TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Peli yeni pazarlarla ihracat oranını daha yukarılara taşıyacak

Vezir Köprü, 2021’de olduğu gibi 2022’de de tam kapasite üretip, satış yapmayı sürdürecek. Toplam kapasitesinin yüzde 30’unu 75 ülkeye ihraç eden Vezir Köprü, satış yaptığı müşteri ve ülke sayısını çeşitlendirmeyi sürdürecek. Şirket işinin geleceği olarak gördüğü Ar-Ge’sini de daha etkin ve kapsamlı bir merkeze dönüştürmeyi amaçlıyor.


 
Vezir Köprü Orman Ürünleri, Türkiye’nin ve dünyanın sayılı orman ürünleri entegre tesislerinden biri. Hammaddeye, iç ve dış hedef pazarlara yakın olan şirket, MDF, yonga levha (sunta), melamin kaplı MDF ve yonga levha, plaka, laminat ve parke kontrplak, egzotik ve inşaatlık kereste, kontrtabla, endüstriyel ahşap kalıp sistemleri üretiyor.
 
Dünyada sayılı Türkiye’de ise tek filtre kağıdı üreticisi olma özelliği taşıyan Vezir Köprü bünyesinde, emprenye, lake boya gibi yardımcı tesislerle formaldehit ve tutkal gibi ana hammadde tesisleri de yer alıyor. Peli markalı laminat parkelerin de üretildiği Vezir Köprü’nün üretim kapasitesi ve ürün çeşitliliğiyle 2020 İSO 500 listesine giriş yaptığını söyleyen şirketin Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burak Güven Orhun ile konuştuk.
 
Rakiplerinizden ayrışan yönlerinden bahseder misiniz?
 
Samsun’da sıfır atık belgesiyle, ISO normlarına göre üretim yapan entegre bir şirketiz. Tam otomatik tesislerde Dünyadaki emsalleriyle yarışacak kalite standardındaki ürünlerimiz arasında Peli markasıyla piyasaya ulaştırdığımız laminat parke, süpürgelik, iç oda kapı çeşitleri de bulunuyor.
 
Birbiriyle uyumlu, katma değerli ürünleri bir araya getiren Peli, tüm fiyat seviyelerinde çözüm odaklı ürünleriyle müşteriye sistem sunan bir marka. Her geçen gün marka değerini artıran Vezir Köprü, 200 bin metrekaresi kapalı, toplam 360 bin metrekarelik alanda üretim yapıyor.
 
75 ÜLKEYE KENDİ MARKASIYLA SATIŞ YAPIYOR
 
Ulusal ve uluslararası pazardaki konumunuzu aktarır mısınız?
 
Türkiye’nin en köklü üreticilerinden biriyiz. Ana pazarımız Türkiye dışında ihracata önem veriyor ve 75 ülkeye kendi markamızla satış yapıyoruz. Vezir Köprü bünyesinde üretilen ürünleri Türkiye’nin her köşesine Peli standartlarında hizmet veren bayi yapımız ile ulaştırır.
 
Vezir Köprü bünyesinde üretilen ürünleri Türkiye’nin her köşesine Peli standartlarında hizmet veren bayi yapımız ile ulaştırırken, yurt dışında Güney Amerika’dan Çin’e, Doğu Avrupa Ülkeleri’nden Orta Doğu ve Güney Afrika’ya kadar uzanan ülkelere satıyoruz.
 
Peli Parke katma değerli ürün portföyünü geliştirerek tüm paydaşlarına uzun vadeli değer katmaya devam ediyor. Yurt dışında yeni pazarlara açılarak, ihracat oranlarımızı daha da yükseltmeyi arzu ediyoruz.
 
Satışlarınıza katkı yapacak inovatif projelerinizi ve uygulamalarınızı anlatır mısınız?
 
Suya, yangına dayanımlı, anti-bakteriyel, anti-statik parke, plaka ve kapılar üreterek, normal ürün gamının üzerinde katma değerli satışlar yapabiliyoruz.
 
Peli markalı ürünlerimiz tüm dünyada satılabilecek standart ve sertifikalara sahip. Ürünlerimizin zaman ve modanın ötesinde evladiyelik olmasını hedefliyoruz. İşimizin geleceğinin garantisi olan Ar-Ge’mizi daha etkin ve kapsamlı bir merkeze dönüştürüp, projelerimizi daha da genişletmeyi düşünüyoruz.
 
Enerji kullanım verimini yükselterek ürün maliyetlerinde önemli tasarruflar sağlayan proje sonuçlarımızla Enerji Bakanlığı tarafından da ödüllendirildik.
 
“2022’nin yükselme yılı olmasını hayal ediyoruz.”
Geleceğe yön veren teknolojiler WIN Eurasia 2022 Fuarı ile İstanbul’da
İnsanı odağına alan Doğuş, teknolojik gelişimi destekliyor
Aktif Bank finansal çözümleriyle tüm “evren”leri kapsıyor
KFC Türkiye akılcı büyümeyle bölgesinde birinci
Sanayide kişi başına üretim endeksinde ilk çeyrekte yüzde 4,1 artış
TÜBİTAK, geliştirdiği Kovid-19'a karşı koruyucu çiğneme tableti teknolojisinin lisans ihalesine çıkacak
TOBB onaylı sanayi kapasite raporu sayısında azalma
Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "Serbest piyasa kurallarından taviz verilmeden TL kullanımının cazibesi artırılacak" mesajı
Eşitlikçi çalışma ortamı Galata Taşımacılık’ın kurumsal duruşu
Ingage, benzersiz iş modeliyle markaları rekabete hazırlıyor
Rüzgar enerjisinde 10 yılda 14 milyar avro yatırım
İhracat ve ithalat birim değer endeksleri nisanda artış kaydetti
İşsizlik oranı nisanda yüzde 11,3’e ulaştı
Enerji verimliliği, küresel enerji krizinden "acil çıkışın" yolu
Fitch, büyüme tahminini küresel ekonomi için düşürürken Türkiye için yükseltti
Halkbank'tan Yeşil Enerji Kredi Paketi ile sürdürülebilirliğe katkı
Dünya çapında bir krize karşı küresel gıda ticareti sisteminin korunması çağrısı
Tarım ÜFE mayısta aylık yüzde 16’yı aşarken, yıllık yüzde 155’e dayandı
Nisan ayında ücretli çalışan sayısında aylık bazda düşüş, yıllık bazda artış
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlenecek
Türkiye’nin üretim ve satış değerlerine ilişkin istatistikler açıklandı
Türkiye’nin, enerji dönüşümünde 2030’a kadar 135 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var.
Kozmetik pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme
Fintekler finansal suçlara karşı Sanction Scanner’a güveniyor