TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

En değerli kaynağımız çalışanlarımızdır

“Doğru bir İK stratejisi kurgulamak için önce çalışanlarınızı iyi tanımalısınız” diyen vdf İnsan Kaynakları ve İdari İşler Müdürü Bilgen Yıldırım; çalışanlarının hayatına dokunan vdf uygulamalarını ve ideal iş yeri felsefesinin dinamiklerini anlattı.


vdf’yi tanıyabilir miyiz?

Volkswagen Doğuş Finans, %51 Volkswagen Financial Services A.G ve %49 Doğuş Grubu’nun ortaklığı ile 1999 yılında kurulmuştur. Volkswagen Doğuş Finans, VW Grup markaları olan VW Binek Araç, VW Ticari Araç, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bentley, Lamborghini, Scania ve MAN marka araçların finansmanını yapmaktadır. Ayrıca, Doğuş Grubu’nun 2. el araç alım-satım ve takas markası olan DOD bünyesindeki ikinci el araçlar için araç kredisi de sunmaktadır.

Tek noktadan ve tek ödeme planı ile araç kredisi, sigorta ürünleri ve servis hizmetlerini bir arada sunan vdf, sektöründe fark yaratmayı amaçlamaktadır. Araç kredisindeki uzmanlığı ile müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik yeni ve özel finansal ürünler sunarak hayallerindeki araca yetkili satıcıdan çıkmadan ulaşmalarını sağlar. Finans, sigorta, faktoring ve filo alanlarında hizmet veren vdf’yi ayrıştıran en önemli farklar; hızlı ve müşteri odaklı hizmet anlayışı, ortaklarının güçlü yönlerini sentezleyen bir şirket olması ve kurulan iş birliği ile bu farkları yaratan insan kaynağına verdiği değer ve mutlu çalışanlardır.
 


İdeal çalışma ortamını yakaladık


Sizce iyi bir işveren olmanın altın kuralı nedir? İşveren markası nasıl yaratılır?

Karşılıklı güven ilişkisine dayanan şirket ve çalışanlar arasında kurulan duygusal bağ. Hem mevcut hem de potansiyel çalışanlar ile empati kurmak, beklentileri anlamak, aynı dili konuşmak ve aynı amaç doğrultusunda ilerlemek. İşveren markası, insan odaklı bir bakış açısı sergilediğiniz zaman kendiliğinden ortaya çıkıyor.


“Çalışanların hayatına dokunma” noktasında hayata geçirdiğiniz uygulamalar hakkında bilgi alabilir miyiz?

Çalışanlarımız bizim en değerli kaynağımız. Bu noktada onları iyi tanımanın doğru İK stratejisi oluşturmada en önemli adım olduğunu düşünüyorum. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz “İK ile Mola” ve “Günümü Paylaş” projeleri ile genel merkezdeki çalışanlarımız ile birebir görüşmeler yaptık, onları dinledik. Şu anda “İK Yollarda” projesi ile bayilerde çalışan vdfliler ile bir araya geliyoruz.

Gönüllü katılımcılardan oluşan ve çalışanların talep ve beklentilerini gerçekleştirme amacıyla yola çıkan, çalışan sesini duyan “vdf echo” adında bir çalışan meclisimiz var. Basit ve etkin çalışan bir teşekkür platformumuz var, ilgili ay içerisinde teşekkür alanları şirket genelinde yayınlıyor, yılsonunda da ödüllendiriyoruz. İK olarak çalışanlar ile paylaştığımız tüm duyuru ve bilgilendirmeleri fotoğraflar ve espriler ile ilgi çekici hale getirmeye çalışıyoruz. Özel gün hediyelerimizi kişiselleştirilmiş ürünlerden seçmeye gayret ediyoruz. Anneler Günü için çalışanlarımızın çocuklarından gelen video mesajları, çalışanlarımızın çocukları ile katıldıkları Anneler Günü Kahvaltısı, vdfli Anneler Billboard’u; Babalar Günü için kişiye özel fotoğraflı posterler, masa süsleri, kupalar, Babalar Günü Mangalı gibi hediyeler hazırlıyoruz.

Mevcut çalışanlarımızın ağzından vdf’yi, vdfli olmayı, şirket içerisindeki etkinliklerimizi, çalışanlarımızın kişisel başarılarını, “En Genç vdf’liler” başlığı ile doğum yapan çalışanlarımızın çocuklarını kurumsal Linkedinsayfamızda yayınlıyoruz. Çalışanlarımız ile bağımız kurumumuzdan ayrıldıklarında da bitmiyor. En son ayrılan bir çalışanımızı “Yuvadan Ayrılanlar” konsepti ile yine sayfamızda yayınladık. Henüz lansmanını yapmadığımız ama çok kısa süre içerisinde yapacağımız “Söz Uçar YazIKalır” adlı bir projemiz daha var; şirket mutfaklarımıza koyacağımız öneri kutuları ile İK’dan beklentileri daha iyi duyabilmeyi amaçlıyoruz.


İdeal çalışma ortamını nasıl tanımlarsınız?

İdeal çalışma ortamını 2015 yılında en iyi işverenler arasında da yer aldığımız Great Place to Work çok güzel tanımlıyor: Çalışanların yöneticilerine güvendiği, inandığı; yaptıkları işten gurur duyduğuve birlikte çalışmaktan keyif aldıkları insanlar ile bir arada bulunduğu yer. Yöneticiler çalışanlar için rol model olabiliyor, sadece İK değil tüm yöneticiler sorumluluk alabiliyor, çalışanların aktif katılımı, ödüllendirme ve takdir destekleniyor, her aşamada açık iletişim kurulabiliyorsa ideal çalışma ortamı oluşuyor. vdf’de bu ortamı yakaladığımızı düşünüyorum​.