TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

15 milyonu aşkın ürün çeşidiyle fark yaratıyor

Tüketicilerin “online” alışverişi tercih etmelerinin ardında yatan pek çok neden arasında ürün çeşitliliği, sunulan hizmetin kalitesi ve kullanıcı deneyimi en önemli faktörler olarak öne çıkıyor. Kazananlar Kulübü ve ürün aboneliği gibi öne çıkan uygulamalarla kullanıcılarına özel bir alışveriş deneyimi sunan Türkiye’nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor, 50’den fazla kategoride 15 milyonu aşkın ürün çeşidiyle de fark yaratıyor.


Türkiye’de e-ticaret sektörü 2013 yılından bu yana ortalama yüzde 32 büyüyor, internetten alışveriş yapanların oranı gün geçtikçe artıyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de vazgeçilmez bir alışkanlığa dönüşen “online” alışverişin sağladığı avantajların başında hız ve kolaylık geliyor. Bu avantajı, sunduğu zengin ürün çeşitliliği ve kullanıcı deneyimiyle birleştiren Türkiye’nin öncü e-ticaret sitesi GittiGidiyor, alışveriş deneyimini her zaman en üst seviyede tutmak ve yenilikleri anında tüketiciyle buluşturmak için çalışıyor.

17 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’nin ilk “online” pazaryeri olan ve 2011’den itibaren küresel e-ticaret devi eBay’in şirketi olarak faaliyet gösteren GittiGidiyor, ayda ortalama 83 milyon ziyaret ve 22 milyon kayıtlı kullanıcısıyla en çok tercih edilen e-ticaret siteleri arasında yer alıyor. 
 
 

“Köklü bir güven ilişkisi, çeşitlilik ve kolaylık sunuyoruz”


Yalnızca ihtiyaçlara değil, duygulara da hitap ettiklerini vurgulayan GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar, tüketicinin markayla olan ilişkisini şöyle anlatıyor: “GittiGidiyor’da 50’den fazla kategoride 15 milyonu aşkın ürün çeşidi var. Çocuğunuz için her yerde arayıp bulamadığınız değişik bir oyuncağı da, eve alacağınız ortalama bir klima modelini de GittiGidiyor’da rahatça buluyorsunuz. Biz insanların hem duygularına hem ihtiyaçlarına hitap ediyoruz. Kullanıcılarımızla kurduğumuz köklü güven ilişkisinin yanı sıra sunduğumuz ürün çeşitliliği ve kolaylık avantajıyla tüketiciler ihtiyaç duyduğu yeni bir cep telefonunu da, çok beğendiği bir evcil hayvan aksesuarını da GittiGidiyor’dan alabiliyor.”

 

Ürün aboneliğini tercih edenlerin sayısı her ay yüzde 50 artıyor


Kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunabilmek için çalışmaları hız kesmeden sürdürdüklerini ifade eden Fedar, “2017 yılında, ürün aboneliği olarak ifade edebileceğimiz uygulamayı hayata geçirdik. Bu sayede kullanıcılarımız devamlı satın aldıkları tıraş bıçağı, diş macunu, bebek bezi ve hijyenik ped gibi ürünlere abone olup belirli periyodlarda gönderilen hatırlatma e-postası üzerinden hızlı bir şekilde alışveriş yapabiliyor” diyor. Abone sayısının her ay ortalama yüzde 50 artış gösterdiğini belirten Fedar, en çok abonesi olan ürünlerin sırasıyla bebek bezi, tıraş bıçağı ve hijyenik ped olduğunu söylüyor.

 

GittiGidiyor Kazananlar Kulübü’ne girenler avantajlı


Yine 2017 yılında sadakat programı GittiGidiyor Kazananlar Kulübü’nü de hayata geçirdiklerini hatırlatan Fedar, şöyle devam ediyor: “Kazananlar Kulübü’ne bir yıl içinde üç ayrı siparişle toplamda 500 TL ve üzeri alışveriş yapan kullanıcılar katılabiliyor. Bu kullanıcılarımıza çağrı merkezinde öncelik, ekstra indirim gibi pek çok özel avantaj sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde de tüketicinin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayan çalışmalar yapmaya devam edeceğiz.”

 

“Anne-bebek ve evcil hayvan ürünlerinde alışveriş sıklığı fazla”


Alışveriş sıklığının en yoğun olduğu kategorilerin başında anne-bebek ve evcil hayvan ürünleri kategorilerinin geldiğine dikkat çeken Feyza Dereli Fedar, “Özellikle bebek bezi, bebek maması, kedi-köpek maması gibi devamlı kullanılan, ancak taşıması da bir o kadar zor olan ürünler burada öne çıkıyor. İnternetten alışveriş yaparken birçok çeşit, marka ve fiyatı aynı anda görüp karşılaştırabiliyor; özel avantajlardan yararlanabiliyor ve ürününüz adrese teslim geldiği için ağır paketleri taşımak zorunda kalmıyorsunuz” diyor. Fedar, kullanıcıların internetten alışverişin kolaylığını giderek daha fazla keşfettiğini, son iki yıldır GittiGidiyor’un genel büyüme oranının da üzerinde seyreden evcil hayvan ürünleri kategorisinin 2016’da yüzde 75, 2017 ise yüzde 84 oranında büyüdüğünü belirtiyor.

 

Satışın yarısı mobilden geliyor


Feyza Dereli Fedar, son yıllarda mobil penetrasyonun giderek artmasıyla birlikte mobilde sunulan tüm hizmetlerin daha da iyileştirilmesinin olmazsa olmaz hale geldiğini vurguluyor. Fedar, GittiGidiyor’da yapılan satışların yaklaşık yüzde 50’sinin, trafiğin ise yüzde 75’inin mobilden geldiğini belirtiyor. Teknolojinin her geçen gün büyük bir hızla geliştiği günümüzde, e-ticaret gibi teknolojiyle bütünleşmiş bir sektörde kullanıcının alışveriş deneyimini çok daha keyifli ve kolay hale getirecek çözümlere odaklandıklarını ifade eden Fedar, “Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını sürekli olarak daha iyi hale getirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.