TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

KFC, lezzetli, eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’sı ile daha çok noktada olacak

Big KFC Burger lansmanıyla 2022’ye güçlü başlayan KFC Türkiye, en sevilen, en güvenilen ve en hızlı büyüyen QSR markası olmayı hedefliyor. Dijital pazar payını daha da kuvvetlendirip, 15 yeni ilde 100’den fazla restoran açmayı planlayan KFC, ayrışan lezzetini daha çok misafirle buluşturup cirosunu da yükseltecek.


KFC, lezzetli, eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’sı ile daha çok noktada olacak
 

 
KFC 33 yıllık Türkiye yolculuğunu 2020’den beri İŞ Gıda bünyesinde sürdürüyor. 92 yıllık global marka birikimi ve tüketicilerin iç görüsüyle şekillenen KFC’nin fark yaratan çok duyulu lezzetini yeni restoranlar ve dijital kanallardan daha çok kişiyle buluşturacaklarını belirten KFC Türkiye CMO'su Özkan Özyavuz ile konuştuk.
 
Kariyer yolculuğunuzda KFC’nin önemi nedir?
 
Uzun yıllar telekomünikasyon sektöründe çalıştıktan sonra dünyaca ünlü bir özel sermaye şirketinin yönettiği Türkiye’nin en büyük spor kulübü zincirinin Pazarlama Direktörü oldum. 2020 sonunda ise yolum KFC Türkiye ile kesişti.
 
Dünyaca bilinen ve takdir edilen bir markanın parçası olmak beni yüreklendiriyor. Global yol haritamız doğrultusunda Türkiye’deki tüketicilerimizi dinleyip, terzi işi bir pazarlama stratejisi oluşturuyoruz. Dünyadaki farklı kültürlerle iç içe geçmiş 92 yıllık bir marka birikiminden yararlanmak, insan odaklı yaklaşımını işimizin kalbine almak başarı için elimizi çok güçlendiriyor.
 
Bir yıl gibi kısa bir sürede KFC Türkiye olarak ilk Effie’miz dahil 4 prestijli organizasyonda toplam 8 ödüle layık görülmek bu yolculuğu benim açımdan daha da değerli kılıyor.
 
ÇOK DUYULU BİR LEZZET YOLCULUĞU
 
Faaliyetlerinizde fark yaratan noktalar nelerdir?
 
Birleştirici gücü olduğuna inandığım paylaşımlık lezzetlerden oluşan ikonik kovalarımız ve 11 baharatlı özel tarifimizle sektörde farklı bir yere sahibiz. Misafirlerimizin altını çizdiği lezzetimizi, çok duyulu bir lezzet yolculuğu ve yenilikçi medya kullanımlarımızla anlatarak birçok ilke imza attık.
 
Güçlü pazarlama ekibimiz ve alanlarında pozitif ayrışan ajanslarımızla fark yaratan işlere imza atıyoruz. Veri odaklı bakış açımızın çekirdeğindeki Futurebright ve Deeper; Lezzet Korosu ve Yeminli Lezzet Tercümanı gibi ses getiren kampanyalarımızı yaratan Blab; medyada roadblock ve üstün dijital hedeflemeyle erişimimizi en üst seviyeye taşıyan Carat, tüm bunlarla paralel entegre kampanya yönetimi ve influencer iletişiminde ses getiren Golin İstanbul yanımızdaydı.
 
Hızlı servis restoran sektöründe bir global marka olarak pazarlama tarafında nasıl bir yaklaşımınız var?
 
Ana hedef kitlemiz gençler için eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’mızla paralel iletişim çalışmalarımızı tasarlarken; global bilgi birikiminden esinlenip, tüketicilerimizin iç görüsünü odağımıza alıyoruz.
 
Yeni ürünümüz Big KFC Burger’in lansmanında farklı pazarlardaki benzer ürün lansmanlarındaki öğrenimlerden beslenip, ürün çalışmalarımızı lokal araştırmalarla iyileştirdik. Pusulamızı her daim misafire yönlendirmenin mutluluğunu iş ve marka algısı sonuçlarımızla bir kez daha yaşadık.
 
GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK     
 
KFC Türkiye pazarlama departmanının 2022 hedefleri ve ilk çeyrek gerçekleşmeleri nasıl?
 
En sevilen, en güvenilen ve en hızlı büyüyen QSR markası olmayı hedefliyoruz. 2020’nin son çeyreğinden beri 80 yeni restoran açtık. Bu yıl da 15 yeni ilde 100’ün üzerinde restoran açıp, ayrıştırıcı gücünden faydalandığımız lezzetimizi pazarlama stratejimizin kalbinde tutacağız.
 
Big KFC Burger lansmanıyla 2022’ye güçlü başladık ve ilk çeyrekte belirgin bir ticari başarıya ulaştık. Yılın kalan kısmında da tüketicimizi iç görü odaklı güçlü iletişimlerimizle buluşturacağız. Dijital alandaki pazar payımızı daha da kuvvetlendireceğiz. Restoran büyümemizle paralel, ciro ve misafir adedi artışını daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz.
“2022’nin yükselme yılı olmasını hayal ediyoruz.”
Geleceğe yön veren teknolojiler WIN Eurasia 2022 Fuarı ile İstanbul’da
İnsanı odağına alan Doğuş, teknolojik gelişimi destekliyor
Aktif Bank finansal çözümleriyle tüm “evren”leri kapsıyor
KFC Türkiye akılcı büyümeyle bölgesinde birinci
Sanayide kişi başına üretim endeksinde ilk çeyrekte yüzde 4,1 artış
TÜBİTAK, geliştirdiği Kovid-19'a karşı koruyucu çiğneme tableti teknolojisinin lisans ihalesine çıkacak
TOBB onaylı sanayi kapasite raporu sayısında azalma
Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "Serbest piyasa kurallarından taviz verilmeden TL kullanımının cazibesi artırılacak" mesajı
Eşitlikçi çalışma ortamı Galata Taşımacılık’ın kurumsal duruşu
Ingage, benzersiz iş modeliyle markaları rekabete hazırlıyor
Rüzgar enerjisinde 10 yılda 14 milyar avro yatırım
İhracat ve ithalat birim değer endeksleri nisanda artış kaydetti
İşsizlik oranı nisanda yüzde 11,3’e ulaştı
Enerji verimliliği, küresel enerji krizinden "acil çıkışın" yolu
Fitch, büyüme tahminini küresel ekonomi için düşürürken Türkiye için yükseltti
Halkbank'tan Yeşil Enerji Kredi Paketi ile sürdürülebilirliğe katkı
Dünya çapında bir krize karşı küresel gıda ticareti sisteminin korunması çağrısı
Tarım ÜFE mayısta aylık yüzde 16’yı aşarken, yıllık yüzde 155’e dayandı
Nisan ayında ücretli çalışan sayısında aylık bazda düşüş, yıllık bazda artış
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlenecek
Türkiye’nin üretim ve satış değerlerine ilişkin istatistikler açıklandı
Türkiye’nin, enerji dönüşümünde 2030’a kadar 135 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var.
Kozmetik pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme
Fintekler finansal suçlara karşı Sanction Scanner’a güveniyor