TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Milli ve yerli marka olmanın gururunu yaşıyoruz

Türkiye’nin ilk ve tek yerli aroma üreticisi olduklarını; gıda sektöründe birçok yerel ve global firma ile çalıştıklarını belirten Aromsa Satış, Pazarlama ve Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, aynı zamanda şirketin ikinci kuşak temsilcisi Melis Yasa Aytaman ile Aromsa’nın markalaşma serüvenini konuştuk.






Aromsa’yı tanıyabilir miyiz?


Aromsa olarak Türkiye’deki yerli ve uluslararası birçok gıda üreticisinin aroma tedarikçisi ve çözüm ortağıyız.1982’de kurulan Aromsa, %100 Türk sermayeli, sektöründe tek olan bir aile firmasıdır. Günümüzde Gebze OSB’de beş fabrikada üretim, kalite güvence, Ar-Ge, inovasyon ve satış faaliyetlerimizi sürdü- rüyoruz. Halihazırda 6. fabrikamızın yatırımına devam ediyoruz. Paralel olarak, 2009’da bünyemize kattığımız Almanya tesislerimizde Ar-Ge, üretim ve satış yapıyoruz. Satışlarımızın yaklaşık %40’ını ihracat oluşturuyor. Gıda dışında ilaç, tütün ve ağız bakımı ürünlerine de aroma üretiyoruz.


Sizi sektörünüzde pozitif ayrıştıran faktörler nelerdir?

Aromsa’yı sektöründe pozitif ayrıştıran faktörlerin başında, katma değeri yüksek ürünler üretmesi ve yerli istihdama ciddi katkı sağlaması yer alıyor. “Katma değerli ürün üreticisi” sıralamasında ilk 500’ün içindeyiz. Bunun sebeplerinden biri de “Ar-Ge ve inovasyona verdiğimiz önem” diyebiliriz. İş ortaklarımızın gözünde ise bizi farklılaştıran  onu; aromanın ötesinde, ürün tasarımından reçete oluşturmaya, ürün uygulama çalışmalarından duyusal panel değerlendirmelerine kadar birçok konuda bütüncül ve yenilikçi bir iş modeli sunmamızdır.

İşimizde yaratıcılık ve detaylı çalışma prensibi oldukça önemli. Dolayısıyla kadınların iş hayatına katkısının ve başarımızdaki payının artması için kadın istihdamını destekliyoruz. Yöneticiler dahil, çalışanlarımızın %50’sini kadınlar oluşturuyor.


Global ve yerel pazarda nerede konumlanıyor, nasıl rekabet ediyorsunuz?

Son yıllarda global aroma üreticileri Türkiye’yi cazip bir pazar olarak gördükleri için karşımıza çıksalar bile, ülkemizde pazar lideri konumumuzu güçlendirerek sürdürüyoruz. Globalde ise kaliteli ürünlerimiz, yenilikçi yaklaşımımız ve dinamik yapımız ile öncelikli bir noktadayız. Ciroda dünyada ilk 25 firmanın içindeyiz, kalitede en büyük 5 aroma firmasıyla rekabet halindeyiz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliklerimiz; ürün kalitesi yanında dinamik bir yapıya sahip olmamız ve müşteri taleplerine en kısa zamanda cevap verebilmemizdir. “Yaratıcı Lezzet Ortağınız” sloganı ile yola çıktık. Misyonumuzu ise “Hizmet verdiğimiz coğrafyalarda aroma dendiğinde ilk akla gelen firma olmak” şeklinde tanımlıyoruz.


Markalaşmanın olmazsa olmazlarını nasıl tanımlarsınız?

Sektöründe en iyisi olmak ve tercih edilen ilk firma olmak markalaşmanın olmazsa olmazıdır. Biz de aroma dendiğinde hem Türkiye’de hem ihracat yaptığımız ülkelerde ilk akla gelen firma olmaktan gurur duyuyoruz ve bunun sürdürülebilir olması için çalışıyoruz. Her işte olduğu gibi bir gıda firması olarak insan gücünün ve tecrübesinin çok önemli olduğunun farkındayız ve çalışanlarımıza gerekli yatırımı yapıyoruz. Uzun süre bizimle çalışan iş arkadaşlarımızla ortak bir hedefe doğru beraber yol alıyoruz.


Araştırmacı ve ihracatçı kimliğine sahip milli bir marka olarak Aromsa’nın başarı yolculuğunda hangi dönüm noktaları ön plana çıkıyor? Hedefleriniz ne yönde?

Aromsa, Türkiye’de kendini kanıtladıktan sonra başarılarını yurt dışına da taşıdı. İlk ihracatını 1985’te Ürdün’e yaptı. Şu anda yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz başta Avrupa olmak üzere hizmet verdiğimiz ülkelerdeki pazar payımızı arttırmak ve satışlarımızın %40’ını oluşturan ihracatımızı önümüzdeki iki yıl içinde %50’ye çıkartmaktır. Hedeflerimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Ar-Ge merkezimiz mevcut durumdaki alanının iki misline çıkacak ve yeni teknoloji yatırımlarımız devam edecek. Şu anda Ar-Ge merkezindeki çalışanlarımızın hepsi kendi alanlarında uzman kişiler. Genellikle yeni mezunları bünyemize katıp, alanında en iyiyi yetiştirmek için çalışanlarımıza yatırım yapıyoruz. Ayrıca artan rekabet şartlarında kaliteden taviz vermeden en kaliteli ve inovatif ürünleri üretmeye ve çözüm ortağı  olarak en iyihizmeti sunmaya devam etmek hedeflerimiz arasındadır.

Kimliğini koruyarak kurumsallaşan Aromsa, şirketin sürdürülebilir olması ve bir sonraki nesile başarıyla aktarılması için çalışmalar yapıyor. Ülkemizin kültürel zenginliğini ve çeşitliliğini yurt dışında en iyi şekilde tanıtmak başlıca görevimiz. Ürünlerimizin bizi yurt dışında temsil ettiğinin bilinci ile çalışıyor, kalitemize güveniyor, milli ve yerli marka olmanın gururunu yaşıyoruz.