürdürmektedir. Daha ucuz, daha kullanışlı ve diğer teknolojilerle bütünleşik RFID sistemleri üretildikçe kullanım alanları da genişleyecektir. Ayrıca çok önemsediğimiz milli ve yerli olmanın gururunu yaşarken yaptığımız yatırımlarla dünya devlerinin tedarik zincirinde güçlü bir halka olarak yerimizi aldık. Verilen tüm bu emeğin karşılığını, hak ettiğimizi düşündüğümüz ‘güvenilir’ sıfatıyla, Şoteks dünya etiket sektöründe kendine sağlam bir yer bularak almıştır. Hedeflerimize ulaşmak için, sektörde yenilikçi olmaya devam edeceğiz.”