TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Kozmetik pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme

Türkiye'deki kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme gerçekleşiyor. Sektörde uluslararası standartlar doğrultusunda yapılan üretimde son yıllarda doğal sabunlar, şampuanlar, saç bakım ürünleri ve saç boyaları, cilt ve vücut bakım ürünleri üretimi dikkati çekiyor. Sektör ihracatında en fazla payı tıraş ve deodorant ürünleri ile güzellik-makyaj ürünleri alıyor


 
Türkiye'de kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyürken sektörde doğal sabunlar, şampuanlar, diğer saç bakım ürünleri ve saç boyaları gibi ürünler öne çıkıyor.
 
Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı Kozmetik Sektör Raporuna göre, kozmetik sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu firmaların çoğu Türkiye'de üretim ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştiriyor. Sektördeki birçok yabancı yatırımcı lisans anlaşmaları ve ortak girişimler aracılığıyla üretimlerini devam ettiriyor.
 
Türkiye'deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor. Pazarda doğal kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin payının yüzde 5 civarında olduğu tahmin ediliyor. Bu durum, dünya pazarıyla paralellik gösteriyor.
 
Ülkede pazarlanan ürünlerin sadece yüzde 10'unu Türkiye menşeli ürünlerden oluşuyor. Saç bakım ürünleri, sektör içinde en büyük paya sahip olurken şampuanlar, saç bakım ürünlerinin yaklaşık yüzde 59'unu meydana getiriyor. Tıraş ürünleri, tüy dökücüler, banyo ve duş ürünleri, el sabunları, dudak ve göz makyaj malzemeleri, deodorantlar ve ter önleyici ürünler, parfümler, kolonyalar ve bebek bakım ürünleri başlıca üretilen ürünler olarak sıralanıyor.
 
Türkiye'de son yıllarda sektörde doğal sabunlar, şampuanlar, diğer saç bakım ürünleri ve saç boyaları, cilt bakım ürünleri, vücut bakım ürünleri ve diğer doğal kozmetikler üretimi dikkat çekiyor. Özellikle doğal sabun ve şampuan üretimi ülke çapında birçok küçük ölçekli firma tarafından yapılıyor.  Dünyaca ünlü defne ve zeytinyağı sabunları ise Türkiye'de büyük miktarlarda üretiliyor.
 
ULUSLARARASI STANDARTLARINDA ÜRETİM
 
Türk kozmetik ve kişisel bakım ürünleri endüstrisi kalite bakımından da dünya standartlarında üretim gerçekleştirmeye başladı. Birçok firma "ISO 9000 Kalite Sistem Sertifikası"na ve "ISO 14001 Sertifikası"na sahip durumda.
 
Türk kozmetik ve kişisel bakım ürünleri üreticileri çevre konusunda, son ulusal ve uluslararası gelişmeleri de yakından izliyor. Kozmetik Kanunu, AB Kozmetik Direktifi'ne uyumlaştırılırken Sağlık Bakanlığı tarafından, yeni Avrupa Birliği Kozmetik Tüzüğü'nün uyumlaştırma çalışmaları sürüyor.
 
Kozmetik üretim yerleri için "ISO 22716 Standardı" zorunlu olarak uygulanırken Avrupa Birliği ülkelerine kozmetik ürün ihraç edecek firmaların ise söz konusu tüzük uyarınca Avrupa Birliği Komisyonu Bildirim Portalı Sistemi'ne ürün bilgilerinin kaydının yapılması zorunlu.
 
KOZMETİK İHRACATINDA ARTIŞ
 
Raporda, Türkiye'nin kozmetik sektörü dış ticaretine ilişkin rakamlar da yer aldı. Buna göre, kozmetik sektörü ihracatı yıllar içinde artış trendini sürdürüyor. Söz konusu ihracat, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 17 artış göstererek, 1,1 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Türkiye kozmetik sektörü ihracatından en fazla payı 2021'de yüzde 24 ile tıraş ve deodorant ürünleri ile güzellik/makyaj ürünleri aldı.
 
Türkiye kozmetik sektörü yaklaşık 199 ülkeye ihracat yaparken geçen yıl sektör ihracatının yüzde 10,5'i Irak'a, yüzde 8,5'i ABD'ye ve yüzde 5,3'ü İran'a yapıldı.
 
TİM 2023 İhracat Stratejisi kapsamında temizlik ve kozmetik maddeleri ile sabun sektörünün 2023 ihracat hedefi 3,3 milyar dolar olarak belirlendi.
 
Türkiye'nin kozmetik maddeleri ithalatı da 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8,7 artış göstererek 1,3 milyar dolara ulaştı. 2021 yılında en fazla ithalat sanayide kullanılan koku verici maddeler ve karışımlarda gerçekleştirilirken bu ürün grubunu güzellik, makyaj ve cilt bakımı için müstahzarlar ve parfümler takip etti. Geçen yıl kozmetik ürünleri ithalatında en fazla payı alan ülkeler yüzde 18,3 ile Fransa, yüzde 14 Almanya ve yüzde 10,4 ile İrlanda şeklinde sıralandı.
Sayısal Manyetik Pusula yerlileştirilmesini tamamlayan Türkiye seri üretime hazır
Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu belli oldu
Yerli sınai mülkiyet başvuruları yılın ilk yarısında 126 bin 700’ü aştı
Türkiye geçen yıl AR-GE faaliyetleri için 20,25 milyar lira harcadı
İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi, 74,76 seviyesine indi
Togg’un, "Konsept Akıllı Cihazı" Zorlu Center'da sergileniyor
Assan Panel’den inovatif yeni ürün
Dış ticaret açığında yüzde 184,5 artış
OSB ve EB'lerin doğal gaz iletim yatırımlarını BOTAŞ yapacak
Pay senedi varlıklarına yerli yatırımcı ilgisinde artış
Otokoç Otomotiv’den metaverse yatırımı
Yarından itibaren gelecek yılın kaynaklarını tüketeceğiz
Kanatlı ürün ihracında büyük potansiyel barındıran Çin’e yüksek satış
Türkiye, oyun sektörü yatırımlarında Avrupa birincisi
KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerini hızlandıracak proje
Eczacıbaşı sürdürülebilirlik performansını paylaştı
Türkiye'nin 5G yolculuğunun ilk durağı İstanbul Havalimanı
Ticaretin kalbi MÜSİAD EXPO 2022 ile İstanbul’da atacak
Merkez Bankası yıl sonu enflasyon tahminini 17,6 puan yükseltti
Dünya piyasalarında Fed bekleyişi
Turkcell Superonline ve Equinix iş birliği
Hizmet Üretici Fiyat Endeksindeki yıllık artış yüzde 91’i aştı
QUA Granite Azerbaycan’da
İSO Türkiye İmalat PMI temmuzda 47’nin altına geriledi
Rus Merkez Bankası’ndan dolar ve avroyu azaltma tavsiyesi