TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Arimars, metaevrenin global oyuncularıyla rekabet ediyor

Arimars, dijital gerçeklik teknolojilerini kullanarak kendi ekibiyle geliştirdiği Nextar Metaevren ile teknolojik olarak dünyadaki emsalleriyle yarışacak noktaya ulaştı. Şirket, mobil cihazlar dahil tüm platformlardaki büyük tarayıcılarla uyumlu olan Nextar Metaevren’i 2023 ve sonrasında global pazarlarda yaygınlaştırmayı hedefliyor.



Arimars, markaların 3 boyutlu sanal ortam ve deneyimleri için yazılım platformu sunan vizyoner bir teknoloji firması olarak konumlanıyor. Şirket, 3D bulut platformu aracılığıyla, markaların web siteleri, mobil uygulamaları ve sosyal kanallarında 3D deneyim sunmalarını sağlıyor.
 
Arimars Teknoloji Operasyon Direktörü Buket Ustaoğlu, e-ticaret entegrasyonu, avatar, etkileşim, çevrimiçi toplantı, sanal mağaza, sanal showroom, oyunlaştırma, eğitim gibi modüllerle firmaları benzersiz deneyim ortamlarına taşıdıklarını belirterek, “Dijital gerçeklik teknolojilerinin kullanarak tamamı kendimize ait çözümler sunma; teknolojiye yön veren firmalardan biri olarak, dünya ölçeğine ulaşma hedeflerimizde, dünya firmalarıyla çok yakın bir noktadayız. ‘Çalışmaz, olmaz’ denilenleri bile başardık. Metaevren dijital platformumuz, mobil cihazlar dahil tüm platformlardaki tüm büyük tarayıcılarla uyumlu.” dedi.
 
NASIL BİR METAEVREN ?
 
2019’dan beri, metaverse’in ana bileşenleri artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve 3 boyutlu modeller/platformlar/animasyonlar konusunda çalıştıklarına değinen Buket Ustaoğlu, şöyle devam etti:
 
“25 yıl önce kitap satmak için oluşturulan 2 boyutlu görsellere sahip, veri tabanı listelerinin yüklenmesiyle ızgaralardan oluşan e-ticaret sitelerinin yerine, interaktif, bağlamsal, etkileşimli yeni bir web deneyimi için NextAR MetaEvren’i geliştirdik. Geniş kitlelerin günümüz altyapısıyla çok hızlı erişimi hedefiyle performans kaybı olmadan yüksek görsel kalitesine ulaşabilecek bir kurgulama gerçekleştirdik.
Firmalar için mevcut web sitelerine ve e-ticaret platformlarına entegre olabilsinler, ziyaretçi trafiklerini kaybetmesinler, ilave donanıma veya platforma üye olmaya ihtiyaç duyulmayan bir yapı olsun istedik. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel benzersiz metaevrenlere sahip olabilecekleri bir platform oluşturduk. Markalara, kurumsal yapılarına çok daha uygun ve esnek ortamlar oluşturabilmek imkanı da sunduk.”
 
PAREKENDE, MODA, SAĞLIK SEKTÖRLERİ VE DİĞERLERİ
 
Perakende dünyasında sanal mağaza çözümleri sunduklarını belirten Ustaoğlu, “Firmaları mevcut web sitelerinden kolayca ulaşılabilecek 3 boyutlu bir dünyaya taşıyoruz. Markanın ürünlerini görüp, videolarını izleyip, kişiselleştirebiliyorsunuz; ürünü artırılmış gerçeklik özelliğiyle bulunduğunuz ortamda görüntüleyip alabiliyorsunuz. Moda ve sağlık sektörü de potansiyel müşterilerimizden. Farklı modüller sayesinde, firmalar son kullanıcıları dışında şirket içi eğitimleri, aktiviteleri ve paylaşımları için de platformu etkin şekilde kullanılabildiğinden hedef kitlemiz web sitesi olan ve/veya internet platformu kullanan tüm firmalardan oluşuyor.” bilgisini paylaştı.
 
2023 VE SONRASI İÇİN GLOBAL PAZAR HEDEFİ
 
Metaevren konusunda tüm dünyanın inanılmaz ve heyecan verici olduğu kadar sorunlar ve limitasyonlar ile karşılaşacağı bir yolculuğun henüz başında olduğuna işaret eden Buket Ustaoğlu, “Bu yolculukta aktif bir şekilde yer almaktan büyük keyif ve heyecan duyuyoruz. 2023 ve sonrası için en önemli hedefimiz, platformumuzun global pazarlarda yaygınlaşmasını sağlamak.” ifadelerini kullandı.
“2022’nin yükselme yılı olmasını hayal ediyoruz.”
Geleceğe yön veren teknolojiler WIN Eurasia 2022 Fuarı ile İstanbul’da
İnsanı odağına alan Doğuş, teknolojik gelişimi destekliyor
KFC Türkiye akılcı büyümeyle bölgesinde birinci
Aktif Bank finansal çözümleriyle tüm “evren”leri kapsıyor
Sanayide kişi başına üretim endeksinde ilk çeyrekte yüzde 4,1 artış
TÜBİTAK, geliştirdiği Kovid-19'a karşı koruyucu çiğneme tableti teknolojisinin lisans ihalesine çıkacak
TOBB onaylı sanayi kapasite raporu sayısında azalma
Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "Serbest piyasa kurallarından taviz verilmeden TL kullanımının cazibesi artırılacak" mesajı
Rüzgar enerjisinde 10 yılda 14 milyar avro yatırım
İhracat ve ithalat birim değer endeksleri nisanda artış kaydetti
İşsizlik oranı nisanda yüzde 11,3’e ulaştı
Ingage, benzersiz iş modeliyle markaları rekabete hazırlıyor
Eşitlikçi çalışma ortamı Galata Taşımacılık’ın kurumsal duruşu
Enerji verimliliği, küresel enerji krizinden "acil çıkışın" yolu
Fitch, büyüme tahminini küresel ekonomi için düşürürken Türkiye için yükseltti
Halkbank'tan Yeşil Enerji Kredi Paketi ile sürdürülebilirliğe katkı
Dünya çapında bir krize karşı küresel gıda ticareti sisteminin korunması çağrısı
Tarım ÜFE mayısta aylık yüzde 16’yı aşarken, yıllık yüzde 155’e dayandı
Nisan ayında ücretli çalışan sayısında aylık bazda düşüş, yıllık bazda artış
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlenecek
Türkiye’nin üretim ve satış değerlerine ilişkin istatistikler açıklandı
Türkiye’nin, enerji dönüşümünde 2030’a kadar 135 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var.
Kozmetik pazarında her yıl ortalama yüzde 10 büyüme
Fintekler finansal suçlara karşı Sanction Scanner’a güveniyor